hårde hvidevarer
Fra : Peter Rasmussen

Dato : 26-10-02 21:53

Godaften

Jeg er ved at købe ny køkken og skal også have nye hvidevarer
(ovn-kogeplader-opvask).
Men jeg vil hellere købe hus eller bil end dette. Tonsvis af kataloger
fylder stuen og alle tilbudsaviser studeres grundigt og alligvel er jeg ikke
blevet et hak klogere. Jer er faktisk nået dertil at jeg vil købe hele
skidet i Ikea. Er der nogle der har gode eller dårlige erfaringer med
Whirlpool som producerer for Ikea. De store hvidevarer-
kæder mumler lidt i skægget, men vil ikke sige om Whirlpool er dåligt eller
ej.

Venlig hilsen Peter Rasmussen

Fra : Rømer

Dato : 27-10-02 08:49

Ud fra en hurtig betragtning...
Hvis målene er standardmål - dvs. at du senere ville kunne skifte til gængse
mærker uden at skulle lave dit køkken om - så ville jeg ikke have
betænkeligheder.
Regn på prisen og forventet levealder...tit vil man for de samme penge kunne
skifte lavprismodellen 2-3 gange for de samme penge - og med en forventet
leve alder på 10? år, vil det sige at discountmodellen blot skal holde 3-4-5
år - det gør de vel?

Men naturligvis skal du også vurdere størrelsen på varmefeltet - passer det
på dit køkkengrej? Har ovnen en fornuftig størrelse - hvad er
strømforbruget? Kan de køre på kraft eller kræver de 220V?
Hvor meget luft kan emhætten flytte?
Hvad er støjniveauet for opvaskemaskinen? Varm eller koldtvands tilslutning?
Er der lås på vandtilførslen, hvis uheldet er ude?
Og ikke mindst - hvilke muligheder er der for at få service på delene, når
der sker noget? Reservedele?

At forhandlerne af de øvrige produkter ikke ønsker at udtale sig om
Whirlpool-produkterne er forståeligt. Hvorfor skulle de de`? Og man skal
aldrig kritisere konkurrenterne!

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 27-10-02 14:08

Peter Rasmussen wrote:

> Godaften
>
> Jeg er ved at købe ny køkken og skal også have nye hvidevarer
> (ovn-kogeplader-opvask).

Jeg vil foreslå at du bruger en anden relevant gruppe til dine spørgsmål.
Eller rettere, udfra min erfaring diskuteres emnet du nævner, ikke i denne
gruppe, men i disse:

dk.fritid.hus-og-have, dk.bolig eller dk.forbruger.

Dette er dog ingen hindring for at sende indlæg med dette emne i denne gruppe...

(Det sidste er skrevet af hensyn til Bertel Lund Hansen der har en dårlig vane
med at forsøge at jorde os der har en anderledes mening end han selv.)

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-10-02 21:16

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote in message

> [...]
>
> dk.fritid.hus-og-have, dk.bolig eller dk.forbruger.
>
> Dette er dog ingen hindring for at sende indlæg med dette emne i denne

Hvorfor hulen så dette indlæg?

> (Det sidste er skrevet af hensyn til Bertel Lund Hansen der har en dårlig
vane
> med at forsøge at jorde os der har en anderledes mening end han selv.)

Han har SVJH ikke været på besøg i denne gruppe. Har goe gamle Bertel pisset
på din sukkermad? Han plejer da at være temmelig ræsonabel (men rimelig
skarp).

vh
Jan

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 27-10-02 15:07

On Sat, 26 Oct 2002 22:52:30 +0200, "Peter Rasmussen"
<peter.rasmussen7@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>Whirlpool som producerer for Ikea. De store hvidevarer-
>kæder mumler lidt i skægget, men vil ikke sige om Whirlpool er dåligt eller

Så vidt jeg ved sælger Ikea hårde hvidevarer til listepriser som ikke
kan forhandles (ned) - det gør hvidevare-branchen ikke, de er som
regel til at prutte med. Og da alm. hvidevareforretninger også sælger
Whirlpool kan du lige så godt købe det, der hvor det er billigst.

www.fi.dk kan du se test af diverse hårde hvidevarer, hvor bl.a.
Whirlpool vandt amerikaner-køleskab-testen, men kun blev nr. 8 (af 16)
i testen af kummefrysere.

Lars

Fra : Niels Chr. Bøgh

Dato : 27-10-02 15:35

Da jeg for nogle år siden skulle købe nyt for ca. 25.000 kroner, fandt jeg
ud af, hvad jeg ville have (Miele) og hvor jeg kunne finde det billigst
(LIC). Så ringede jeg til den lokale vvs-pusher (vi var langt ude på landet)
for at høre, om han kunne levere det til samme pris. Det kunne han godt. Han
kom med varerne, installerede dem, tog udtjente maskiner og emballagen med
retur.

De lokale bruger ikke penge på markedsføring, og kan altså (tit/altid?)
levere det billigt. Så mit råd er: check de lokale.

Hilsen fra Niels

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 27-10-02 18:34

tak for hjælpen.