hjælp ! Hvordan sætter jeg min mac op til ~
Fra : Preben Virkus

Dato : 26-10-02 00:51

I brevet fra TDC er der angivet en "IP adresse" xx.xxx.xxx.xxx, "Netmaske"
xxx.xxx.xxx.xxx, "WAN forbindelse hos TDC" xx.xxx.xxx.xxx og "WAN
forbindelse hos kunde" xx.xxx.xxx.xxx

Jeg formoder at jeg skal indstille TCP/IP, at opkoblingen sker vha.
Ethernet - men skal man vælge BootP, DHCP, RARP eller manuel konfiguration.
Og hvad skrives der i felterne?

Mvh

Preben

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-10-02 01:50

In article <apclds$b20$1@sunsite.dk>,
"Preben Virkus" <preben@virkus.dk> wrote:

> [...]
> forbindelse hos kunde" xx.xxx.xxx.xxx
>
> Jeg formoder at jeg skal indstille TCP/IP, at opkoblingen sker vha.

Ja.

> - men skal man vælge BootP, DHCP, RARP eller manuel konfiguration.

Manuel.

> Og hvad skrives der i felterne?

"IP adresse" og "WAN forbindelse hos kunde" skulle gerne være den samme
IP-adresse.

"Netmaske" er din subnetmaske (255.255.255.252).

"WAN forbindelse hos TDC" er din routeradresse.

Du skulle gerne have fået opgivet nogen dns-adresser også.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Peter Perlsø

Dato : 26-10-02 15:43

> "Netmaske" er din subnetmaske (255.255.255.252).

Den skulle meget gerne være 255.255.255.0.

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 26-10-02 15:48

hestepest@neglesaks.dk (Peter Perlsø) writes:

> Den skulle meget gerne være 255.255.255.0.

Ikke noedvendigvis. Hvis du har max 2 IP-numre lokalt, vil udbyderen
sagtens kunne tildele den vaerdi Martin foreslaar.

Du ved godt hvordan TCP/IP fungerer, ikke?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 26-10-02 20:20

In article <kk1y6djlxz.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Ikke noedvendigvis. Hvis du har max 2 IP-numre lokalt, vil udbyderen
> sagtens kunne tildele den vaerdi Martin foreslaar.

Og det er netop sådan Pro@ccess er konfigureret. Jeg gik ud fra at
spørgeren ville køre uden router, hvis ikke, så er det bare at sætte
TCP/IP til DHCP (som andre også har foreslået) og glemme alt det andet.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 12:09

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Du ved godt hvordan TCP/IP fungerer, ikke?

Jo, jeg jeg ved også hvad schrødingerlignigen er.

FYI er det op til mig selv hfor mange maskiner jeg kanhave på mit
subnet.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-02 15:11

> Jo, jeg jeg ved også hvad schrødingerlignigen er.

Den tidsafhængige?

> FYI er det op til mig selv hfor mange maskiner jeg kanhave på mit
> subnet.

Naturligvis. Men hvis man gerne vil have det til at spille med en
udbyder (som i det oprindelige spørgsmål), er det smartest at bruge
samme værdier som udbyderen bruger.

Jeg har været et sted hvor 255.255.255.252 netmasken var i brug til
opkoblingen mod verdenen - knæreaktionen du kom med er ikke
universiel.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 15:56

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen
> http://homepage.mac.com/ravn

Din hjemmeside er nede.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 27-10-02 16:38

se.min@reply-to.com (Peter Perlsø) writes:

> Din hjemmeside er nede.

Who cares. Min signatur er mit fristed.

Sig nu noget klogt - det kan nåes endnu.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-10-02 02:12

> [...]

> Jeg formoder at jeg skal indstille TCP/IP, at opkoblingen sker vha.
> Ethernet - men skal man vælge BootP, DHCP, RARP eller manuel konfiguration.

Hvis du bruger en router, så skal du bare sætte din Mac til DHCP. Hvis
du ikke bruger en router, så skal du indstille Mac'en til manuel og
indtaste de data du har fået fra TDC, men så er det kun den ene
maskiner, der kan komme på nettet (medmindre du router videre
selvfølgelig).

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 26-10-02 03:18

> [...]

> Jeg formoder at jeg skal indstille TCP/IP, at opkoblingen sker vha.
> Ethernet - men skal man vælge BootP, DHCP, RARP eller manuel konfiguration.

Manuel opsætning (hvis du vil køre server)

Ethernet
IP adresse(for den maskine du vil bruge som server) 192.168.1.2
Netmaske 255.255.255.0
Router adresse: 192.168.1.1
Navne servere:
193.162.146.9
193.162.131.153

Hvis du ikke skal køre server:

DHCP

så spiller klaveret, intet skal indstilles eller indtastes.

--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
»Ligestillingen er kommet for at blive. Men derfor er

Fra : Peter Perlsø

Dato : 26-10-02 15:43

> [...]

> Jeg formoder at jeg skal indstille TCP/IP, at opkoblingen sker vha.
> Ethernet - men skal man vælge BootP, DHCP, RARP eller manuel konfiguration.

Vælg DHCP, hvis du "bare" skal på nettet, den opsætter automatisk
adresser osv for dig.