Mit pis koger totalt over !!!!
Fra : AEK

Dato : 24-10-02 13:43

For helvede , hvor er jeg gal i skralden !!!!!!
Kommer hjem fra arbejde. Manden, vi bor til leje ved, riner kort efter.
Om jeg vil komme ned i sturetagen.
De har fundet en killing, som ligger oppe på dækket under bilen.
Jeg kravler ned under bilen, og får langt om længe en bette killing ud.
Skynder mig at tage den med op i lejligheden ( Isoleret fra de andre ).

Ringer til dyrlægen, som siger , at jeg kan komme med den om en time, når de
åbner.
Inden da giver vi den dåsemad. Aldrig har jeg oplevet så sulten en kat.
Den simpelthen SLUGTE maden. Da vi ville fjerne den fra tallerkenen, greb
den fat om tallerkenen og gav sig til at knurre højlydt !

Vi kommer ned til dyrlægen. Det er en dame og er ca. 4 uger.
Jeg fik at vide, at den havde midder og lopper,da den blev tjekket.
Hvis ikke jeg ønskede at tage den, ville den blive aflivet .

Så stod jeg der med alle mine fucking talenter. Vi har 3 skønne katte.
Endelig er vi sluppet af med Tildes orm m.m.
Og skulle til at starte forfra med en kat, der skulle i behandling for
diverse ting.
Tøsen og Oscar er endelig blevet normale efter deres magtkamp . Bruger ikke
FeliFriend længere - SKØNT .

Kæresten sagde, at beslutningen var min. Jeg valgte at sige nej
Hvor gjorde det ondt. Jeg tudede på vej ud fra klinikken .

Jeg har det så dårligt med , at jeg blev nødt til bestemme dens skæbne.
Og hvor er jeg total arrig over, at så rådne mennesker kan finde på at smide
en killing ud.
Den er blevet smidt ud, for den har ikke selv fundet vej her til - og der er
meget trafikkeret her.
Det sagde de også nede ved dyrlægen.

Jeg havde lige brug for at skælde ud over folks forfærdelige opførsel.

Hilsen
Anya

Denne mail er scannet af NAV2002 .

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 24-10-02 13:56

AEK skriver:

> Jeg havde lige brug for at skælde ud over folks forfærdelige opførsel.
>
> Hilsen
> Anya

Hej Anya!
Jeg forstår kun alt for godt din frustration! Du må ikke have det dårligt over
hvad du gjorde, jeg mener det var den rigtige beslutning. Nogen gange må man
være hård og sige stop. Og hvem siger for øvrigt at killingen havde klaret det?
Måske den bare skulle en masse stress og dyrlægehænder igennem, for så alligevel
at måtte lade livet om kort tid.

Vi bor også lige ud til en traffikeret vej, endda hovedvejen til Rødby færge.
Der ligger nogle gårde lige omkring os, og en rasteplads. Åbentbart er det helt
normalt at sommerens turister og summerhusbeboere lige dropper en kat eller
killing af på rastepladsen eller ude ved en gård, inden de tager med færgen.
Vores ene nabo tog sidste år initiativ til en "aflivningsrunde" blandt de
vildkatte der holdt til her, dvs. alle dem der så syge og sølle ud blev afhentet
og aflivet forsvarligt.

Senest fandt vores anden nabo en lille hankilling på 6-7 uger ude under et træ.
Den virkede sund og rask og velpasset, har vel sagtens været "hyggekat" i et
sommerhus. Den bor nu på gården, jeg har givet den orme- og loppekur og naboen
har lovet at overveje kastration (store sager herude!), og den må endda komme
ind i hendes køkken. Kun de færreste er så heldige som den lille fyr, som
forhåbentlig bliver successfuld musejæger i mange år fremover. For hver 20 katte
der droppes af herude, tror jeg ikke én får et ordentligt liv, og det er bare
til at tude over!

