E-Mail
webnoob 5265
40tude Dialog
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 29-10-02 11:00

Jeg er ved at prøve subjekt af, og generelt kan jeg godt lide udseendet -
Da jeg ikke er særligt meget inde i, hvordan diverse news-programmer
behandler diverse ting og sager, er det langt hen af vejen udseende og
"feel" i programmet der betyder noget for mig.
Endnu føler jeg mig mere hjemme i Xnews, bl.a. synes jeg Xnews er
umiddelbart mere overskueligt, f.eks. i gruppelisten (kan godt li'
oversigten over ikke-læste og totale meddelelser), og også artikel listen
synes jeg er mere overskuelig i Xnews, fordi der bruges mappe og overskrift
for de enkelte tråde, men en del af det tilskriver jeg tilvænning.

Der er dog et par ting der undrer mig i Dialog:
I tråden "Så kom Agent's afløser" er Trulte Holmsen's indlæg ikke trådet
sammen med mit og Henrik Walther's indlæg. Umiddelbart ser det ud til at
skyldes noget med coding (ser lidt "forkert" ud hos TH), men Xnews kan godt
finde ud af at tråde rigtigt.
Jeg bruger samme font (Verdana) og font-størrelse (8) til gruppelisten i
både Xnews og Dialog, men alligevel ser fonten "tykkere" ud i Dialog end i
Xnews, det ser ud som om den er sat til "Fed", og det undrer mig for det
synes jeg ikke jeg kan se man kan sætte nogen steder i "Settings -> Generel
Settings... -> Fonts/Colors -> Newsgroup list"?

Mvh. Jan

Fra : Trulte Holmsen

Dato : 29-10-02 11:23

I news:njmzpl6kuk31.1evnhi2lvd6jc$.dlg@40tude.net,tastet
Jan Allan Andersen bl.a. dette:

> [...]
> ud til at skyldes noget med coding (ser lidt "forkert" ud hos TH),
> men Xnews kan godt finde ud af at tråde rigtigt.

Kan det være pga at jeg bruker OE med Quotefix, og for at OE skal
fungere optimalt må man ha denne kodingen. (se lange tråder på OE
gruppen)

Jeg har foreløpig gitt opp 40tude Dialog, da jeg finner den vanskelig.
Synd for den er den eneste i tillegg til OE som har stavekontroll på
norsk. Men leser alt jeg kommer over her om 40tude Dialog, og håper at
jeg etterhvert kan ta den i bruk. :)

--
Trulte (ICQ #158422224) (http://www.trulte.com/)

Jeg bruker OE-QuoteFix. Se: <URL: http://jump.to/oe-quotefix >
Hvorfor? Lettere å lese, bedre sitering, og riktig signaturskille.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 01-11-02 11:09

On Tue, 29 Oct 2002 10:23:04 GMT, Trulte Holmsen wrote:

> Kan det være pga at jeg bruker OE med Quotefix, og for at OE skal
> fungere optimalt må man ha denne kodingen. (se lange tråder på OE
> gruppen)

Det skal jeg ikke kunne sige, men hvis det er, så er det åbenbart ikke
noget alle newsreaders har problemer med - Xnews viser jo dine indlæg i
samme tråd som øvrige indlæg.
Måske er det bare Dialog der er mere "følsom" overfor den slags, end andre
newsreaders?

> [...]
> Synd for den er den eneste i tillegg til OE som har stavekontroll på
> norsk. Men leser alt jeg kommer over her om 40tude Dialog, og håper at

Jeg vil ikke sige jeg har opgivet Dialog, men det er da endnu som at komme
hjem til en gammel ven, når jeg bruger Xnews
Det med trådningen i Dialog generer mig, ligesom jeg stadigvæk synes det er
mere overskueligt, med Xnews inddeling af tråde i mapper.
Så kan jeg heller ikke få Dialog til at vide andres X-faces, og i Dialogs
e-mail vises der ikke HTML e-mail.
Men disse 2 ting er muligvis bare et spørgsmål om opsætning.

Mvh. Jan