CD ud af Cube ??
Fra : Mox

Dato : 28-10-02 09:51

Hej ng -

håber der er nogen, der kan huske en Cube !

OG gerne ved hvordan man mekanisk får en cd-rom ud af drevet.

Tak på forhånd
Elle

Fra : Per Madsen

Dato : 28-10-02 13:33

Mox <elle@get2net.dk> wrote:

> Hej ng -
>
> håber der er nogen, der kan huske en Cube !
>
> OG gerne ved hvordan man mekanisk får en cd-rom ud af drevet.
>

> Tak på forhånd
> Elle

Har du prøvet med papirclips? I højre side af slot'en, muligvis i noget
filt, er der et lille hul. Fold en papirclips ud og stik den ind i
hullet. Det burde spytte skiven ud..., ved ikke om der nødvendigvis skal
være strøm på maskinen..

Per

Fra : Peter Perlsø

Dato : 28-10-02 14:06

Mox <elle@get2net.dk> wrote:

> OG gerne ved hvordan man mekanisk får en cd-rom ud af drevet.

Sidder CD'en fysisk fast i drevet?

Ellers prøv at holde musetatsen nede under opstart.

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?

Fra : Mox

Dato : 28-10-02 15:59

> Sidder CD'en fysisk fast i drevet?

Det virker sådan.

Elle

Fra : Peter Perlsø

Dato : 28-10-02 16:28

Mox <elle@get2net.dk> wrote:

> Det virker sådan.
>
> Elle

Så er mit tidligere råd ubrugeligt - sorry.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-10-02 17:59

Hej Elle

Ved alle CD drev i Mac skal der gerne være et lille bitte hul - enten i
kanten af selve skuffen / ved siden af revnen (hvis det er et slot-in
drev). Den er ikke større end at en udrettet papirklips kan gå ind i
hullet og fysisk-mekanisk udløse drevet, så fjederen udløses og CD'en
spyttes ud. - Så prøv at kigge efter et sådant lille hul. - Den kan
måske endda sidde nedenunder forkanten på computeren. - Svjh. sidder
drevet ret langt nede på Cuben...

Mox wrote:

> Det virker sådan.

mvh. Erik Richard

Fra : Elle

Dato : 28-10-02 23:31

> [...]
> spyttes ud. - Så prøv at kigge efter et sådant lille hul. - Den kan
> måske endda sidde nedenunder forkanten på computeren. - Svjh. sidder

Tak Erik, jeg har selv ledt efter netop sådan en fætter. Jeg har bare ikke
fundet den endnu.

Jeg leder videre.

Elle

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-02 22:04

Elle <elle@get2net.dk> wrote:

> Tak Erik, jeg har selv ledt efter netop sådan en fætter. Jeg har bare ikke
> fundet den endnu.
>
> Jeg leder videre.

Jamen, Per Madsen har da skrevet, hvor det er. Hullet til papirclipsen
sidder lige ved siden af drevet inde i selv sprækken, hvor drevet suger
cd'en ind.
--
Henrik Münster
Esbjerg