/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
NetTid
Fra : Helle


Dato : 27-02-01 12:20


Er der nogen der kan fortælle mig, om det kan betale sig og hvordan.
Jeg har tele Danmark abonnement " Net Basis", og vores område er ikke koblet
på en digitalcentral.
Men nu har jeg hørt om det nye NetTids f.eks. 80 timer pr.mdr. for 897,-
kr.pr.kvt.

Kan jeg som Net Basis kunde blive flyttet over til Net Tid.
Og vil det ikke også være billigere når vores familie bruger 3-4 timer
daglig på nettet.
Jeg håber at dette er den rette gruppe og spørge i, og jeg vil blive meget
glad for nogle hurtige svar, da jeg synes at vores regning er meget dyr hver
gang.

Hilsen Helle.






 
 
Jesper Skriver (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 27-02-01 13:07

On Tue, 27 Feb 2001 11:19:42 GMT, Helle wrote:
>
>Er der nogen der kan fortælle mig, om det kan betale sig og hvordan.
>Jeg har tele Danmark abonnement " Net Basis", og vores område er ikke koblet
>på en digitalcentral.
>Men nu har jeg hørt om det nye NetTids f.eks. 80 timer pr.mdr. for 897,-
>kr.pr.kvt.
>
>Kan jeg som Net Basis kunde blive flyttet over til Net Tid.

Ja.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Karsten Andersen (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 27-02-01 16:14

27 Feb 2001 12:06:38 GMT, skrev Jesper Skriver, på 15 linier, i
<slrn99n62e.20hm.jesper@freesbee.wheel.dk>, :


>Ja.
Er du sikker Jesper?
I strandparken i Aarhus dur Nettid ikke.

--
Med venlig hilsen
Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Jesper Skriver (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 27-02-01 17:57

On Tue, 27 Feb 2001 16:13:44 +0100, Karsten Andersen wrote:
>27 Feb 2001 12:06:38 GMT, skrev Jesper Skriver, på 15 linier, i
><slrn99n62e.20hm.jesper@freesbee.wheel.dk>, :
>
>>Ja.
>
>Er du sikker Jesper?
>I strandparken i Aarhus dur Nettid ikke.

Vrøvl, det virker alle steder - men kræver sikkert at du ikke
har fast forvalg hos en anden operatør ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Bjarke Hansen (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 27-02-01 18:03


"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn99nn1u.2hp6.jesper@freesbee.wheel.dk...
> On Tue, 27 Feb 2001 16:13:44 +0100, Karsten Andersen wrote:
> >27 Feb 2001 12:06:38 GMT, skrev Jesper Skriver, på 15 linier, i
> ><slrn99n62e.20hm.jesper@freesbee.wheel.dk>, :
> >
> >>Ja.
> >
> >Er du sikker Jesper?
> >I strandparken i Aarhus dur Nettid ikke.
>
> Vrøvl, det virker alle steder - men kræver sikkert at du ikke
> har fast forvalg hos en anden operatør ...

Nåda...

Vi har da fast abonnement hos tele 2, og Fastpris 80 kører fint, på 16110
nummeret
>
> --
> Jesper Skriver, CCIE #5456
> FreeBSD committer



Jesper Skriver (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Jesper Skriver


Dato : 27-02-01 18:39

On Tue, 27 Feb 2001 17:02:56 GMT, Bjarke Hansen wrote:
>
>"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
>news:slrn99nn1u.2hp6.jesper@freesbee.wheel.dk...
>> On Tue, 27 Feb 2001 16:13:44 +0100, Karsten Andersen wrote:
>> >27 Feb 2001 12:06:38 GMT, skrev Jesper Skriver, på 15 linier, i
>> ><slrn99n62e.20hm.jesper@freesbee.wheel.dk>, :
>> >
>> >>Ja.
>> >
>> >Er du sikker Jesper?
>> >I strandparken i Aarhus dur Nettid ikke.
>>
>> Vrøvl, det virker alle steder - men kræver sikkert at du ikke
>> har fast forvalg hos en anden operatør ...
>
>Nåda...
>
>Vi har da fast abonnement hos tele 2, og Fastpris 80 kører fint, på 16110
>nummeret

