/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Good Will Hunting på DR1 i aftes
Fra : Jakob Jensen


Dato : 26-10-02 01:31

I den udgave af Good Will Hunting de blev sendt på DR1 i aftes, var der da
ikke en scene med som ikke var med i biograf udgaven. Jeg tænker har på
scenen lige efter Wills første konsultation med Sean, hvor man ser Sean side
ved et bord i sit hjem og forsumpe og tænke over hvad Will sagde ved
konsultationen. Jeg mener i hvert fald ikke jeg har set den før, men jeg kan
da tage fejl.

Og lige en anden ting, var filmen ikke usædvanlig dårligt tekstet, altså i
forhold til DR standart.
Et sted blev Unibum (eller hvordan det nu staves) oversat med bombemanden,
det kan vidst ikke være helt rigtigt, mener for resten at den har været oppe
og vende før.

--
Mvh Jakob

Buzz Lightyear: You killed my father!
Emperor Zurg: No Buzz, I am your father.
"Toy Story 2", 1999



 
 
Per (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 26-10-02 02:55

In article <3db9e255$0$97626$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, jb-
jensen@mail.dk says...
> I den udgave af Good Will Hunting de blev sendt på DR1 i aftes, var der da
> ikke en scene med som ikke var med i biograf udgaven.

Aner det ikke, jeg har ikke set den før i aften. Men god film :)


> Og lige en anden ting, var filmen ikke usædvanlig dårligt tekstet, altså i
> forhold til DR standart.
> Et sted blev Unibum (eller hvordan det nu staves) oversat med bombemanden,
> det kan vidst ikke være helt rigtigt, mener for resten at den har været oppe
> og vende før.

Theodore Kaczynski, kaldet unabomber (inden han blev fanget) - over en
årrække sendte han bomber med posten i USA:

http://www.unabombertrial.com/


Kong Kent (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 26-10-02 09:20

> Og lige en anden ting, var filmen ikke usædvanlig dårligt tekstet, altså i
> forhold til DR standart.
> Et sted blev Unibum (eller hvordan det nu staves) oversat med bombemanden,
> det kan vidst ikke være helt rigtigt, mener for resten at den har været
oppe
> og vende før.

*LOL*

Ham Ted Kaczinsky *er* en bombemand, og grunden til han blev kaldt for
"Unabomber" var, at han sendte nogle breve der kunne andet end indeholde
papir til diverse læreanstalter, oftest universiteter. Så det var ikke fordi
han var en universitetsbums, men en ganske korrekt oversættelse.

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.



Jakob Jensen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Jensen


Dato : 26-10-02 11:16

> *LOL*
>
> Ham Ted Kaczinsky *er* en bombemand, og grunden til han blev kaldt for
> "Unabomber" var, at han sendte nogle breve der kunne andet end indeholde
> papir til diverse læreanstalter, oftest universiteter. Så det var ikke
fordi
> han var en universitetsbums, men en ganske korrekt oversættelse.
>
Jamen, ser man det. Man skal jo lære så længe man lever!

--
Mvh Jakob

Buzz Lightyear: You killed my father!
Emperor Zurg: No Buzz, I am your father.
"Toy Story 2", 1999



Kong Kent (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Kong Kent


Dato : 26-10-02 14:18

> > Ham Ted Kaczinsky *er* en bombemand, og grunden til han blev kaldt for
> > "Unabomber" var, at han sendte nogle breve der kunne andet end indeholde
> > papir til diverse læreanstalter, oftest universiteter. Så det var ikke
> fordi
> > han var en universitetsbums, men en ganske korrekt oversættelse.
> >
> Jamen, ser man det. Man skal jo lære så længe man lever!

Korrekt. I morgen lærer du sikkert noget nyt igen, akkurat som jeg højst
sandsynligt vil gøre det :)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!
http://www.f1journal.com - entusiasternes site.



