Update JBH og DB
Fra : marianne hellemose

Dato : 29-10-02 10:18

Tiden smuldrer lidt for mig lige nu, men her er hvad der
er sket den sidste uges tid.

Jeg fik efter tre rykkere endelig et svar fra Anett Weber,
fra Dyrenes Beskyttelse's hovedkontor.

>Kære Marianne Hellemose

Jeg har gentagne gange kontaktet Den Danske Dyrlægeforening for at få dem
til at tage affære. Jeg har videresendt korrespondancen, som jeg har
modtaget fra dig samt fra vores kredsformand Karin. Den melding jeg nu
endelig har fået fra Dyrlægeforeningen er, at de er klar over problemet, men
de har ikke mulighed for at kontrollere forholdene hos Jens Breth Hansen.
Det er udelukkende Fødevareregion Århus eller Fødevareregion Vejle, der kan
gå ind og og checke Jens Breth Hansens kartoteker, med henblik på at kunne
dokumentere overdødelighed, fejlbehandlinger etc. Ligesom det kun
er Fødevareregionerne der kan tage hans autorisation. Det er vigtigt, at
klager fortsat sendes til Dyrlægeforenngens Klientklageudvalg, men også til
de respektive Fødevareregioner. Jeg vil nu kontakte de to Fødevareregioner
og videregive det materiale, jeg indtil nu har modtaget, i håb om at de mere
målrettet vil undersøge forholdene hos Jens Breth Hansen.>

Ikke særligt opmuntrende, tilgengæld vil de af jer der er
med på "skriv for dyr" vide at Peter includerede en tak
til Århus Stifttidende, og en mail til Ekstra Bladet, om at se på sagen.
Lene (død kanin) samler sammen til at sende
fælles klager til Fødevareregion Århus. Anders (død hund) har stadig
problemer med at Fødevareregion Vejle
sylter hans sag, de har haft den i 3 md. og det eneste han har hørt er at
"de har ferie / meget travlt" så i næste uge
vil Peter "skriv for dyr" includere mails til både Århus og
Vejle fødevareregioner.

Jeg fatter simpelthen ikke at "bare" fordi JBH er dyrlæge,
så kan DB ikke gøre noget, i andre tilfælde ville personen
blive anmeldt til politet for at bryde dyreværnsloven, men
det er åbenbart "legalt" at bryde den hvis man er dyrlæge.

Men lidt har jeg da lært af dette her "DK har nogle tåbelige love og regler"
og DB er IKKE hvad jeg forventede, så mit medlemskab bliver ikke fornyet,
efter
lidt surfen rundt på nettet har jeg fundet et par nye "ofre"
at belemre med min kværuleren.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : AEK

Dato : 30-10-02 18:40

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:apljo1$3fa$1@sunsite.dk...

> [...]
> blive anmeldt til politet for at bryde dyreværnsloven, men
> det er åbenbart "legalt" at bryde den hvis man er dyrlæge.

Underligt, at de ikke kan / vil gøre noget....

> [...]
> efter
> lidt surfen rundt på nettet har jeg fundet et par nye "ofre"

Marianne ; Jeg synes, at det er fint, at du fortsætter med dit " kværuleren
" - det må da give bonus !
Pøj pøj, søde.

/ Anya

Fra : marianne hellemose

Dato : 30-10-02 19:09

Tak Anya, åhh ja jeg fortsætter, jeg bliver bare så vred og skuffet når
bureaukratiet er så tungt, i den danske dyrlægeforening siger de at "de kan
ikke gøre noget"
i følge Peter Gram, redaktør på Jydske Vestkysten, er
det noget pjat, han nævner både kapitler og paragraffer
der beskæftiger sig med hvordan og hvornår en dyrlæge
kan miste sin autorisation, bl.a ved grov uduelighed osv.
det eneste det kræver er at Foreningen kommer med en
anbefaling til fødevareministeriet, og sådan synes jeg det er hele vejen
igennem, ingen er interesseret i at tage ansvaret, og stoppe ham. I dag har
jeg skiftet det plastic-
chatek jeg havde papirerne i, ud med et ringbind, stakken
vokser støt, og ingen vil tage det seriøst, det er jo "bare"
dyr det går ud over.