|
| [3dsmax] indsætte personer Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~ |
Dato : 27-02-01 20:38 |
|
Hvis jeg scanner personer ind i Photoshop og 'klipper' dem ud i fuld
figur er der så muligt, på en eller anden snedig måde, at indsætte dem
i 3dsmax ?
Jeg forestiler mig noget med en skive hvor billedet bliver lagt på som
overflade, men problemet er at at en person jo ikke er et firkantet
object. Det jag har brug for er f.eks. at baggrunden på billedet
bliver gennemsigtigt i 3dsmax.
Mvh
Bo Rattenborg
| |
Rune Simonsen (27-02-2001)
| Kommentar Fra : Rune Simonsen |
Dato : 27-02-01 21:17 |
|
On Tue, 27 Feb 2001 19:37:54 GMT, bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo
Rattenborg) wrote:
> Jeg forestiler mig noget med en skive hvor billedet bliver lagt på som
> overflade, men problemet er at at en person jo ikke er et firkantet
> object. Det jag har brug for er f.eks. at baggrunden på billedet
> bliver gennemsigtigt i 3dsmax.
Du laver et helt sort billede i samme opløsning som det oprindelige i
photoshop og farver det hvidt i de områder, personen dækker(altså det
der skal være synligt). (eller også er det omvendt(hvidt og sort) -
hvis det er, så bare brug "invert map" i max's material editor).
Brug det som opacity map på dit material i max og du er kørende. Husk
også enten at skrue helt ned for alt specular halløj eller også bruge
map'en der, så der ikke kommer hi-lights på de områder af meshen(brug
et plane), man ikke kan se.
Hmm, lidt kryptisk forklaret - sig til hvis det stadig er uklart,
eller kig i manualen under opacity maps.
--
Rune Simonsen
| |
spam]@mail.dk (Bo Ra~ (28-02-2001)
| Kommentar Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~ |
Dato : 28-02-01 09:02 |
|
>Hmm, lidt kryptisk forklaret - sig til hvis det stadig er uklart,
>eller kig i manualen under opacity maps.
Virker fint, dog er det objectets form der tegner skyggen, men det kan
nok ikke være anderledes.
Bo
| |
Rune Simonsen (28-02-2001)
| Kommentar Fra : Rune Simonsen |
Dato : 28-02-01 23:31 |
|
On Wed, 28 Feb 2001 08:02:08 GMT, bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo
Rattenborg) wrote:
> >Hmm, lidt kryptisk forklaret - sig til hvis det stadig er uklart,
> >eller kig i manualen under opacity maps.
>
> Virker fint, dog er det objectets form der tegner skyggen, men det kan
> nok ikke være anderledes.
Æhh - hvis du skal bruge skygger, kan du lave en slags proxy der er
ca. formet som objektet og så putte et matte material på. Så skal du
bare animere det på samme måde som dit plane(det er nok nemmest at
placere det samme sted og så linke det fast).
Så vil skyggerne blive synlige, men ikke dit proxy objekt.
--
Rune Simonsen
| |
|
|