.....Dorthe

Fra : AEK

Dato : 25-10-02 11:41

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
over
> hvad du gjorde, jeg mener det var den rigtige beslutning. Nogen gange må

Ja, men det er fandens svært med sådan et uskyldigt væsen.

> hvem siger for øvrigt at killingen havde klaret det?

Det var også, hvad jeg blev gjort opmærksom på.

> [...]
eller
> killing af på rastepladsen eller ude ved en gård, inden de tager med

Jeg lærer vist aldrig at forstå menneskers måde at behnadle dyr på.

> [...]
> og aflivet forsvarligt.. For hver 20 katte der droppes af herude, tror jeg
ikke én får et ordentligt liv, og det er bare

ENIG !

Hvordan går det med bette Ada ?

/ Anya

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 26-10-02 20:05

Hejsa!
Det går skam strålende med Ada, men lille er hun bestemt ikke mere. Hun er
konstant at finde henne ved madskålen, og endda hundenes foder stjæler hun
skamløst af. Vores skt. bernhard sidder fint og venter, indtil hun er færdig
*grin*.

Jeg overvejer at tage hende med til udstilling i Kbh. i december, så kan hun og
Kalle holde hinanden med selskab. Her er lige et nyt billede, hun ligner sig
selv, bare større:
http://makeashorterlink.com/?L2E412042

Hilsen Dorthe

AEK skriver:

Fra : Mulle

Dato : 24-10-02 15:04

Hej Anya

Sådan en situation er jo en umulighed, og valget endnu mere umuligt. Enhver
må gøre op med sig selv, hvad der skal vælges, du har truffet et valg og
sådan er det.

Jeg stod med det samme valg på en ferie på Rhodos, og valgte som du.
Dyrlægen på Rhodos mente killingen den havde katte-aids mv, så en behandling
og transport til Danmark virkede udsigtsløs.

Men jeg tænker tit på det lille pus og havde det været i Danmark, havde jeg
valgt hende livet til og ikke fra.

Det triste i historierne, er den ringeagt menneskeheden lægger dyr for
dagen...læs evt. mere om katte på Rhodos på denne side: http://www.raws.dk

Håber du har det ok ...
*venlige og forstående tanker fra*...

Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-10-02 15:30

Hej søde
Det er hæsligt og jeg forstår dine følelser lige nu, men
prøv også at tænke på hvad du har sparet det lille pus
for, nu hvor det er ved at blive vinter.
Angående nogle menneskers opførsel, ja det bliver vi
ikke uenige om, det er SÅ forkasteligt.

mange knus
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : AEK

Dato : 24-10-02 17:05

Hej igen !

Og tak for Jeres ord.
Da jeg sad med den lille killing nede ved dyrlægen og skulle tage den
endelige beslutning - var jeg SÅ TÆT på at give den en chance.
Det sagde kæresten også bagefter, at han tydeligt kunne se på mig.

Den var simpelthen så yndig og sød - en lille kælepotte.
Hvordan kunne jeg sige nej !!!
Jeg fatter det ikke selv, men jeg følte, at det var det rigtige.

Der blev sagt til mig hos dyrlægen, at jeg skulle tænke mig godt om, inden
jeg besluttede mig for at tage den til mig.
For mange katte blev " skøre ", når de blev et års tid, fordi de var kommet
for tidligt fra deres mor - som I også altid nævner for folk herinde.

Der foregik mange tanker i bolden på mig, da jeg sad der :
Ville jeg udsætte mine egne andre katte for fare ( sygdom ) og smitte ?
Hvad nu , hvis den ikke kunne overleve, og vi måtte til at aflive den senere
hen - på det tidspunkt ville jeg være dybt knyttet til den bette.

Åh, det er svært. Jeg sidder med en rigtig dårlig smag i munden.
Jeg ved, at jeg tog den rigtige beslutning - men jeg føler mig så skrækkelig
ond.

Og jeg ser hele tiden dens yndige hoved for mig. Ser for mig, da jeg sagde
endelig farvel på klinikken, og den ikke ville give slip på mig.
Fuck, det gjorde ondt. Nu tuder jeg igen.

