2 skærme 1 computer
Fra : Christian

Dato : 27-10-02 12:38

Jeg ønsker at koble to 19 tommers skærme til min computer, for at få mere
arbejdsplads (skal hovedsageligt bruges til CAD programmer).
Spørgsmålet er blot om det er nødvendigt at investere i et specielt
"dual-skærmkort" eller om windows kan håndere 2 forskellige skærmkort, hvor
man så kan sætte den ene til primær og den anden til sekundær.

Er der nogen derude som har viden på dette område, eller som måske allerede
kører med flere skærme på samme computer, så tager jeg glædeligt imod gode
råd :)

Mvh. Christian

Fra : Michael Petersen

Dato : 27-10-02 14:01

Christian skrev i meddelelsen ...
> [...]
>kører med flere skærme på samme computer, så tager jeg glædeligt imod gode

win98 og nyere kan håndterer
2 GFX kort, og dermed 2 skerme..

om fordele og ulemper tjae..
der er jo kun et AGP slot på bundkortet
og lidt bøvl med IRQ kan man vel også opnå med 2 kort
frem for et dual

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post

Fra : Homer

Dato : 27-10-02 22:40

Matrox. nye Phafelia kan anbefales... med DVIog VGA

Mit G450 virker rigtigt godt.. med to skærme eller udvidet skrivebord. men
til CAD/CAM
er det nok ikke godt nok...
Ellers se efter G550 m. DVI og VGA dual..

Ellers kig på dette link til apple's dual skærmkort, som også kan købes til
PC.
http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/83/wo/HOTkx1
0EqrxpGdsxlt/2.7.0.3.27.1

Hilsen Jimmy

"Michael Petersen" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3dbbe3f1$0$5515$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Esben

Dato : 28-10-02 14:47

"Homer" <Xala-din@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til CAD/CAM
> er det nok ikke godt nok...
> Ellers se efter G550 m. DVI og VGA dual..

Hvorfor er G450 ikke godt nok?

--
Esben

Fra : Michael Petersen

Dato : 28-10-02 16:45

Esben skrev i meddelelsen ...

>Hvorfor er G450 ikke godt nok?

det er rigeligt godt

CAD tegning kræver egentlig ikke det helt vilde..
god plads = høj opløsning - flere skærme

det er jo ikke hurtig grafik, og egentlig heller ikke en hel
masse farver

CAM, er blot overførsel af design, til produktions maskine
fx. drejebænk fræser, laserskære vandskære what ever..

Fra : Christian

Dato : 28-10-02 23:33

> win98 og nyere kan håndterer
> 2 GFX kort, og dermed 2 skerme..

Det lyder godt

> om fordele og ulemper tjae..
> der er jo kun et AGP slot på bundkortet

Jeg har et PCI skærmkort liggende, som er godt nok til sekundær skærm (her
har jeg ikke de helt store krav!)
Men det ville være rart hvis det er muligt at bruge pengene på et godt AGP
grafikkort, i stedet for et specielt dual-skærm kort.

> og lidt bøvl med IRQ kan man vel også opnå med 2 kort
> frem for et dual

Ja, det er egentlig min størte bekymring, hvis der opstår en intern
hardwarekonflikt eller lign.!Men det burde vel kunne fikses manuelt ved
diverse instillinger ?

Mvh. Christain

PS: Hvor stor betydning har antallet af RAM på grafikkortet når vi snakker
CAD/CAM programmer f.eks. ProEngineer hvor jeg laver en del 3D modeller ?

Fra : Michael Petersen

Dato : 29-10-02 16:57

Christian skrev i meddelelsen ...

>PS: Hvor stor betydning har antallet af RAM på grafikkortet når vi snakker
>CAD/CAM programmer f.eks. ProEngineer hvor jeg laver en del 3D modeller ?

det afhænger af hvilken opløsning du ønsker..

jeg ville personligt vælge et Matrox G450 Dualhed
der er 32MB DDR Ram det kører 2048*1536 og koster kun 885,- Kr

jeg kører selv med et G400 D og finder kvaliteten ganske god
og det er nok til at trække 2 stk 21" monitore..