Gratis taxitur
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-10-02 20:48

I forbindelse med "kamp" mellem danske og svenske taxaer i ørestaden
(lufthavnen osv) har en af de fremhævede forskelle været at danske
taxaer ikke må "prutte" om prisen hvilket de svenske godt må.
Hvis en dansk taxachauffør gør det alligevel vil han stadig blive
beskattet af det beløb taxameteret viser. Hvis han så aftaler en pris
med en kunde og stoppe taxameteret når prisen når op på det aftalte
beløb, vil det så være skattesvindel ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Oscar

Dato : 28-10-02 21:54

Henrik Stidsen wrote:
> [...]
> beskattet af det beløb taxameteret viser. Hvis han så aftaler en pris
> med en kunde og stoppe taxameteret når prisen når op på det aftalte

Hvis prisen er aftalt køres der ikke efter taxametret - dvs det skal ikke
startes.

Fra : Quadro

Dato : 28-10-02 23:05

"Oscar" <beka-hansen@bigfoot.com> wrote in message

> Hvis prisen er aftalt køres der ikke efter taxametret - dvs det skal ikke
> startes.

Det skal vel stadig registreres et eller andet sted og det logiske sted må
vel være taxameteret. Ellers er det jo helt klart sort.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-10-02 00:25

<-------------------------->

> Det skal vel stadig registreres et eller andet sted og det logiske sted må
> vel være taxameteret. Ellers er det jo helt klart sort.

<--------------------------->

Nej, det skal vel skrives i kørebogen inden turens start

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 29-10-02 18:52

On Mon, 28 Oct 2002 23:04:46 +0100, "Quadro"
<quadro_jogNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>"Oscar" <beka-hansen@bigfoot.com> wrote in message

>Det skal vel stadig registreres et eller andet sted og det logiske sted må
>vel være taxameteret. Ellers er det jo helt klart sort.
Det aftales/meddeles til taxacentralen inden turen påbegyndes. Hvordan
de registrerer det ved jeg dog ikke, men antager at de skal.
/Hans

Fra : Oscar

Dato : 29-10-02 20:37

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Det aftales/meddeles til taxacentralen inden turen påbegyndes.

Nej, det behøves ikke.

> Hvordan
> de registrerer det ved jeg dog ikke, men antager at de skal.

Du antager forkert.

Hvis dette skal kontrolleres skal alle taxachauffører have implanteret et
satelittnavigerings-chip som står i direkte forbindelse med vognens
sæde-kilometer- kunde-kontrollsystem samt taxametret og som igen sætter de røde
blink igang på centralen hvis chaufføren kører forhåndsaftalte ture.
Kommer snart....:-|

Fra : Thunderbird

Dato : 29-10-02 21:53

On Tue, 29 Oct 2002 20:37:14 +0100, "Oscar" <beka-hansen@bigfoot.com> wrote:

> [...]
>blink igang på centralen hvis chaufføren kører forhåndsaftalte ture.

Nogen steder bliver det altså allerede brugt!.
Flemming Jacobsen

Fra : Oscar

Dato : 29-10-02 23:00

"Thunderbird" <dsl79930[Fjern dette]@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Nogen steder bliver det altså allerede brugt!.

Hvor?

Fra : Thunderbird

Dato : 30-10-02 00:28

On Tue, 29 Oct 2002 22:59:40 +0100, "Oscar" <beka-hansen@bigfoot.com> wrote:

>"Thunderbird" <dsl79930[Fjern dette]@vip.cybercity.dk> wrote in message

>røde

>Hvor?

Kan ikke lige huske helt præcist hvor, men jeg har læst at nogle taxi selskaber har fået lavet det
sådan at taximeteret starter så snart at der kommer vægt på en passager sæderne og derved starter
taxa meteret.
Flemming Jacobsen

Fra : Oscar

Dato : 30-10-02 16:50

> [...]
har fået lavet det
> sådan at taximeteret starter så snart at der kommer vægt på en passager sæderne

Jeg tror ikke vi taler om helt det samme.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-10-02 17:33

"Oscar" <beka-hansen@bigfoot.com> wrote in

> Hvis prisen er aftalt køres der ikke efter taxametret - dvs det
> skal ikke startes.

Må de danske taxaer godt det ? - svjh var det nemlig lige præcis det
der blev nævnt som en af de forskelle danskerne virkelig var trætte
af, svenskerne måtte - danskerne måtte ikke!

Fra : Oscar

Dato : 29-10-02 20:28

"Henrik Stidsen" <spamtrap@spammer.dk> wrote in message
> "Oscar" <beka-hansen@bigfoot.com> wrote in

> Må de danske taxaer godt det ?

Ja.

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 29-10-02 07:57

> I forbindelse med "kamp" mellem danske og svenske taxaer i ørestaden
> (lufthavnen osv) har en af de fremhævede forskelle været at danske
> taxaer ikke må "prutte" om prisen hvilket de svenske godt må.

Der er andre forskelle. De svenske sætter selv deres takst, så spørg lige
før du sætter dig ind i en. Så er jeg ikke 100% sikker på dette, men der er
noget om de bare bliver sat i skat af et fast beløb, så jo mere de laver, jo
mere overskud har de. De er heller ikke så kontoleret som i DK. De må godt
bruge deres privatvogn til at køre i hvis der er meget at lave.