Windows: Et kig i krystalkuglen
Fra : Neglesaks

Dato : 25-10-02 23:50

Før folk begynder at brokke sig over at Windows er off-topic her i
gruppen ;) vil jeg kort berette at jungletrommerne så småt begynder at
snakke om WIndows "Longhorn" - XP 2 om man vil.

Der er ikke meget nyt - nogen siger at systemet vil være skrevet helt om
fra bunden, men hvis det bliver som MS plejer at gøre det betyder det
bare 50.000 nye bugs der skal udraderes med service packs og
sikkerhedsopdateringer. Dvs. sikkerhedskapløbet med crackerne og
defacerne om igen for 17. gang.

Brugerfladen ligner XP (bortset fra nogle mindre kosmetiske opdateringer
som minder mig om overgangen fra 95 -> 98 - dvs. tonede vinduesbjælker),
plus en mystisk pladsædende dock-lignende tingest, som er at finde i de
fleste screengrabs fra det nye system.

Men hvordan vil MS sælge Longhorn? Hvad banebrydende nyt kan de tilbyde?
Hvilke ting gør systemet nemmere eller bedre? Kort sagt: Intet.

..NET fremworket bliver nok inkluderet som standard, men det er
realistisk set pt. slet ikke brugt af nogen, og iøvrigt ligner det bare
endnu et af MS's forsøg på "world domination".

Java Runtime Engine er i XP pillet ud i forlængelse af MS's forsøg på at
besværliggøre multiplatformprogrammering med værktøjer de ikke selv har
lavet (Active X, nårh nej, det er jo ikke tværplatform!).

Der er ikke flere webbrowsere, mailprogrammer, medieplayere, IM klienter
eller filmproduceringsprogrammer de kan inkludere i systemet.

Enden af vejen er ved at være nået. Ingen vil betale i tusindvis af
kroner for opdateringer der på trods af de store flotte mærkater med
"30% bedre, nyt, stabilt, innovativt" og min bare r**, ikke giver nogen
reelle fordele.

Allerede med WinXP har MS for nylig udtalt at de er utilfredse med
salget (som går ret skidt), i forhold til Win2000.

Sandheden er bitter at iøjnese, hva' BillyBoy?

--
http://neglesaks.dk
En go' gang Pia blir' Danmark blåt a'!

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 25-10-02 23:54

sutmin@neglesaks.dk (Neglesaks) writes:

> Før folk begynder at brokke sig over at Windows er off-topic her i
> gruppen ;) vil jeg kort berette at jungletrommerne så småt begynder at
> snakke om WIndows "Longhorn" - XP 2 om man vil.

Og løse rygter om et fremtidigt Windows system er on-topic i
dk.edb.mac fordi?

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 26-10-02 00:28

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Og løse rygter om et fremtidigt Windows system er on-topic i
> dk.edb.mac fordi?

Det kan aldrig blive on-topic, så hvorfor spørger du...?

En helt anden snak er, at det kunne være pi... morsomt med en Mac
contra Pz gruppe, sådan en havde vi i sin på Pol On-Line, og den
var squ rigtig morsom, hold da helt op, hvor vi taget meget gas
på de dumme vinduskiggere....:)

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 26-10-02 09:57

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> contra Pz gruppe, sådan en havde vi i sin på Pol On-Line, og den
> var squ rigtig morsom, hold da helt op, hvor vi taget meget gas

Hm. Med de tråde omhandlende uvenskab internt i denne gruppe, spam, og
med signaturen fra denne tråds starter, så tror jeg, at det ville blive
meget meget hedt i sådan en gruppe med en masse FUT'ter til denne
gruppe, win-grupper og abusegrupper.
Hvis I tog så meget gas på dem, hvorfor strøg I ikke tændstikken til
sidst?! WOUM!
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 26-10-02 23:32

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> de dumme vinduskiggere....:)

Med den slags holdninger er det da vist bedst uden.

Mojn, Thomas

Fra : Neglesaks

Dato : 26-10-02 12:44

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200207@gen-v.net> wrote:

> Og løse rygter om et fremtidigt Windows system er on-topic i
> dk.edb.mac fordi?

.... det er vigtigt for os Mac-brugere at vide at vi har investeret i et
system som i lang tid fremover vil værre konkurrencedygtiget med MS'
produkter.