Ok - så ved jeg også det - men det var eneste forklaringe jeg kunne se
på at han ikke havde kunnet få det ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Bjarke Hansen (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 27-02-01 19:15


"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> skrev i en meddelelse
news:slrn99nphc.gqa.jesper@freesbee.wheel.dk...
> On Tue, 27 Feb 2001 17:02:56 GMT, Bjarke Hansen wrote:

> Ok - så ved jeg også det - men det var eneste forklaringe jeg kunne se
> på at han ikke havde kunnet få det ...




Men man skal også vise nummeret,, Når man for nettid,, skal man nemlig
opgive det nummer, man vil ringe op fra!



Martin Højriis Krist~ (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-02-01 21:09

> >I strandparken i Aarhus dur Nettid ikke.
> Vrøvl, det virker alle steder - men kræver sikkert at du ikke
> har fast forvalg hos en anden operatør ...

Det kan køre med en del andre operatører, men kan ikke køre på de gamle
Dikon centraler.
Jeg mener ikke der er flere af dem i DK, men er ikke sikker..

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



J. Trolle. (27-02-2001)
Kommentar
Fra : J. Trolle.


Dato : 27-02-01 22:08



>Det kan køre med en del andre operatører, men kan ikke køre på de gamle
>Dikon centraler.
>Jeg mener ikke der er flere af dem i DK, men er ikke sikker..

Der findes stadig nogle tilbage (desværre).
De sidste er nok først udfaset om et 1/2 års tid..
( tror nok jeg kan skaffe dig en, hvis du mangler en )

Martin Højriis Krist~ (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-02-01 23:27

> >Det kan køre med en del andre operatører, men kan ikke køre på de gamle
> >Dikon centraler.
> ( tror nok jeg kan skaffe dig en, hvis du mangler en )

Åhh, det ville være _totalt_ for kult
Mener du det?
(og dog, tror næppe jeg kan overtale min kæreste til at bruge adskillige
kvadratmeter på forældet tele-udstyr, men måske er ISDN2-hotline aftagere,
jeg tror de mangler lidt hygge hvor de bor...)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Karsten Andersen (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Karsten Andersen


Dato : 28-02-01 07:50

27 Feb 2001 16:56:30 GMT, skrev Jesper Skriver, på 15 linier, i
<slrn99nn1u.2hp6.jesper@freesbee.wheel.dk>, :

>On Tue, 27 Feb 2001 16:13:44 +0100, Karsten Andersen wrote:
>>27 Feb 2001 12:06:38 GMT, skrev Jesper Skriver, på 15 linier, i
>><slrn99n62e.20hm.jesper@freesbee.wheel.dk>, :
>>
>>>Ja.
>>
>>Er du sikker Jesper?
>>I strandparken i Aarhus dur Nettid ikke.
>
>Vrøvl, det virker alle steder - men kræver sikkert at du ikke
>har fast forvalg hos en anden operatør ...
Hun har kun Teledanmark

Ok det kan være lavet om nu.
Men sidste år duede det ikke.
Kunne feks. heller ikke bruge WOL da hun ikke kunne vise nummer.
Af den ene grund Centralen var for gammel.
(Det var hvad Teledanmark sagde, TD@ kunne ikke finde grunden)

--
Med venlig hilsen
Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433

Jeppe Seidelin Dam (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Jeppe Seidelin Dam


Dato : 27-02-01 13:10

> Kan jeg som Net Basis kunde blive flyttet over til Net Tid.
> Og vil det ikke også være billigere når vores familie bruger 3-4 timer
> daglig på nettet.

Jo Nettid 80 er godt, hvis du altså ikke kan få ADSL, som nok er bedre til
storbrugere.
Et alternativ er Cybercitys fastpris abb. for 495kr/md.

mvh
Jeppe Seidelin Dam



Mark Beaumont (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 27-02-01 16:03


"Helle" <Helles@privat.dk> skrev
> Kan jeg som Net Basis kunde blive flyttet over til Net Tid.

Ja, og du kan evt. gøre det på http://www.teledanmark.dk/nettid

> Og vil det ikke også være billigere når vores familie bruger 3-4 timer
> daglig på nettet.

Jo, med et så stort forbrug vil NetTid være billigere end NetBasis.

På siden http://www.teleprisguide.dk kan du vad at angive dit forbrug,
få at vide hvilket internetabonnement der er billigst for dig.

Du kan også bruge Stone's ConnectControl, som kan holde styr på
dit internetforbrug, udregne dit telefonforbrug og sammenligne dit forbrug
med andre abonnements typer. http://www.stoneware.dk

Vh Mark





Anders Lund (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Anders Lund


Dato : 27-02-01 18:22

iden er nok ikke så god hvis du bruger 3-4 timer om dagen. Det giver jo ca
230 timer i kvatalet. Og det er ikke til at betale sig fra hverten med
nettid eller noget andet. Du jeg anbefaler stærkt Fastpris fra cynercity.
For 495 pr. mdr. får du alt den nettid du har lyst til. Det er dejligt at
man ikke skal tænke på hvor lang lid man bruger på nettet.

Mvh
Anders Lund




















"Mark Beaumont" <dkbeaumont@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:97gfgd$169t$1@news.cybercity.dk...
>
> "Helle" <Helles@privat.dk> skrev
> > Kan jeg som Net Basis kunde blive flyttet over til Net Tid.
>
> Ja, og du kan evt. gøre det på http://www.teledanmark.dk/nettid
>
> > Og vil det ikke også være billigere når vores familie bruger 3-4 timer
> > daglig på nettet.
>
> Jo, med et så stort forbrug vil NetTid være billigere end NetBasis.
>
> På siden http://www.teleprisguide.dk kan du vad at angive dit forbrug,
> få at vide hvilket internetabonnement der er billigst for dig.
>
> Du kan også bruge Stone's ConnectControl, som kan holde styr på
> dit internetforbrug, udregne dit telefonforbrug og sammenligne dit forbrug
> med andre abonnements typer. http://www.stoneware.dk
>
> Vh Mark
>
>
>
>



Helle (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Helle


Dato : 27-02-01 18:52



--
Hilsen Helle
www.hellefagerberg.subnet.dk
Smil til verden og den smiler til dig.
"Anders Lund" <webmaster@123grin.dk> skrev i en meddelelse
news:2nRm6.4260$dD.248119@twister.sunsite.dk...
> iden er nok ikke så god hvis du bruger 3-4 timer om dagen. Det giver jo ca
> 230 timer i kvatalet. Og det er ikke til at betale sig fra hverten med
> nettid eller noget andet. Du jeg anbefaler stærkt Fastpris fra cynercity.
> For 495 pr. mdr. får du alt den nettid du har lyst til. Det er dejligt at
> man ikke skal tænke på hvor lang lid man bruger på nettet.
>
> Mvh
> Anders Lund

Ja, vist giver det ca.230 timer i kvartalet, som du skriver.
Men med NetTid 80, er det jo det samme ikke ? 80*3 mdr. = 240 timer, så er
det dig eller mig, der skal have matematik igen ?
Hilsen Helle.
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> "Mark Beaumont" <dkbeaumont@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:97gfgd$169t$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Helle" <Helles@privat.dk> skrev
> > > Kan jeg som Net Basis kunde blive flyttet over til Net Tid.
> >
> > Ja, og du kan evt. gøre det på http://www.teledanmark.dk/nettid
> >
> > > Og vil det ikke også være billigere når vores familie bruger 3-4 timer
> > > daglig på nettet.
> >
> > Jo, med et så stort forbrug vil NetTid være billigere end NetBasis.
> >
> > På siden http://www.teleprisguide.dk kan du vad at angive dit forbrug,
> > få at vide hvilket internetabonnement der er billigst for dig.
> >
> > Du kan også bruge Stone's ConnectControl, som kan holde styr på
> > dit internetforbrug, udregne dit telefonforbrug og sammenligne dit
forbrug
> > med andre abonnements typer. http://www.stoneware.dk
> >
> > Vh Mark
> >
> >
> >
> >
>
>



