Nu ogsaa Tsicali email virker ikke!
Fra : Leonid

Dato : 28-10-02 21:27

Hi alle,

I de sidste 15 timer kan jeg ikke modtage en eneste email hos min boks
i Tiscali, tidligere Image Scandinavia - oh, det funkede meget godt
dengang det hed Image.

Er der nogle løsninger (evt. en anden mail server)?

Tiscali support kan man selvfølgelig bare glemme - den findes faktiske
ikke, det er derfor jeg stiller spørgsmålet her.

På forhånd tak

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-10-02 21:57

"Leonid" <leonid@memonet.ru> wrote in message
> Hi alle,
>
> I de sidste 15 timer kan jeg ikke modtage en eneste email hos min boks
> i Tiscali, tidligere Image Scandinavia - oh, det funkede meget godt
> dengang det hed Image.

Jeg kan godt modtage pa min Spamfilter.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-10-02 22:14

Hej Leonid, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:

> I de sidste 15 timer kan jeg ikke modtage en eneste email hos min
> boks i Tiscali, tidligere Image Scandinavia

Kan du heller ikke komme ind via webmail <http://webmail.tiscali.dk/>?
(Hvilket egentlig er selve postkassen).

Der er i hvert fald ikke noget generelt problem (både mine 1049- og
domænepostkasser kører fint).

> - oh, det funkede meget godt dengang det hed Image.

Indtil for et års tid til halvandet siden var det faktisk sjældent, at
der et kvartal i træk ikke var problemer med mailserverne.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Leonid

Dato : 29-10-02 15:23

On Mon, 28 Oct 2002 22:14:22 +0100, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>Kan du heller ikke komme ind via webmail <http://webmail.tiscali.dk/>?
>(Hvilket egentlig er selve postkassen).

Nej, det kan jeg ikke.

Ups, nu kører den igen... efter godt nok mere en 24 timer pausa. Min
anden email konto hos Webspeed virker fint hele tiden.

Fra : John Sahl

Dato : 28-10-02 22:30

Leonid wrote:
> I de sidste 15 timer kan jeg ikke modtage en eneste email hos min boks
> i Tiscali, tidligere Image Scandinavia - oh, det funkede meget godt
> dengang det hed Image.

Jeg tor n?sten godt vove at pasta det er et lokalt problem hos dig.

Hvad er dit login?

> Er der nogle løsninger (evt. en anden mail server)?

Hvilken mailserver bruger du?

Den korrekte er: mail.tiscali.dk

Og den udgaende er hvis man kobler op gennem Tiscali:
smtp.tiscali.dk

Ellers skal man bruge sin individuelle udbyders smtp.

--
John Sahl, Projektleder pa MandeZonen.dk
Se listen over deltagerne i Robinsonfinalen

Fra : Jens Munk

Dato : 29-10-02 09:22

Problemet er mangel pa support hos Tiscali. Det findes reelt ikke, med
mindre man vil vente i timevis. Find en anden udbyder inden de lukker og
slukker helt.

Jens.

Fra : TBC

Dato : 29-10-02 12:02

"Jens Munk" <j.munk@maccor.com> skrev i en meddelelse

> Problemet er mangel pa support hos Tiscali. Det findes reelt ikke, med
> mindre man vil vente i timevis.

Det er helt præsist det reele problem, for folk der da skal bruge den slags
(personligt syntes jeg at BoomTown modellen er en god ide)

> Find en anden udbyder inden de lukker og
> slukker helt.

Spørgsmålet er så hvor reelt det skulle være. Personligt tror jeg nu ikke at
det pt. er et reelt problem. Det internationale Tiscali har eftergivet den
danske afdelings gæld. Så mere sansynligt er det at Tiscali vil indtage
samme holdning og position som flere andre danske ISP'ere går i retning af:
At holde op med at markedsføre sine produkter aggresivt så længe politikken
og det tilhørende de facto monopol på kobber er eksisterende, og det derfor
kun er TDC der overhovedet kan tjene penge på ADSL, og tilmed endog narer
eller ligefrem tvinger folk til at skulle have fastnettelefon eller
bærelinje hos dem samtidig for overhovedet at kunne få det. - Altså udnytter
deres position til det sidste.

TBC

Fra : Leonid

Dato : 29-10-02 15:21

On Tue, 29 Oct 2002 09:22:11 +0100, "Jens Munk" <j.munk@maccor.com>
wrote:

>Problemet er mangel pa support hos Tiscali. Det findes reelt ikke, med
>mindre man vil vente i timevis. Find en anden udbyder inden de lukker og
>slukker helt.

Det gjorde jeg også. Dog er jeg nødt at bruge min email hos Tiscali,
den havde jeg nu i godt nok 6+ år, der er altså alt for mange af mine
venner og kunder der kender den. Det bliver nok svært at skifte :(

Fra : TBC

Dato : 29-10-02 14:26

"Leonid" <leonid@memonet.ru> skrev i en meddelelse

> Det gjorde jeg også. Dog er jeg nødt at bruge min email hos Tiscali,
> den havde jeg nu i godt nok 6+ år, der er altså alt for mange af mine
> venner og kunder der kender den. Det bliver nok svært at skifte :(

Altsa var det webmail der var nede eller ? ....Min tilgang til mailserveren
har v?ret foruden afbrydelse.