/ Anya

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 24-10-02 17:56

> [...]
> endelig farvel på klinikken, og den ikke ville give slip på mig.
> Fuck, det gjorde ondt. Nu tuder jeg igen.

Hey Anya

Jeg kan levende forestille mig hvordan du har det
Men som de andre har sagt og som du også selv kan se, så var det det bedste
for den lille miver.

En skam vi bor så langt fra hinanden, for ellers havde du sgu fået en rigtig
krammer.
Du får et cyberkram i stedet *S*

Knuser
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : AEK

Dato : 24-10-02 20:39

"Joan Frederiksen" <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> skrev i en meddelelse

> En skam vi bor så langt fra hinanden, for ellers havde du sgu fået en
rigtig
> krammer.
> Du får et cyberkram i stedet *S*

Grebet - uhm, det føltes godt )))

/Anya

Fra : Niels Peter

Dato : 24-10-02 17:10

> [...]
> meget trafikkeret her.
> Det sagde de også nede ved dyrlægen.
>
> Jeg havde lige brug for at skælde ud over folks forfærdelige opførsel.

Du har trods alt sparet den for en vinter, der ville have været én lang, pinefuld dødskamp, hvor det er næsten sikkert, at sult og kulde ville have fået has på den.

Niels Peter

Fra : FER

Dato : 24-10-02 20:43

"AEK" <5678SLETTES@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> meget trafikkeret her.
> Det sagde de også nede ved dyrlægen.
>
> Jeg havde lige brug for at skælde ud over folks forfærdelige opførsel.

ARRRGH.... ville meget gerne havde taget imod den lille

Trist trist historie.....

mvh Tommy Fer

Fra : AEK

Dato : 24-10-02 21:08

"FER" <fer@cool.no.junk.for.me.dk> skrev i en meddelelse

> ARRRGH.... ville meget gerne havde taget imod den lille

Øv, øv, øv, at jeg ikke vidste, at du gerne ville have en mere.

> Trist trist historie...

Yeps. folk er sgu rådne !

/ Anya...

Fra : Kate

Dato : 24-10-02 23:16

Jeg kan så udmærket forstå dig, Anya. Det er rædselsfuldt at mennesker
ikke kan te sig ordentligt. Jeg ville også selv ha' det ustyrligt
dårligt over at være sat i den situation, men jeg tror at du tog den
rigtige beslutning. Her må man sige hvis killingen kun var 4 ugerstid,
så havde den under alle omstændigheder nogle utroligt dårlige odds og
helt ærligt så ville jeg også tænke i de egoistiske baner...hvad med
dem derhjemme. Det var helt klart med i mine egne overvejelser da jeg
besluttede mig for både Lante og Mowgli, tænkt hvis man fik en kat hjem
som ikke bare selv var syg, men også kunne sætte de andre kattes liv i
fare, det ville jeg slet ikke kunne bære.
Men dermed også understreget at de mennesker som går dette ved dyr er
det mest modbydelige der findes, efter min overbevisning, men vi har
desværre lang vej igen før dyr bliver betragtet som mere end bare
menneskers legetøj som de kan behandle forgodtbefindende

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : AEK

Dato : 25-10-02 08:31

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan så udmærket forstå dig, Anya. Det er rædselsfuldt at mennesker
> ikke kan te sig ordentligt.

Mennesker kan sq være underlige..... Man bliver næsten helt flov .-(

>Jeg ville også selv ha' det ustyrligt dårligt over at være sat i den
situation, men jeg tror at du tog den
> rigtige beslutning.

Man ved jo aldrig , hvilken beslutning, der er den rigtige.

>Her må man sige hvis killingen kun var 4 ugerstid, så havde den under alle
omstændigheder nogle utroligt dårlige odds

Det blev jeg også fortalt.

