Andet multimedie
bentjuul 3670
PSP
Fra : BoBo

Dato : 27-10-02 19:43

Hejsa..

Er der nogen der kan fortælle mig, hvor stor en A4 side er i pixel
bredde gange længde, da jeg skal ha' lavet en familie billede af
forskellige billeder. ?

Vh
C.C

Fra : emj

Dato : 27-10-02 22:18

On Sun, 27 Oct 2002 19:42:42 +0100, BoBo <cimbom@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Er der nogen der kan fortælle mig, hvor stor en A4 side er i pixel
>bredde gange længde, da jeg skal ha' lavet en familie billede af
>forskellige billeder. ?

Hvis det skal være 18x24 cm, så er 2125 pixels x 2835 pixels
glimrende.

Hilsen emj
--
http://www.enterpol.dk/foto/epgalleri/epfoto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 28-10-02 00:03

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det skal være 18x24 cm, så er 2125 pixels x 2835 pixels
> glimrende.

Det skal det vel ikke... En A4-side måler ca. 21x29 cm...
Tjek dette link for pixelstørrelser:
http://www.pspgrafik.dk/fagudtryk/a4papir.htm

/Michael.

Fra : emj

Dato : 28-10-02 02:50

On Mon, 28 Oct 2002 00:03:29 +0100, "Michael Alø-Nielsen"
<m-alo@nospam.dk> wrote:

>Det skal det vel ikke... En A4-side måler ca. 21x29 cm...

Jeps, og det er jo en temmelig håbløs størrelse at få lavet et
papirbillede i, så derfor fik du målene på 18x24 cm, som er lidt
mindre end et A4 ark.

Man kan også få lavet papirbilleder i 20 x 30 cm, og da skal der 2362
x 3543 pixels til.

Der er ikke noget misforhold i mine pixels i forhold til
http://www.pspgrafik.dk/fagudtryk/a4papir.htm

som siger 2480 x 3508 pixels til 21x29 cm)

Hilsen emj

Hilsen emj

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 28-10-02 07:37

> [...]

> Jeps, og det er jo en temmelig håbløs størrelse at få lavet et
> papirbillede i, så derfor fik du målene på 18x24 cm, som er lidt

Det kan jeg ikke se er så håbløst som du siger!
Det er korrekt som du siger at standardmålene for "gammeldags"
papirbilleder (når man gik til fotohandleren og fik dem fremkaldt,
vel at mærke!) er/var på 18x24 eller 20x30 cm.
Men i dagens Danmark hvor man har digitalkameraer og selv kan
printe dem ud, kan jeg ikke se problemet i at lave præcis den
størrelse billeder man måtte have lyst til.
Men skal det laves hos en forhandler, så kan jeg se din pointe...

> Der er ikke noget misforhold i mine pixels i forhold til
> http://www.pspgrafik.dk/fagudtryk/a4papir.htm
> som siger 2480 x 3508 pixels til 21x29 cm)

Det var vist heller ikke det jeg sagde

/Michael.

Fra : emj

Dato : 28-10-02 11:47

On Mon, 28 Oct 2002 07:36:51 +0100, "Michael Alø-Nielsen"
<m-alo@nospam.dk> wrote:

> [...]
>printe dem ud, kan jeg ikke se problemet i at lave præcis den
>størrelse billeder man måtte have lyst til.

Ja, men hvordan skulle jeg kunne gætte at du selv ville printe og at
du havde en af de få printere, der kan skrive helt ud til kanten?
I øvrigt behøver du slet ikke at have så mange pixels, hvis du selv
printer, da du så kan opnå udmærket resultat med 150 DPI .
Hilsen emj

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 28-10-02 17:37

> [...]
> I øvrigt behøver du slet ikke at have så mange pixels, hvis du selv
> printer, da du så kan opnå udmærket resultat med 150 DPI .

Det er skam heller ikke *mig* der vil printe...
Det er ikke mig der stillede det oprindelige spørgsmål.
Jeg påpegede blot et par småting...
Den oprindelige spørger skriver intet om hvorvidt det skal
hjemmeprintes eller laves hos en forhandler.
....Men som jeg læser det oprindelige spørgsmål, vil spørgeren
sandsynligvis hjemmeprinte?!??

/Michael.

Fra : emj

Dato : 28-10-02 17:49

On Mon, 28 Oct 2002 17:37:29 +0100, "Michael Alø-Nielsen"
<m-alo@nospam.dk> wrote:

>Den oprindelige spørger skriver intet om hvorvidt det skal
>hjemmeprintes eller laves hos en forhandler.
>...Men som jeg læser det oprindelige spørgsmål, vil spørgeren
>sandsynligvis hjemmeprinte?!??

Han skriver, "at han skal have lavet" og det kan jeg kun opfatte som
sådant.
Hilsen emj

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 28-10-02 18:22

> Han skriver, "at han skal have lavet" og det kan jeg kun opfatte som
> sådant.

Når *jeg* "skal have lavet" et eller andet, er det som regel fordi jeg
*selv* har tænkt mig at lave det... Men sådan opfatter vi (og med *vi*
mener jeg mennesker generelt!) jo ting forskelligt.
....Og hvorfra ved du at den oprindelige spørger er af hankøn?

/Michael.