Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Foto på CD til afsp. på tv, via DVD
Fra : Arne.p

Dato : 27-10-02 13:58

Jeg vil gerne kunne afspille mine foto på min DVD, til mit TV.
Og jeg skal kunne vælge foto jeg vil se i undermapper.
Derfor har jeg hentet et program der virker som gratisprogram i en
prøveperiode.
Programmet er Picture ToTv. som skulle kunne det. Nu er det sådan at mit
engelsk er temmelig mangelfuldt, men lidt forstår ja da efterhånden. Jeg
kan sagtens oprette mapper og undermapper, men når jeg skal brænde det
for jeg ikke lov.
Det kan godt være jeg i "gratisprogrammet" ikke lov at brænde, men
hvordan skal jeg så kunne se om programmet virker?
Findes der et -helst dansk- program som jeg kan prøve i en kortere
periode, og så købe det efterfølgende?

http://www.kandu.dk/

Fra : Niels Svendsen

Dato : 27-10-02 22:49

Prøv at se ind på dk.edb.hardware.drev.cd-rom
Spørgsmålet har været oppe flere gange, så du kan nok bruge noget af det der
er skrevet om emnet.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : E.G.C.

Dato : 28-10-02 10:53

"Niels Svendsen" <niels.svendsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at se ind på dk.edb.hardware.drev.cd-rom
> Spørgsmålet har været oppe flere gange, så du kan nok bruge noget af det
der
> er skrevet om emnet.

Det kan ikke være rigtigt at du ikke kan få lov at "brænde" i den
downloadede version. Jeg har selv prøvet det og der er også andre der har.
Der var en der anbefalede det, derfor prøvede jeg selv. Kig efter igen. Jeg
har det ikke installeret mere og kan derfor ikke sige dig hvad du skal
klikke på.

Mvh.

Ester C

Fra : KASO

Dato : 28-10-02 10:34

"Arne.p" skrev d. 27-10-02 13:58 dette indlæg :
> [...]
> hvordan skal jeg så kunne se om programmet virker?
> Findes der et -helst dansk- program som jeg kan prøve i en kortere

Nero (program til brænding af CD) kan brænde billeder til CD, så de kan
ses via DVD. Du skal blot vælge typen VCD. Jeg har kun prøvet den simple
løsning uden menuer, men de nyere versioner skulle have flere muligheder
for menuer mm.

Nero kan hentes i en 1mdr. prøveversion her:
http://www.nero.com/en/index.html#download

Du skal huske også at hente og installere de danske hjælpetekster m.m.
længere nede af siden.

http://www.kandu.dk/

Fra : fln

Dato : 28-10-02 23:08

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> mit
> Jeg

Prøv at se på denne side, der er et program - xatshow - der kan det du
søger.

http://www.xat.com

xatshow slide show and screensaver maker for PCs, DVD players, web sites,
digital cameras and TVs, Windows® 95/98/NT/ME/2000/XP

Programmet har været omtalt i - Komputer bladet Nr.11/02 side 24.

fln

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-10-02 22:28

"fln" <....@.....dk> skrev i en meddelelse news:apkcg1$t0d$1@sunsite.dk...

> [...]
> digital cameras and TVs, Windows® 95/98/NT/ME/2000/XP
>
> Programmet har været omtalt i - Komputer bladet Nr.11/02 side 24.

Nixen. Xatshow er lige som de øvrige. Ganske glimrende til at lave
slideshows, men man kan ikke organisere det i mapper. Man er nødt til at
lægge det i en mappe og så lave det derfra.
Jeg har efterhånden prøvet en del af disse programmer og er endnu ikke stødt
på et, som kan håndtere mapper og undermapper.
I Nero brænderprogrammet kan man iøvrigt bare brænde sine billeder som
VideoCd, så behøver man ikke et særskilt program.
I Easy Cd Creator 5 er der indbygget et slideshow program som kan bruges ved
brændingen, så der samtidig sættes lidt effekter på.

Kurt