Trådløs
Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 23-10-02 19:07

Hej

Er der nogen som kan hjælpe mig med finde en trådløs løsning til en
ibook og adsl, det skal ikke være apple's egen.

Jeg selv søgt på nettet og fundet nået der hedder aeropad - Er der nogen
som kender til det produkt?

Hilsen
Nyeboe

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-10-02 20:02

J.K. Nyeboe <jk@nyeboe.dk> wrote:

> Er der nogen som kan hjælpe mig med finde en trådløs løsning til en
> ibook og adsl, det skal ikke være apple's egen.

Du kommer nok ikke uden om et Airport kort, men som base kan du jo bruge
en af de PC-løsninger som findes. Kik eksempelvis ind hos
www.proconsult.dk de har en del trådløst udstyr.

Vær dog opmærksom på, at du skal kunne administrere din base fra Mac'en.
Det vil sige, at det typisk skal ske gennem en browser.

Zyxel er kommet på markedet med nogle produkter, som måske kun være
interessant. De går under navnet ZYair og koster ikke alverden.

Martin

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 23-10-02 20:04

J.K. Nyeboe <jk@nyeboe.dk> wrote:

> [...]
> ibook og adsl, det skal ikke være apple's egen.
>
> Jeg selv søgt på nettet og fundet nået der hedder aeropad - Er der nogen

Hvis du ønsker en rigtig fiks løsning, så er D-Links DI-713P access
point med indbygget router, print server samt switch et super godt
produkt. Det kan konfigureres via en browser.

http://www.microlan.dk/

Spørg efter Johan, han deltog i MacBrugers workshop og er meget
interesseret i at hjælpe Mac foolk.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 23-10-02 20:20

in article 3db6e546$0$34847$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, J.K. Nyeboe at
jk@nyeboe.dk wrote on 23/10/02 20:07:

> Er der nogen som kan hjælpe mig med finde en trådløs løsning til en
> ibook og adsl, det skal ikke være apple's egen

Hivs ikke du er fanatisk med at undgå en af Apples egne, så har www.3g.dk en
Apple Basestation gammel model til 1700 kr.

--
/peter

"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-10-02 20:33

In article <3db6e546$0$34847$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, J.K. Nyeboe wrote:
> [...]
> ibook og adsl, det skal ikke være apple's egen.
>
> Jeg selv søgt på nettet og fundet nået der hedder aeropad - Er der nogen

Nej. Jeg anvender selv til min iBook et internt Apple kort,
samt en 3Com Officeconnect Cable/DSL Gateway. Pris angiveligt
12-1300 kr. så er der indbygget router og switch i den, så
den kan bruges til at dele en ADSL forbindelse mellem flere
computere. Og så er det en af de hurtigste af de billige.