Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dårligt billede med HP Ps 320 digi kamera
Fra : Ukendt

Dato : 28-10-02 21:36

Hej

Siden jeg købte et HP PHotosmart 320 digital kamera, har jeg været generelt
utilfreds med det.

Det er på 2.1 Megapixel

Hvis jeg tager billeder af ting med ca 1-2 meters afstand, er de smudret
(udglattet).
Således er de også ved længere afstand.

Hvordan kan det være ? Jeg tager billederne i højeste opløsning.

mvh elvisdk

Fra : KNL DtP

Dato : 28-10-02 21:56

"elvis (at teledk)" <-> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg tager billeder af ting med ca 1-2 meters afstand, er de smudret
> (udglattet).

> Således er de også ved længere afstand.

OK - vi kan altså konkludere at billederne er "smudrede" ved alle optagelses
afstande. Dette kunne tyde på, at optikken ikke er super god.

> Hvordan kan det være ? Jeg tager billederne i højeste opløsning.

Når du tager billedet i højeste opløsning, burde der ikke være noget der. Hvordan er
kameraet sat op til at gemmer billederne? TIFF? JPEG? RAW? Hvis den gemmer i jpg, så
komprimerer (læs: smider billedinformation væk). Dette kan være årsagen til dit
problem, men det bedste ville være hvis du kunne poste et billede der viser
problemet. Skriv lige hvordan du har indstillet kameraet, evt. redigering ect.

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-02 08:07

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "elvis (at teledk)" <-> skrev i en meddelelse

> OK - vi kan altså konkludere at billederne er "smudrede" ved alle
optagelses
> afstande. Dette kunne tyde på, at optikken ikke er super god.

Jeg skal lige sige (eller glemte), at udenfor tager den billeder, uden at
smudre. Dog med ca 3-4 meters afstand.
Det er som om, at kameraet ikke kan finde ud af at fokusere rigtigt.

> [...]
viser
> problemet. Skriv lige hvordan du har indstillet kameraet, evt. redigering

Jeg smider lige et billede op senere på dagen

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-02 21:58

Hey igen

Der er ingen indstillings-muligheder i kameraet.
Kun det, med at man kan stille kvaliteten på God - Bedre - Bedst.

Der står også i manualen, at hvis billederne er udglattede, skal man prøve
at sætte blitz på.

På linsen står der 5.9 mm . Har det noget at sige ?

Jeg tror det er noget skidt jeg har købt.

mvh elvis

Fra : KNL DtP

Dato : 29-10-02 22:15

> Der er ingen indstillings-muligheder i kameraet.
> Kun det, med at man kan stille kvaliteten på God - Bedre - Bedst.

OK - jeg vil personligt altid køre den på 'bedst', hvis nu du tager superbilledet, så
vil det være træls hvis den ligger i dårligste kvalitet.

> Der står også i manualen, at hvis billederne er udglattede, skal man prøve
> at sætte blitz på.

Hmmm... jeg er altså ikke helt sikker på om jeg har forstået 'udglattet' korrekt.
Hvordan blitzen skal kunne rette op på dette ved jeg ikke. Venter stadig på et
testbillede

> På linsen står der 5.9 mm . Har det noget at sige ?

Det er den såkaldte brændevide for objektivet - den angiver blot hvor meget du får
med på billedet. Kan ikke lige huske omregninge fra digital kamera til 35 mm. De 5,9
mm har ikke noget direkte med kvaliteten at gøre.

> Jeg tror det er noget skidt jeg har købt.

Det er svært at sige... kunne du ikke smide et test-billede i dk.binær eller på en
hjemmeside, så vi kan se hvor slemt det ser ud?

--
MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : elvis \(at sunsite\)

Dato : 30-10-02 08:56

Hey

Må jeg maile dig et billede ? Jeg kan ikke poste i dk.binaer

mvh elvis

Fra : KNL DtP

Dato : 30-10-02 10:05

Eelvis (at sunsite)" <elvis@beskedboks.dk> skrev i en meddelelse

> Må jeg maile dig et billede ? Jeg kan ikke poste i dk.binaer

mail[snabel-a]knl-dtp.dk (sæt lige selv @ ind hvor det skal - på den måde får jeg
ikke mere spam end højest nødvendigt).

--
MVH