Andreas Hinz (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Hinz


Dato : 27-02-01 19:45

In article <5PRm6.4285$dD.251346@twister.sunsite.dk>, Helle wrote:
>det dig eller mig, der skal have matematik igen ?
>
Hej,
det skal I begge


3 (og 4) timer om dagen i 30 dage om måneden i 3 måneder giver:

3 timer * 30 dage * 3 mdr. = 270 timer pr. kvartalet
4 timer * 30 dage * 3 mdr. = 360 timer pr. hvartalet

Nettid 80:
80 timer * 3 mdr. = 240 timer pr. kvartalet.

Så du har et Nettid 80 underskud på mellem 30 og 120 timer i
kvartalet ved forbrug mellem 3-4 timer pr. dag.

Og det koster dig mellem (kr. 0,10 pr minut overforbrug):
30 * 60 * 0,10 = 180
120 * 60 * 0,10 = 720

pr. måned regnet i kroner. Der er ikke regnet med de kr 0,05 i
opkaldsafgift på Nettid 80.


Så samlet kommer du, med dit forbrug, til at betale mellem (pr. kvtl.):
897 + 180 = 1.077
897 + 720 = 1.617


Og så håber jeg, at jeg har regnet rigtigt

--
Med venlig hilsen

Andreas Hinz


Martin Højriis Krist~ (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 27-02-01 21:11

> Så samlet kommer du, med dit forbrug, til at betale mellem (pr. kvtl.):
> 897 + 180 = 1.077
> 897 + 720 = 1.617
> Og så håber jeg, at jeg har regnet rigtigt

Det ser rigtigt ud, hvilket betyder at ved 4 timer pr. dag er CC billigst

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Ghashûl (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Ghashûl


Dato : 28-02-01 20:11

On Tue, 27 Feb 2001 21:11:18 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>> Så samlet kommer du, med dit forbrug, til at betale mellem (pr. kvtl.):
>> 897 + 180 = 1.077
>> 897 + 720 = 1.617
>> Og så håber jeg, at jeg har regnet rigtigt
>
>Det ser rigtigt ud, hvilket betyder at ved 4 timer pr. dag er CC billigst

CC fastpris koster 499 om måneden.
499 * 3 = 1497,-

Ellers bliver jeg da snydt ;)

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629
E-mail: stefan@bruhn.to
URL: http://www.ghashul.dk

Martin Højriis Krist~ (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 28-02-01 20:40

> >> [NetTid]
> >> [3 timer pr. dag:] 897 + 180 = 1.077
> >> [4 timer pr. dag:] 897 + 720 = 1.617
> >Det ser rigtigt ud, hvilket betyder at ved 4 timer pr. dag er CC billigst
> CC fastpris koster 499 om måneden. 499 * 3 = 1497,-

Og netop derfor er Fastpris billigst ved 4 timers surf pr. dag
Ved tre timers surf er NetTid80 billigst.
(men vi er måske enige og det er mig der misforstår?)

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet



Ghashûl (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Ghashûl


Dato : 28-02-01 21:57

On Wed, 28 Feb 2001 20:39:54 +0100, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>> >> [NetTid]
>> >> [3 timer pr. dag:] 897 + 180 = 1.077
>> >> [4 timer pr. dag:] 897 + 720 = 1.617
>> >Det ser rigtigt ud, hvilket betyder at ved 4 timer pr. dag er CC billigst
>> CC fastpris koster 499 om måneden. 499 * 3 = 1497,-
>
>Og netop derfor er Fastpris billigst ved 4 timers surf pr. dag
>Ved tre timers surf er NetTid80 billigst.
>(men vi er måske enige og det er mig der misforstår?)