TBC

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 29-10-02 16:28

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse

> Altsa var det webmail der var nede eller ? ....Min tilgang til
mailserveren
> har v?ret foruden afbrydelse.

Webmail har mig bekendt ikke været nede.
Jeg har i det hele taget ikke observeret driftforstyrrelser på mailsiden i
dag.

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Torben

Dato : 30-10-02 18:16

Leonid <leonid@memonet.ru> wrote in news:ou6rruc2e7t30uahrb27pk4taeqsrre948
@4ax.com:

> I de sidste 15 timer kan jeg ikke modtage en eneste email hos min boks
> i Tiscali, tidligere Image Scandinavia - oh, det funkede meget godt
> dengang det hed Image.
Ja, det er vi mange der har erfaret

> Er der nogle løsninger (evt. en anden mail server)?
Hvis jeg var dig ville jeg købe eget domæne hos en anden ISP, og så
forwarde din Tiscali-email til denne i nogle år, og så på den måde langsomt
tilvænne dine kontakter til den nye emailadresse. Ved forwarding skulle du
gerne kunne undgå at din email ligger i relay eller forsvinder på deres
emailserver, men jeg ved ikke om det stadig er sådan hos dem. Jeg skiftede
bl.a selv af samme årsag.

Torben Bon
Email: (fjern underscore i mailadressen)

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 31-10-02 09:19

"Torben" <to_rben_@bon_bon.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> emailserver, men jeg ved ikke om det stadig er sådan hos dem. Jeg skiftede

Hvordan "ligger i relay"?
Emails forsvinder ikke bare, mon ikke der har været en "naturlig
forklaring"...

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Jesper Monsted

Dato : 31-10-02 09:27

"Theis M. Mønsted" <tmoensted@dk.tiscali.com> wrote in

> Hvordan "ligger i relay"?
> Emails forsvinder ikke bare, mon ikke der har været en "naturlig
> forklaring"...

Hos TDC kan i være *meget* sikre på at hvis enten afsender- eller modtager-
adresse er valid så bliver mailen enten leveret eller bouncet. Når først
den er modtaget (SMTP-serveren har sagt ja tak til at levere den) så gør vi
alt i vores magt for at den ikke forsvinder.

Jeg formoder at mine kolleger hos de andre ISP'er har en tilsvarende
professionel holdning til mail.

--
/Jesper, der blah blah uofficielt blah

Fra : Theis M. Mønsted

Dato : 31-10-02 09:43

"Jesper Monsted" <newsspam@rootweiler.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg formoder at mine kolleger hos de andre ISP'er har en tilsvarende
> professionel holdning til mail.

Jepper - Hvor var vi henne hvis den slags spontant forsvandt engang i
mellem.

--
Mvh.
Theis M. Mønsted

Fra : Torben Bon

Dato : 31-10-02 22:27

"Theis M. Mønsted" <tmoensted@dk.tiscali.com> wrote in news:026w9.199535
$Qk5.6955428@news010.worldonline.dk:

> Jepper - Hvor var vi henne hvis den slags spontant forsvandt engang i
> mellem.

Men det gør den altså, og du får ingen ISP til at indrømme det. Du opdager
ved at lave et program som automatisk sender en mail til dig selv med 5min
mellemrum. Så ser du at der er huller over flere timer og at de ikke kommer
retur. Altså de forsvinder helt.

Et firma som Azero er kendt for at mails forsvinder efter at de er
afleveret på deres mailservere. Jeg kender til 4 tilfælde.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 31-10-02 22:27

øh?

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 31-10-02 22:38

On Thu, 31 Oct 2002 22:27:07 +0100, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>øh?

Ja, den fornemmelse sad jeg også med

--
Morten!

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 01-11-02 17:10

On 31 Oct 2002 08:27:08 GMT, Jesper Monsted
<newsspam@rootweiler.dk.invalid> wrote:

> [...]
>alt i vores magt for at den ikke forsvinder.
>
>Jeg formoder at mine kolleger hos de andre ISP'er har en tilsvarende

Det minder mig om dengang Uni2 smed en halv dags mail væk uden at
fortælle det til kunderne på statussiden.
--
Svend Olaf

Fra : Melinda

Dato : 01-11-02 19:35

svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf Mikkelsen) wrote in

> Det minder mig om dengang Uni2 smed en halv dags mail væk uden at
> fortælle det til kunderne på statussiden.

Og det minder mig og en masse dage hvor jeg ingen email fik, selvom jeg
ventede nogle bestemte. Afsenderen ringede til mig fordi jeg ikke havde
svaret. Der var sket det at filerne på harddiskene hos Azero var blevet
slettet. De ville naturligvis ikke indrømme det Da det var sket nogle
gange, så flyttede jeg fra lortefirmaet Azero.

Jeg ved fra en tidligere medarbejder hos Azero, at det står meget slemt til
med hotellerne hos Azero. Han var serveradministrator og forlod firmaet
fordi han ikke ville lægge navn til uhyrlighederne mere.

MVH