--
http://neglesaks.dk
Hvordan redder man en politisk korrekt person fra at drukne?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-10-02 02:02

Neglesaks <sutmin@neglesaks.dk> wrote:

> Før folk begynder at brokke sig over at Windows er off-topic her i
Er du snart færdig med at skifte afsender så jeg kan holde dig nede i
killfiltret?

Det får mig til at tænke på din nye signatur.
Er du slet ikke nervøs for at jeg kan være sådan en slags muslim du
skriver stolper op og ned om?

vh Flemming Rubini

Fra : Neglesaks

Dato : 26-10-02 10:57

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Er du snart færdig med at skifte afsender så jeg kan holde dig nede i
> killfiltret?

Killfiles er for børn der er bange for at se ting de syns er "fyfy".

> Det får mig til at tænke på din nye signatur.
> Er du slet ikke nervøs for at jeg kan være sådan en slags muslim du
> skriver stolper op og ned om?

Næ, for jeg ved jo at du bare en en politisk korrekt idiot.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 26-10-02 11:21

Neglesaks <sutmin@neglesaks.dk> wrote:
> Næ, for jeg ved jo at du bare en en politisk korrekt idiot.
Du gør din og min verden koldere (Hey Jude 1.vers).

Overvej at finde litt. om:Tekno stress og overvej hvorfor du er aldeles
usympatisk, racistisk og kold i dit sprog når snakken går på alt andet
end computere.

Overvej dernæst så om intelligens består af mange intelligenser
(modulteorier) og at den sociale skrive intelligens skal have en gang
begyndergymnastik, eller køb et større akvarium og stil det ved siden af
din computer (Feng Shui).

vh Flemming Rubini

Fra : Peter Perlsø

Dato : 26-10-02 15:02

Flemming Rubini <flemming@REMOVE-FJERN-DETTErubini.dk> wrote:

> Du gør din og min verden koldere (Hey Jude 1.vers).

Jeg ser at billederne fra dit seneste skadestueophold er havnet på
nettet:

http://poetry.rotten.com/potatoes-n-jelly/

Fra : Anders Hedegren

Dato : 26-10-02 11:47

> [...]

> En go' gang Pia blir' Danmark blåt a'!
> PS: Politisk korrekthed Sutter.
> Der fødes en Flemming Rubini hver dag - brug kondom!

Hvordan kan du forlange at folk tager dig seriøst med sådan en
fladpandet signatur? Hvis vi skal diskutere Mac må du holde den slags
polariserede politiske holdninger væk. Vi har sikkert alle masser af
politiske holdninger her i gruppen, men vi holder dem ude af dk.edb.mac.

Mvh,
Anders

Fra : Peter Perlsø

Dato : 27-10-02 12:11

Anders Hedegren <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> [...]
> polariserede politiske holdninger væk. Vi har sikkert alle masser af
> politiske holdninger her i gruppen, men vi holder dem ude af dk.edb.mac.

Off-Topic.

http://usenet.dk/netikette/signatur.html

Fra : Mikael Kern

Dato : 31-10-02 14:52

> Off-Topic.

Nej, kun Off-Topic for dig - hvis du er ligeglad med om du bliver
taget seriøst m.m.

> http://usenet.dk/netikette/signatur.html

At netiketten siger skriv hvad du har lyst til, gør det ikke lovligt
at komme med racistiske udtalelser. Lige så lidt som ytringsfrihed
betyder, at man kan ytre hvad som helst uden at stå til ansvar for det.

Du forpester luften og ødelægger den gode stemning her i gruppen!

mvh Mikael Kern

--
Arbejde søges - gerne noget med video, foto, streaming, internet, Mac...

Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman
EFP/ENG/OB/SNG Rentals - http://www.kern.dk

Mikael Kern Film, DK-2000 Frederiksberg, Denmark
Mail: kernRE@MOVEkern.dk
(:-{d)

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 26-10-02 19:27

me@nospamiceduck.com writes:

> [...]
>polariserede politiske holdninger væk. Vi har sikkert alle masser af
>politiske holdninger her i gruppen, men vi holder dem ude af dk.edb.mac.

Totalt enig!

Hiosen Hanne

Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.