CSS
Fra : klaus@linnert.dk

Dato : 29-10-02 08:27

Hej. Som nybegynder i CSS verdenen har jeg fået et problem, prøv at gå på
www.sommer-as.dk, tryk på Diktermaskiner og Specifikationer.
For det første er punktstørrelsen for stor, jeg ved ikke hvorfor den
pludselig er blevet det, hvordan ændre jeg det?
For det næste, når du kører musen ned på f.eks den føste model LFH kommer
der en stregtegning tilsyne af LFH, men mit i det hele. Den skulle gerne
komme nedenunder teksten, hvordan ændre jeg det?
Måske skyldes det at selv teksten er blevet for stor.

På forhånd tak
Klaus Linnert

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-10-02 15:52

<klaus@linnert.dk> skrev :

>Hej. Som nybegynder i CSS verdenen har jeg fået et problem, prøv at gå på
>www.sommer-as.dk,

Din side er lavet i Dreamweaver med deres specielle layers.
Du finder næppe nogen DW-brugere herinde, da det er en
Frontpagegruppe, så prøv i news:dk.edb.internet.webdesign.html i
stedet for.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 29-10-02 19:20

klaus@linnert.dk wrote:
> [...]
> skulle gerne komme nedenunder teksten, hvordan ændre jeg det?
> Måske skyldes det at selv teksten er blevet for stor.

Du kan sagtens arbejde med CSS i FrontPage, og i 2002 er der ligefrem
skabeloner til formålet. Så selvom du har udarbejdet dine CSS-skabeloner
i Dreamweaver, burde det ikke være umuligt at tilrette det sådan at det
også kan fungere i FrontPage. Men hvis du spørger om, hvordan du
tilretter det hele i Dreamweaver, vil jeg - ligesom Knud - sige, at du
bør finde en anden gruppe at spørge i.
Arne H.Wilstrup

Fra : Ulrik Friis

Dato : 31-10-02 22:08

<klaus@linnert.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> komme nedenunder teksten, hvordan ændre jeg det?
> Måske skyldes det at selv teksten er blevet for stor.

Du har spurgt om dette før og også fået et svar den 17. oktober af
undertegnede. Hvis ikke du læser svarene forsvinder lysten til at hjælpe
dig.

Men jeg gentager: Du linker til et globalt style sheet med navnet left.css.
Imidlertid har left.css intet som helst med et stye sheet at gøre. Left.css
er en tro kopi af din left.htm. I left.css linker den ovenikøbet til sig
selv som style sheet.

Hvis du nu brugte FrontPage - du bruger Dreamweaver - så ville du nemt og
hurtigt kunne sætte dit style sheet op og få det til at virke. Men - sådan
vil du altså ikke ha' det.

mvh
Ulrik