..> Men dermed også understreget at de mennesker som går dette ved dyr er
> det mest modbydelige der findes,

Helt enig. Hvad tænker disse mennesker dog på

>efter min overbevisning, men vi har desværre lang vej igen før dyr bliver
betragtet som mere end bare
> menneskers legetøj som de kan behandle forgodtbefindende

Ja, desværre.

Jeg var virkelig total gal i skralden i går - så dybt skuffet over, at
mennesker kunne finde på sådan en handling.
Og så bliver jeg sat i en situation , hvor JEG skal beslutte dens fremtid -
der er sq noger underligt noget.

/ Anya

Fra : Ragna Skott

Dato : 25-10-02 10:23

Hej Anya!
Uanset hvad du havde gjort, ville du have følt skyld - i det ene tilfælde
for at have udsat dine egne for smitte - i det andet for at tage
beslutningen om at give den fred; men i virkeligheden hører den skyld jo
hjemme et helt andet sted.
Vi har selv engang prøvet noget lignende, men vi måtte opgive behandlingen
af den lille strejfer, da dyrlægen sagde, at det var håbløst. Det gør altid
ondt at tage beslutningen om aflivning, men man må huske, at alternativet
kan være værre.
Mange trøstehilsener, Ragna.

Fra : AEK

Dato : 25-10-02 11:53

"Ragna Skott" <rahas@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for at have udsat dine egne for smitte - i det andet for at tage
> beslutningen om at give den fred; men i virkeligheden hører den skyld jo

Ja, jeg ved det godt, men man vil jo gerne hjælpe sådan en bette størrelse.

> [...]
altid
> ondt at tage beslutningen om aflivning, men man må huske, at alternativet

Vi kunne have været heldig med den lille, at den havde været sygdomsfri -og
det modsatte.
Tildemusen fik vi fra en lade. Hun havde raget alt muligt mærkeligt til sig.
Hun kom i beh. for diverse ting. Ormene var vi nær aldrig sluppet af med.
Hun er nu stærkere end nogensinde - MEN hun vil nok altid være skrøbelig.

Efter at vi flyttede , var der en magtkamp i gang mellem Oscar & Tøsen -
uha.
Jeg brugte så FeliFriend - det gav gudskelov ro i hytten.

Så tanken om evt. sygdomme ( Tænkes her specielt på Tilde ) og ny uro i
flokken - det kunne jeg ikke helt overskue.
Og den var kun 4 uger - hvad hvis den ikke kunne klare det - så ville jeg
allerede være dybt knyttet til den.

Nogle ville mene, at jeg var kold, at når jeg vidste, at den ville blive
aflivet - hvis ikke jeg tog imod den .......
Andre vil mene, at jeg gjorde det rigtige.
Jeg ved blot, at jeg kunne ikke handle anderledes.

Jeg har i dag haft ringet til dyrlægen, for at høre ad, om den var blevet
aflivet - det var den.

/ Anya

> Mange trøstehilsener
Takker

, Ragna.

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 26-10-02 19:05

Kære Anya!

Sikken en historie.
Og det, der gjorde mig gal, var, som du også selv skriver et sted, de(t)
menneske(r), der har skubbet beslutningen fra sig og over på dig. Den
skyldfølelse, du måtte have - enten (som Ragna skriver) over at killingen
blev aflivet eller over at du udsatte dine egne katte for uro eller
smittefare - er det jo deres skyld, at du har. Og uanset hvilken beslutning,
du havde taget, så ville den være rigtig, for du tog et _ansvar_ for katten,
og overlod den ikke bare til sig selv. En gang imellem er en hvilken som
helst beslutning at foretrække...
Jeg ville selv have det forfærdeligt i en lignende situation, så jeg føler
med dig. Du har været utrolig stærk.
Hilsen Birgitte

Fra : AEK

Dato : 27-10-02 11:36

"Birgitte Krogh" <birgitte.krogh@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville selv have det forfærdeligt i en lignende situation, så jeg føler
> med dig. Du har været utrolig stærk.

Hej Birgitte ,

jeg siger mange TAK for de pæne ord - de varmede meget.

/ Anya.