Nej, det er skam mig der misforstår ;)
Jeg læste tallet for fire timer per dag forkert, så det.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629
E-mail: stefan@bruhn.to
URL: http://www.ghashul.dk

Rea721 (27-02-2001)
Kommentar
Fra : Rea721


Dato : 27-02-01 22:43

"Helle" <Helles@privat.dk> skrev

> --
> Hilsen Helle
> www.hellefagerberg.subnet.dk
> Smil til verden og den smiler til dig.

-cut-

Hej Helle, det var ellers lidt af en signatur , 71 linier.....tror du
skal ha kigget lidt på din OE opsætning.

--
rea721@fabel.dk (AKA) Leon Andrea. Bevar Flyvestation Værløse..
Den sidste Operative Flyvestation øst for Storebælt.
http://home13.inet.tele.dk/ESK721/bevar.htm



David Mortensen (04-03-2001)
Kommentar
Fra : David Mortensen


Dato : 04-03-01 20:23

> iden er nok ikke så god hvis du bruger 3-4 timer om dagen. Det giver jo ca
> 230 timer i kvatalet. Og det er ikke til at betale sig fra hverten med
> nettid eller noget andet. Du jeg anbefaler stærkt Fastpris fra cynercity.
> For 495 pr. mdr. får du alt den nettid du har lyst til. Det er dejligt at
> man ikke skal tænke på hvor lang lid man bruger på nettet.
For 500 kr pr mdr kan man få en fast opkobling via TD@ erhverv hvor det også
er tilladt at bundle sin ISDN...

mvh

David Mortensen

Med denne udtalelse repræsenterer jeg kun mig selv og ikke TDC Internet.



Bjarke Andersen (04-03-2001)
Kommentar
Fra : Bjarke Andersen


Dato : 04-03-01 21:37

"David Mortensen" <wormie@alberg.remove1me.dk> wrote in message
news:983734395.150753@angua.skjoldhoej.dk...
> For 500 kr pr mdr kan man få en fast opkobling via TD@ erhverv hvor det
også
> er tilladt at bundle sin ISDN...

Yeap men det er 500+moms (=625,- pr. måned) samt der er en oprettelsespris.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address



Kurt Lund (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 28-02-01 10:11

Hej Helle

Hvad med Worldonline.dk de noget der hedder

World Mega Surfer 2 timer pr. dag. 575,- pr. kvartal
Og du sparer 322,00 kr i kvt....

mvh
kurt


"Helle" <Helles@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:i3Mm6.3909$dD.214172@twister.sunsite.dk...
>
> Er der nogen der kan fortælle mig, om det kan betale sig og hvordan.
> Jeg har tele Danmark abonnement " Net Basis", og vores område er ikke
koblet
> på en digitalcentral.
> Men nu har jeg hørt om det nye NetTids f.eks. 80 timer pr.mdr. for 897,-
> kr.pr.kvt.
>
> Kan jeg som Net Basis kunde blive flyttet over til Net Tid.
> Og vil det ikke også være billigere når vores familie bruger 3-4 timer
> daglig på nettet.
> Jeg håber at dette er den rette gruppe og spørge i, og jeg vil blive meget
> glad for nogle hurtige svar, da jeg synes at vores regning er meget dyr
hver
> gang.
>
> Hilsen Helle.
>
>
>
>
>



Knud Gert Ellentoft (28-02-2001)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 28-02-01 18:51

Wed, 28 Feb 2001 10:11:05 +0100, skrev "Kurt Lund"
<klander@mail.tele.dk>:

>World Mega Surfer 2 timer pr. dag. 575,- pr. kvartal
>Og du sparer 322,00 kr i kvt....

Man kan ikke overføre ubrugt tid, ekstra minutter er dyrere i
dagtimerne.

med venlig hilsen
Knud
--
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
og skær venligst det væk, du ikke svarer på.
Du kan læse mere om de danske nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 31.01.2001

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste