TDC's news-server
Fra : Jens

Dato : 23-10-02 22:19

Er TDC's news-server lang idag eller hvad sker da?

<snip>
224 data follows

Konfiguration:
Konto: news.inet.tele.dk
Server: news.tele.dk
Protokol: NNTP
Port: 119
Sikker (SSL): 0
Fejlnummer: 224
Programkode: 800ccc0f

Fra : Thomas

Dato : 23-10-02 22:46

Jens wrote:
> Er TDC's news-server lang idag eller hvad sker da?

Jeg har ingen problemer, men det er jo nok fordi jeg bruger
dtext.news.tele.dk

--
Don't waste space

Fra : Søren Blom

Dato : 23-10-02 23:52

"Thomas" <inthenews@corell.dk> skrev>
Jeg har ingen problemer, men det er jo nok fordi jeg bruger
> dtext.news.tele.dk

Sjovt nok, så er den lige så tung i røven som resten af news serverne hos
TDC, hvilket vil sige mindst 2 timer bagud i forhold til f.eks.
news.sunsite.dk med at få postede indlæg.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Thomas

Dato : 24-10-02 00:00

Søren Blom wrote:
> "Thomas" <inthenews@corell.dk> skrev>
>
> Sjovt nok, så er den lige så tung i røven som resten af news serverne hos
> TDC, hvilket vil sige mindst 2 timer bagud i forhold til f.eks.
> news.sunsite.dk med at få postede indlæg.

Det afhænger vel af hvordan man bruger news. Jeg svarer det jeg læser,
sidder ikke og trykker refresh for at se mine egne svar.

--
Don't waste space

Fra : Jesper Krogsgaard

Dato : 24-10-02 12:45

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> Sjovt nok, så er den lige så tung i røven som resten af news serverne hos
> TDC, hvilket vil sige mindst 2 timer bagud i forhold til f.eks.
> news.sunsite.dk med at få postede indlæg.

Resten af news serverne hos TDC? Mig bekendt har de kun 1.

Men nedenstående nyhed fra Computer World vil sikkert glæde dig (og mange
andre)

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=16659

<---->
torsdag 24. okt. 2002, kl. 07:17
TDC udskifter newsserver

TDC er grundigt trætte af de mange problemer med selskabets newsserver. En
komplet udskiftning af hele systemet og en fordobling af kapaciteten skal
forhindre gentagelser i fremtiden.
Af : Jussi Hermansen
TDC har foretaget en komplet udskiftning af selskabets newsserver. Det er
sket for at forhindre flere problemer med lange ventetider, halve artikler
og en server, der ofte gik ned.

TDC vil i den kommende tid gennemføre test af den nye server, og går de
godt, vil piller landets største teleselskab den nuværende server ned i
løbet af nogle uger.

Kent Clausen, der er driftschef hos TDC internet, oplyser, at selskabet har
fordoblet kapaciteten med den nye server. Samtidig har man adskilt de binære
grupper fra de tekstbaserede, således at voldsom trafik på den ene del ikke
påvirker den anden.

Mens testen løber, kan brugerne skifte over og se, om driften er blevet mere
stabil i det nye system. Brugere der vælger at blive på den gamle server,
vil automatisk blive skiftet over til den nye, når testen er afsluttet, og
den nye server er taget endeligt i brug.

- Jeg har tiltro til, at det nye system vil betyde, at vores kunders
problemer med serveren vil ophøre, siger driftschef Kent Clausen.

Han oplyser, at brugere der vælger at blive på den gamle server, indtil den
nye er i drift, ikke vil mærke noget til testen.

- De vil først mærke forskel, når de overgår til det nye system. Her skulle
de gerne opleve en hurtigere og mere stabil tjeneste end hidtil, siger Kent
Klausen.
<----->

----
Jesper
----

Fra : Allan Olesen

Dato : 25-10-02 04:16

"Jesper Krogsgaard" <No@way> wrote:

>Resten af news serverne hos TDC? Mig bekendt har de kun 1.

Der tales nok om frontends. Ud over dtext er der en haandfuld
binaere frontends.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : LBH

Dato : 26-10-02 07:56

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Jesper Krogsgaard" <No@way> wrote:
Vedr. har fået ny server. der kører sideløbende med den gamle"
prøv: news2.tele.dk
server NNTP Port 119

De Bedste Hilsner

Lars

Fra : Elmo Jensen

Dato : 26-10-02 16:14

I indlæg <3dba3c07$0$28809$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev hexata@hansen.mail.dk følgende:

> Vedr. har fået ny server. der kører sideløbende med den gamle"
> prøv: news2.tele.dk server NNTP Port 119

Det kører rasende hurtigt med at hente post hjem fra den, men der kan
tilsyneladende ikke postes til den ???

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-02 16:34

Sat, 26 Oct 2002 17:14:26 +0200, skrev Elmo Jensen
<news5@ddibbsystem.dk>:

>Det kører rasende hurtigt med at hente post hjem fra den, men der kan
>tilsyneladende ikke postes til den ?

Nej, ikke endnu.

Følg med i news:tele.internet.news-service.

Fra : Ivar

Dato : 26-10-02 22:52

LBH skrev:

> Vedr. har fået ny server. der kører sideløbende med den gamle"
> prøv: news2.tele.dk

Jeg kan læse den, men ikke sende til den!
Er det kun for nogle TDC kunder ?

Ivar

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-10-02 23:08

Sat, 26 Oct 2002 23:51:55 +0200, skrev "Ivar"
<did@[nozpam]oncable.dk>:

>Jeg kan læse den, men ikke sende til den!

Den er read only indtil videre.

Kig i news:tele.internet.news-service.

Fra : Ivar

Dato : 26-10-02 23:55

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Den er read only indtil videre.

Efter at have hoppet rundt mellem de forskellige servere,
kan jeg se at du har svaret på næsten det samme spørgsmål
for flere timer siden.
Jeg har også fundet ud af, at jeg kan indstille OE til at læse
på fx dtext2.news.tele.dk, og slette 2 når jeg skal sende.
(Den originale server har ikke de nye meddelelser).
Det er kluntet, men det er vel prisen for at være TDC kunde.

En TDC-medarbejder udtalte for nogle dage siden i tv,
at TDC ikke ønskede at være den billigste udbyder til
mobil-telefoni. Det er vel den samme politik de fører
over for os kabel-kunder. Om få dage kommer der
nok en anden TDC-medarbejder og siger at TDC ikke
ønsker at give de bedste ydelser.

Ivar

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-10-02 00:22

Sun, 27 Oct 2002 00:55:02 +0200, skrev "Ivar"
<did@[nozpam]oncable.dk>:

>Efter at have hoppet rundt mellem de forskellige servere,
>kan jeg se at du har svaret på næsten det samme spørgsmål
>for flere timer siden.

Nu er det nye setup jo i test, før den bliver søsat officielt og
så har man åbentbart valgt at den skal være read-only i første
omgang.

Forløber det så til tilfredshed, så kommer der formentlig en test
periode, hvor der også kan postes.

Og går det så, som man håber, så er det nye set-up vel officielt
om to - tre uger.