Nymølle ved Mølleåen
Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 27-10-02 12:37

En forespørgsel fra mig er åbenbart blevet blandet ind i Eigil
Gregersens tråd. Derfor denne gentagelse:

Hvis man i perioden 1738-1746 levede på Nymølle ved Mølleåen,
hvilket sogn tilhørte man så?

Er der en som eventuelt vil lave et opslag i 1740, idet jeg mangler
en Anne Cathrine Rotthaus omkring det tidspunkt?

Venlig hilsen
Jørgen poulsen
uncas@poulsen.mail.dk

Fra : LisBJensen

Dato : 27-10-02 13:43

"Jørgen Poulsen" skrev d. 27-10-02 12:37 dette indlæg :
> [...]
>
> Er der en som eventuelt vil lave et opslag i 1740, idet jeg mangler
> en Anne Cathrine Rotthaus omkring det tidspunkt?

Hej Jørgen
> Prøv at Kigge på http://www.krabsen.dk under stednavne.
Lis

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Peter Poulsen

Dato : 27-10-02 19:11

"LisBJensen" <LisBJensen.news@kandu.dk> wrote in news:q1Ru9.179955
$Qk5.6394405@news010.worldonline.dk:

> Hej Jørgen
> Lis

Udmærket ide, problemet er bare, at lige netop denne lokalitet har Krabsen
ikke med!

Til gengæld kan et opslag i de gamle historiske sognekort hjælpe, se
http://www.dhm.lm.se/dan/index_dk.htm, vælg "Søg et kort", "Vælg land",
"Vælg amt", "Vælg sogn".

Det ældste kort er fra 1817, men det viser, at sognegrænsen mellem Kgs.
Lyngby og Søllerød sogne fulgte Mølleåen, så mon ikke også den gjorde det i
1740? Og det ser ud til, at møllen ligger i Kgs. Lyngby sogn.

I værste fald kan du jo bede om opslag i begge sogne!

venlig hilsen
Hans Peter Poulsen

Fra : Jakob Kaae

Dato : 27-10-02 21:35

Der ligger ifølge en TRAP (4. udgave) lokaliteten Nymølle Papirfabrik i
Lyngby sogn, men der findes også en Nymølle ved Mølleåen - nemlig i
Uggerløse sogn, Lynge-Frederiksborg herred, Frederiksborg amt - altså langt
længere oppe ad Mølleåen - på den anden side af Farum.

Venlig hilsen
Jakob Kaae
jakaa@post6.tele.dk

Fra : Peter Weis

Dato : 29-10-02 14:56

"Jakob Kaae" <jakaa@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
altså langt
> længere oppe ad Mølleåen - på den anden side af Farum.

Det er muligt man skal søge under Uggeløse sogn (uden 'r'), sådan som
det hedder i dag, hvor det indgår i Lynge-Uggeløse sogn.
Det havde, især før sammenlægningen med Lynge sogn, et aflangt
banan-formet areal der strakte sig fra Slangerup til Farum, syd om
Lynge.

mvh
Peter

Fra : Jørgen Poulsen

Dato : 31-10-02 22:25

Tak for hjælpen til alle.

Venlig hilsen
Jørgen

Fra : Steen Thomsen

Dato : 24-11-02 21:09

Prøv at skrive til

"Lilian Rothaus" <rothaus@reklame.dk>

Hun har just gaffelen i de samme personer!

De bedste hilsner
Steen Thomsen

Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/
Frederikssundsvej 128 H st-th