Brian Petersen (26-10-2002)
Kommentar
Fra : Brian Petersen


Dato : 26-10-02 21:12

"Kong Kent"

> Korrekt. I morgen lærer du sikkert noget nyt igen, akkurat som jeg højst
> sandsynligt vil gøre det :)

Med mindre du vågner op til i dag OM IGEN :)

I øvrigt mister vi alle en time i nat.



ML-78 (26-10-2002)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 26-10-02 21:14

> > Korrekt. I morgen lærer du sikkert noget nyt igen, akkurat som jeg højst
> > sandsynligt vil gøre det :)
>
> Med mindre du vågner op til i dag OM IGEN :)
>
> I øvrigt mister vi alle en time i nat.

Nej. Vi får en time ekstra.


ML-78




Brian P (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 27-10-02 11:58


"ML-78"

> Nej. Vi får en time ekstra.

Næ, vi mister. Vi bliver en hel time ældre i tidsrummet 2-3, men denne time
har aldrig fundet sted - den slettes officielt kl. 3, hvor tidstyvene i en
tidssløjfe sender os tilbage til kl. 2. Det er jo i øvrigt den time de stjal
fra vores nattesøvn 31.marts som på denne udspekulerede måde tages fra os
endnu engang...



ML-78 (27-10-2002)
Kommentar
Fra : ML-78


Dato : 27-10-02 13:02

> > Nej. Vi får en time ekstra.
>
> Næ, vi mister. Vi bliver en hel time ældre i tidsrummet 2-3, men denne
time
> har aldrig fundet sted - den slettes officielt kl. 3, hvor tidstyvene i en
> tidssløjfe sender os tilbage til kl. 2.

Nej, vi har fået en ekstra. Normale weekender er på 48 timer - denne er på
49 timer. Hvis du f.eks. gik i seng ved midnat lørdag og stod op kl. 8
søndag har du ikke fået otte, men hele ni timers søvn. Hvis du gik i seng
midnat og sov otte timer, ville du stå op kl. 7 (i stedet for kl. 8) og
altså have en hel time ekstra til dine gøremål. Det er samme princip som ved
skudår; vi får en ekstra time/dag, vi mister den ikke.


> Det er jo i øvrigt den time de stjal
> fra vores nattesøvn 31.marts som på denne udspekulerede måde tages fra os
> endnu engang...

Nu går din argumentation vist i hårdknude. De stjal både en time i foråret,
og nu mister vi én igen?
Nej, vi får om efteråret den time tilbage, som blev stjålet i foråret.


ML-78




Kasper Aae (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Aae


Dato : 27-10-02 13:52

On Sun, 27 Oct 2002 11:58:16 +0100, "Brian P" <kanal@NOSPAMklog.dk>
wrote:

>> Nej. Vi får en time ekstra.
>
>Næ, vi mister. Vi bliver en hel time ældre i tidsrummet 2-3, men denne time
>har aldrig fundet sted - den slettes officielt kl. 3, hvor tidstyvene i en
>tidssløjfe sender os tilbage til kl. 2. Det er jo i øvrigt den time de stjal
>fra vores nattesøvn 31.marts som på denne udspekulerede måde tages fra os
>endnu engang...

Næ, kroppen ældes uafhængigt af hvad kalenderen eller uret siger. Men
på papiret bliver man vel en time yngre, i forhold til hvor meget
kroppen er ældet, når man sætter uret én time tilbage.

--
Kasper Aae

Peter B. Juul (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 27-10-02 16:59

"Brian P" <kanal@NOSPAMklog.dk> writes:

> Næ, vi mister. Vi bliver en hel time ældre i tidsrummet 2-3, men denne time
> har aldrig fundet sted - den slettes officielt kl. 3, hvor tidstyvene i en
> tidssløjfe sender os tilbage til kl. 2. Det er jo i øvrigt den time de stjal
> fra vores nattesøvn 31.marts som på denne udspekulerede måde tages fra os
> endnu engang...

Måske skal du holde op med at læse Michael Ende lige nu.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen

Rune Zedeler (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Rune Zedeler


Dato : 29-10-02 01:42

Peter B. Juul wrote:

> Måske skal du holde op med at læse Michael Ende lige nu.

Du plejer at skrive nogle yderst fornuftige ting, Peter.
At du skulle kunne finde på at opfordre nogen til AT HOLDE OP med at
læse MICHAEL ENDE kommer som et chock for mig.

-Rune


Peter B. Juul (29-10-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 29-10-02 12:24

Rune Zedeler <rz@daimi.au.dk> writes:

> Du plejer at skrive nogle yderst fornuftige ting, Peter.
> At du skulle kunne finde på at opfordre nogen til AT HOLDE OP med at
> læse MICHAEL ENDE kommer som et chock for mig.

Heh.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet
I speak only 0}._.{0 ind i rå lindolie."
for myself. O/ \O -Lars Jørgensen, Geek Culture.

Anders Vind Ebbesen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Anders Vind Ebbesen


Dato : 27-10-02 09:48

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@anarki.dk> skrev i en meddelelse
news:apdj8v$n13$1@news.cybercity.dk...
> Ham Ted Kaczinsky *er* en bombemand, og grunden til han blev kaldt for
> "Unabomber" var, at han sendte nogle breve der kunne andet end indeholde
> papir til diverse læreanstalter, oftest universiteter. Så det var ikke
fordi
> han var en universitetsbums, men en ganske korrekt oversættelse.

Unabomber var et akronym der blev brugt fordi han sendte bomber til
UNiversities og Airlines.

I øvrigt er det helt korrekt, at han var ganske klog - han var 16 da han
blev optaget på Harvard, og han var 25 da han fik hans ph.D. i matematik
samme sted.

--
Anders Vind Ebbesen
"Jeg kan føle med andre menneskers smerter, men ikke med deres glæder. Der
er noget forunderligt kedsommeligt ved andre menneskers lykke."
- Aldous Huxley



Mikael Eriksen (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Eriksen


Dato : 27-10-02 12:33

Ved ikke, om der var en eller flere scener med i biografudgaven, men jeg
undrede mig over en anden ting:

Wills bedste ven siger på et tidspunkt til ham, at han altid har håbet, at
han en morgen ville dukke op foran Wills dør, og erfare, at han var rejst.
Da dette endelig sker i filmens slutning, undrer jeg mig over, at han skal
helt op til døren og banke på/råbe efter Will i flere minutter inden faktum
går op for ham. Dagen forinden har han foræret Will verdens grimmeste bil,
og burde han ikke allerede, da han ankommer næste morgen, undre sig over,
hvorfor bilen ikke står parkeret i indkørslen???

Ellers fed film

/mikael


"Jakob Jensen" <jb-jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3db9e255$0$97626$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I den udgave af Good Will Hunting de blev sendt på DR1 i aftes, var der da
> ikke en scene med som ikke var med i biograf udgaven. Jeg tænker har på
> scenen lige efter Wills første konsultation med Sean, hvor man ser Sean
side
> ved et bord i sit hjem og forsumpe og tænke over hvad Will sagde ved
> konsultationen. Jeg mener i hvert fald ikke jeg har set den før, men jeg
kan
> da tage fejl.
>
> Og lige en anden ting, var filmen ikke usædvanlig dårligt tekstet, altså i
> forhold til DR standart.
> Et sted blev Unibum (eller hvordan det nu staves) oversat med bombemanden,
> det kan vidst ikke være helt rigtigt, mener for resten at den har været
oppe
> og vende før.
>
> --
> Mvh Jakob
>
> Buzz Lightyear: You killed my father!
> Emperor Zurg: No Buzz, I am your father.
> "Toy Story 2", 1999
>
>



Tenzel Kim (27-10-2002)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 27-10-02 13:07

Mikael Eriksen wrote:

> Dagen forinden har han foræret Will verdens grimmeste bil,
> og burde han ikke allerede, da han ankommer næste morgen, undre sig over,
> hvorfor bilen ikke står parkeret i indkørslen???


Well, nu var Will jo den kloge af de to :)

Tenz.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste