Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af camera i USA
Fra : René Klitgaard

Dato : 27-10-02 18:33

Hej

Ved køb af kamera i USA, kan der så blive nogle problemer med strøm til
kamera? Findes der måske en adapter?

René

Fra : Jim Johansen

Dato : 28-10-02 06:13

"René Klitgaard" <Klitgaard@tiscali.dk> wrote in message
> Hej
>
> Ved køb af kamera i USA, kan der så blive nogle problemer med strøm til
> kamera? Findes der måske en adapter?
>
> René

Hei,
akkurat kommet tilbake fra USA. Du får kjøpt en konverter som tar strømmen
opp fra 100v til 220v. Den har i tillegg europeiske plugger. Kostet 10 USD i
Florida!

Mvh

Jim

Fra : Jensb

Dato : 28-10-02 12:36

"René Klitgaard" <Klitgaard@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Ved køb af kamera i USA, kan der så blive nogle problemer med strøm til
> kamera? Findes der måske en adapter?
>
> René

De fleste ladere til kameraer er lavet så de kan klare fra 110-240 volt, så
man uden problemer kan tage kameraet med til USA og omvendt. Man skal dog
købe en rejseadaptor til stikket, da de er anderledes i USA. Medmindre
stikket sidder på en ledning (og ikke direkte som en af de ladere hvor stik
og lader er ud i et) for så kan man bare klippe stikket af og sætte et dansk
stik på istedet.

Men ellers så skal man bare ha' en billig adaptor som kan købes for ca. 20
kr.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 28-10-02 23:06

"Jensb" skrev:

> De fleste ladere til kameraer er lavet så de kan
> klare fra 110-240 volt, så man uden problemer
> kan tage kameraet med til USA og omvendt. [..]

Troede jeg også naivt engang, men har andetsteds indenfor
elektronikapparater oplevet at diverse fabrikanter ind imellem sparer på
udstyr *solgt* i USA således at det kun leveres med *120 Volt only*
strømforsyning dér (de strømforsyninger der klarer alle spændinger er dyrere
at fremstille).

Men, dette er ikke ensbetydende med at der ikke sælges apparater i USA hvor
strømforsyningen direkte kan virke i Europa og andre steder, man skal blot
en købe en europærisk model eller på anden måde sikre sig at appararet
sælges med *international* strømforsyning (en beregnet til 100-250VAC).

Mvh, Lars

Fra : max

Dato : 30-10-02 09:13

> Hej
>
> Ved køb af kamera i USA, kan der så blive nogle problemer med strøm til
> kamera? Findes der måske en adapter?
>
> René

Der er andre ting der kan være anderledes på de amerikanske
modeller - tv tilslutning kan være et problem, div. tilbehør og
software pakken kan være anderledes end den der leveres i
Europa.. mvh max