E-Mail
webnoob 5265
Anti-Spam program
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 26-10-02 18:02

Er der nogen, der kan anbefale et effektivt og ikke alt for dyrt anti-spam
program, der virker med Outlook Express.

Pt. afprøver jeg Spam Inspector fra Giant Company

Fra : Peter G

Dato : 26-10-02 19:43

Spampal ( http://www.spampal.org.uk ) er gratis og yderst virksom.

--
M.v.h. Peter. Email addresse virker.
Følg venligst den generelle netikette.

Fra : Web.Woman

Dato : 30-10-02 17:43

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der kan anbefale et effektivt og ikke alt for dyrt anti-spam
> program, der virker med Outlook Express.
>
> Pt. afprøver jeg Spam Inspector fra Giant Company

Har du prøvet at afinstallere det igen?

En af mine bekendte har voldsomme problemer med at se sine mail efter at
have forsøgt at afinstallere Spam Inspector - kun få mails er synlige. Mange
gange i løbet af dagen kommer der mail, men den forsvinder ud i det blå for
hende.

Har nogen en løsning?

Mvh. Lisbeth

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 02-11-02 22:40

> [...]
> program, der virker med Outlook Express.
>
> Pt. afprøver jeg Spam Inspector fra Giant Company

Jeg har læst om et program der hedder MailWasher på Dan's Data:
http://www.dansdata.com/mailwasher.htm

Det lyder ret godt på flere punkter, men læs selv efter.
Ang. prisen ser det ud til at man kan bruge det, og betale hvis man synes om
det. Ret sympatisk.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Madsen

Dato : 04-11-02 09:51

On Sat, 2 Nov 2002 22:40:28 +0100, "Henrik Stavnshøj"
<helian@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
>Det lyder ret godt på flere punkter, men læs selv efter.
>Ang. prisen ser det ud til at man kan bruge det, og betale hvis man synes om

Jeg kan anbefale Mailwasher. Det virker bare og prisen er helt rigtig.

Fra : Peter Mortensen

Dato : 07-11-02 11:56

Ellers kan du altid bruge SpamNet. Det er ret specielt på mange måder,
det er online, det virker også bare... og det er gratis. Du kan finde
det på: http://www.cloudmark.com

Mvh PM

Fra : Dino

Dato : 07-11-02 12:55

Den 7-11 2002 skrev Peter Mortensen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Ellers kan du altid bruge SpamNet. Det er ret specielt på mange måder,
> det er online, det virker også bare... og det er gratis. Du kan finde
> det på: http://www.cloudmark.com

Men virker kun med Outlook 2000 / XP

X-Posted to dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express,dk.edb.internet.software.mail+news

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren

<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 24-11-02 11:51

Madsen wrote :

> Jeg kan anbefale Mailwasher. Det virker bare og prisen er helt rigtig.

den har blot den irriterende manglende feature, at man ikke kan sætte den
til enten blot at markere emails til sletning eller - som jeg foretrækker
det - slette emails automatisk.

Hvis der er nogen af jer, der kender til et anti-spam program, der kan

* checke 1+ POP3-mailbokse
* checke imod spamcop, ORDB og evt andre
* indstilles til automatisk sletning af mails, der vurderes som spam
* skal kunne installeres på Windows-PC

Så er jeg meget interesseret. Self. er det optimalt, hvis det er gratis,
men det gør ikke noget, at det koster en smule. Hvis programmet kan
bruges som fx add-on til Outlook XP, så er det også relevant.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 24-11-02 12:06

Jesper Stocholm <jespers@stocholm.invalid>, wrote in

> den har blot den irriterende manglende feature, at man ikke kan sætte den
> til enten blot at markere emails til sletning eller - som jeg foretrækker
> det - slette emails automatisk.

Lidt kan man godt...

Tools -> Blacklist & friends list -> Options (under Blacklist) ->
Auto-delete blacklisted messages.

Hvis der er noget som bliver markere som spam, pga. open relay listerne
eller den indbygget spam detection - så ved jeg ikke lige hvordan man får
den til at auto-delete. Men jeg skriver til gutten og forslår dette ...

--
Anders Lund - spam2002@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-11-02 14:21

Jesper Stocholm <jespers@stocholm.invalid> writes:

> [...]
>
> * checke 1+ POP3-mailbokse
> * checke imod spamcop, ORDB og evt andre
> * indstilles til automatisk sletning af mails, der vurderes som spam

Det kan fetchmail+procmail under cygwin klare for dig.

Så kan du samtidig kombinere med SpamAssassin, se
<http://www.spamassassin.org/>. Den har jeg lige installeret i går, og
det lader indtil nu til at fungere rigtig godt.

Det er en vejledning i hvordan du bruger procmail til at filtrere i
forhold til relays.ordb.org på <http://www.ordb.org/faq/#usage_procmail>.

Med Procmail og SpamAssassin kan du så indsætte headere i dine mails
der indikerer at de er spam, og så behandle dem ud fra det i dit
mailprogram, eller du kan blot få procmail til at kaste det til de
evige bitmarker. Jeg nøjes selv med at tag'e spam og så putte det i en
spam-folder, som jeg kigger i fra tid til anden.

> Så er jeg meget interesseret. Self. er det optimalt, hvis det er gratis,
> men det gør ikke noget, at det koster en smule. Hvis programmet kan
> bruges som fx add-on til Outlook XP, så er det også relevant.

Jeg ved at Allan Olesen, som somme tider kigger med her i gruppen, og
som også har skrevet ovenstående procmail-eksempel var ved at skrive
noget lignende som plugin (eller hvad det hedder) til Outlook. Jeg ved
dog ikke hvor langt han kom med projektet.

XFUT: dk.edb.internet.software.mail+news

--
Jacob - www.bunk.cc
I hear what you're saying but I just don't care.

Fra : Peter G

Dato : 24-11-02 15:29

> [...]

>* checke 1+ POP3-mailbokse
>* checke imod spamcop, ORDB og evt andre
>* indstilles til automatisk sletning af mails, der vurderes som spam

http://www.spampal.org.uk (gratis proxyprogram)

+ Ja
+ Ja
+ Delvis (Kan tagge emailen med emnebeskrivelse og X-header. Du kan nok
få dit emailprogram til at slette sådanne mails)
+ Ja
--
M.v.h. Peter. Email addresse virker.
http://www.usenet.dk/netikette/
Følg den generelle netikette og skriv videst muligt grammatisk korrekt.
Toppostere og andre irritationsmomenter vil havne i filteret.

Fra : Claus Olesen

Dato : 24-11-02 21:15

Fordelen ved MailWasher er så, at du kan se hvilke mails der ligger på
din server, før du downloader dem. Det vil sige, at du ikke behøver
bruge traffik på at hente alle spam mails'ene ned og få dit mailprogram
til at filtrere dem fra (selvfølgelig ikke et problem hvis man har
uendelig download, men for folk som f.eks. har Stofanet, som mig, er det
en god ting).
Og som nævnt, kan du sætte den til at slette alle på din blacklist.
Jeg synes dog at det kan være lidt problematisk at sætte den til at
tjekke hos SpamCop osv. da der faktisk kan ryge legitime mails med i
købet. Jeg har f.eks. oplevet, at flere mails fra diverse mailinglister
jeg abonnerer på er blevet "tagged" fra f.eks. SpamCop's side af.
Derfor har jeg ikke den funktion sat til, men nøjes med at føje nye spam
mails til min blacklist og så bare få programmet til automatisk at
slette dem fra min server.

Claus Olesen
--
http://GentleGiant.8m.com

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not
sure about the universe." ~ Albert Einstein

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-11-02 23:49

Peter G wrote :

> [...]
> + Delvis (Kan tagge emailen med emnebeskrivelse og X-header. Du kan nok
> få dit emailprogram til at slette sådanne mails)

Jeg har nu hentet programmet, og det ser meget lovende ud ... :) ... nu
må jeg så se, om det kan bruges. Er det noget specielt jeg skal være
opmærksom på ifbm checks af mail ? Jeg lagde mærke til, at ORDBs var
slået _fra_ ved installationen - er der nogen særlig årsag til dette ?

Fra : Peter G

Dato : 25-11-02 20:58

Claus Olesen <goatee@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>til at filtrere dem fra (selvfølgelig ikke et problem hvis man har
>uendelig download, men for folk som f.eks. har Stofanet, som mig, er det

Kein problem. De fleste emailprogrammer kan konfigureres til kun at
hente headere når en email er over en vis størrelse og slette mailen på
serveren når oversigts-mailen slettes hos brugeren. Dette virker
perfekt hos mig i forbindelse med Spampal.
Er en mail over XX Kb, hentes kun headers og Spampal analyserer dem. Er
oversigts-mailen bedømt til at være spam bliver den automatisk puttet i
spamfolderen.
Denne folder bliver tømt manuelt regelmæssigt og den "store" uhentede
spam bliver slettet på serveren når jeg tømmer "skraldespanden" i mit
mailprogram.

Fra : Peter G

Dato : 26-11-02 14:41

> [...]

>opmærksom på ifbm checks af mail ? Jeg lagde mærke til, at ORDBs var
>slået _fra_ ved installationen - er der nogen særlig årsag til dette ?

At ORDB var slået fra som default kender jeg ikke grunden til. Kig evt
i fora på siden.

Bemærk at hvis du også installerer det kompatible Regexp-plugin, kan
visse af de prækonfigurede regexp-regler være lidt "for" agressive.
Heldigvis kan de modificeres af brugeren. Jeg har nu ikke haft de store
problemer med dem.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-11-02 16:44

Peter G wrote :

> [...]
> visse af de prækonfigurede regexp-regler være lidt "for" agressive.
> Heldigvis kan de modificeres af brugeren. Jeg har nu ikke haft de store

fino ... :) ... jeg har nu testet det i en dags tid, og indtil nu har den
en succes-rate på 100%

Det ærger mig blot en smule, at det ikke kan kombineres med rapportering af
SPAM til fx SPAMCOP. For mig er det næsten lige så vigtigt - altså det med
at "give noget tilbage til andre" som det er at jeg bliver fri for SPAM.

Fra : Peter G

Dato : 26-11-02 18:38

> [...]

>rapportering af SPAM til fx SPAMCOP. For mig er det næsten lige så
>vigtigt - altså det med at "give noget tilbage til andre" som det er

Kan jeg godt forstå. Jeg mener også at udvikleren vil kigge nærmere på
det.

Men nu kan du i det mindste teste din villighed til at rapportere spam
fremfor at sætte din lid til automatisk rapportering. ;P

[Amerikansk TV-prædikant]
Vil du "give" eller bare have at det "bliver gjort" for dig? Vil du
virkelige bidrage til kampen mod SPAM? Hvor langt vil du gå i din kamp
mod det? Vil du rense din krop og sjæl med hårdt arbejde for at
rapportere det til SMAMCOP. Sig det igen, SPAMCOP! Thi SPAMCOP, ORDB og
SPEWS er frelsen, siger jeg jer. Kan Jeg få et et Halleluja?
HALLELUJAH! [/Amerikansk TV-prædikant]

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-11-02 16:50

Peter G wrote :

> [...]

> Men nu kan du i det mindste teste din villighed til at rapportere spam
> fremfor at sætte din lid til automatisk rapportering. ;P

det stiller jo næsten selv spørgsmålet.

Vinder jeg/vi noget ved at jeg rapporterer SPAM, der allerede er fanget
af fx spamcop ... og er det dermed kun de SPAM-mails der ikke fanges, som
jeg skal rapportere ?

Fra : Peter G

Dato : 27-11-02 21:42

> [...]

>Vinder jeg/vi noget ved at jeg rapporterer SPAM, der allerede er
>fanget af fx spamcop ... og er det dermed kun de SPAM-mails der ikke

Aner det ikke.

Spam der fanges vi et DNSBL-opslag behøves næppe at rapporteres.
Pertentlige mennesker kan vælge at rapportere spam til deres
favorit-DNSBL, hvis det ikke er denne, der fanger spammen.

Ellers kan man jo vælge at rapportere spam, der enten bliver fanget
v.h.a. RegExp-udtryk fremfor DSNBL-opslag, eller som slipper igennem
igennem begge.

Endelig kan man, som jeg, vælge at lade stå til og glæde sig over at
det virker uden ens yderligere indblanden. Jeg undskylder mig dog med
at jeg er på brugsbegrænset dial-up.

Fra : Carl Drud

Dato : 24-11-02 12:01

> [...]

> er gratis, men det gør ikke noget, at det koster en smule. Hvis
> programmet kan bruges som fx add-on til Outlook XP, så er det

Hvad med den her:

http://www.cloudmark.com/products/spamnet/

--
..sig not found. (A)bort, (R)etry, (F)ail?