Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotografering med blitz (speedlite 420EZ).
Fra : Tais Olsen

Dato : 24-10-02 00:27

Jeg har netop anskaffet mig en speedlite 420EZ til mit EOS 100, men har
problemer med at få billederne belyst ordentligt.
Jeg er blevet anbefalet at vinkle blitzhovedet 45 grader fra vandret. Det
har jeg gjort, men det har betydet at mange af billederne er overbelyst i
toppen og underbelyst i bunden. Hvis blitzhovedet er vandret synes jeg at
billederne har tendens til at blive overbelyst. Jeg har set at nogen har en
mælkehvid plasthætte over blitzhovedet, er dette løsningen? Og hvad hedder
en sådan, og hvor kan den købes?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Tais Olsen

Fra : Langgaard

Dato : 24-10-02 06:14

Hej

Der er mange muligheder for at lave "l..." i det, da der er mange
indstillingsmuligheder. Sæt dig ned med kamera, blitz og manualer, gå så
alle indstillinger igennem, dit udstyr fejler nok ikke noget.

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : 2rb1

Dato : 24-10-02 12:10

Hvis du har en wide panel indbygget på din flash så brug den.
Ellers skal du passe på ikke at komme for tæt på når du bruger indirekte
flash (45 grader fra udgangspunkt) og vær opmærksom på at der ikke er meget
langt til loftet/vægen og at væg/loft ikke er alt for mørk. Du skal også
holde øje med informationerne i søgeren når du har trykke udløser halvt ned.
Blinker de, bliver dit billede ikke ordentlig belyst. Lad kamera og flash
køre på program eller auto.
Men ellers - læs brugervejl. meget nøje igennem. Det betaler sig :)

Mvh. 2rb1

Fra : Pico

Dato : 24-10-02 16:17

Tais Olsen wrote:
> [...]
> Jeg har set at nogen har en mælkehvid plasthætte over blitzhovedet,
> er dette løsningen? Og hvad hedder en sådan, og hvor kan den købes?

Omnibrunch (sådan cirke) og kan købes hos FotoC. Den måde du bruger
blitzen er den der anbefales når man bruger den mælkevide plastic

Jeg tror du vil blive meget glad for sådan en, det er jeg i hvertfald.
Pico