Skaffe Instance Handle i DLL
Fra : Klaus Petersen

Dato : 23-10-02 13:04

Davs.

Hvorledes får jeg fat i mit instance handle (HINSTANCE) inde i min DLL fil?

Jeg har ikke mulighed for at få den fra min DLL main, da den funktion i
denne samhæng ikke bliver kørt.

Klaus.

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 23-10-02 13:10

"Klaus Petersen" wrote:
> Hvorledes får jeg fat i mit instance handle (HINSTANCE) inde i min DLL fil?

Prøv med:

HINSTANCE hInstance = GetModuleHandleA(NULL);

Fra : Chris

Dato : 23-10-02 19:38

On Wed, 23 Oct 2002 14:09:32 +0200, "Morten F. Hansen"
<info@127.0.0.1> wrote:

>HINSTANCE hInstance = GetModuleHandleA(NULL);

Hvis din kode skal kunne compileres som både multibyte og unicode, så
benyt altid "GetModuleHandle". Så finder compileren selv ud af, om det
er "GetModuleHandleA" eller "GetModuleHandleW", der skal kaldes.

Chris

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 24-10-02 08:13

"Chris" <dhira@softhome.net> wrote:
> Hvis din kode skal kunne compileres som både multibyte og unicode, så
> benyt altid "GetModuleHandle". Så finder compileren selv ud af, om det
> er "GetModuleHandleA" eller "GetModuleHandleW", der skal kaldes.

Ahh! Kunne heller ikke rigtigt forstå at GetModuleHandleA() ikke fantes
på MSDN, selv om den virkede fint. Det er vist en dårlig vane jeg har fået
ved at kigge på koden til ODE (Open Dynamics Engine).

Fra : Klaus Petersen

Dato : 24-10-02 17:18

> HINSTANCE hInstance = GetModuleHandleA(NULL);

Det skal forresten også lige siges, at GetModuleHandle (NULL) ikke virker
inde i en DLL fil - da vil den returnere handlet til applikationen, der
bruger DLL filen. Derimod, hvis man putter navnet på DLL filen ind (med
eller uden extensionen) - returnerer den det rigtige handle.

Fra : Chris

Dato : 23-10-02 13:11

On Wed, 23 Oct 2002 14:03:57 +0200, "Klaus Petersen"
<spektual@hotmail.com> wrote:

>Hvorledes får jeg fat i mit instance handle (HINSTANCE) inde i min DLL fil?

hIntance = GetModuleHandle (NULL);

Chris