Databasen ?
Fra : Kirsten Lehd

Dato : 23-10-02 11:08

På mit webhotel er der :
<Alle nye Luksus webhoteller bliver oprettet med en sikker "database" mappe
og en offentlig "www" mappe på webserveren.
<Mappen "www" er dit home directory, det er altså denne mappe dine data skal
placeres, og den mappe som brugeren får fat <i ved at indtaste www.domæne.xx
i sin browser. Mappen "database" ligger udenfor dit home directory og du kan
derfor <placere de databaser og data du ikke ønsker at brugere skal kunne
downloade gennem browseren.

Jeg kunne naturligvis skrive og spørge min udbyder, men måske nogen her kan
svare
hvordan smider jeg filer i denne "database" via Frontpage ? og hvordan kan
jeg sende link til disse sider ?
jeg forestiller mig jeg kan bruge denne mappe til mere private sider i min
slægtsbase, og så blot lade familie bruge pasworth.
mvh Kirsten

Fra : Jensb

Dato : 23-10-02 14:54

"Kirsten Lehd" <ubruelig@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg forestiller mig jeg kan bruge denne mappe til mere private sider i min
> slægtsbase, og så blot lade familie bruge pasworth.

Du kan ikke få adgang til denne mappe via FrontPage. Du skal bruge et
FTP-program som f.eks. CuteFTP for at få adgang til database mappen.

Alt eter hvordan din udbyder har lavet opsætningen på serveren, så er det
ikke sikkert at du kan placere andet en database-filer i denne mappe. Det er
ofte lavet sådan så database mappen kun tillader databasefiler.

Hvis du kan placere andet end database filer i mappen, så kan jeg desværre
ikke hjælpe med hvordan du kan lave et link direkte til dem.

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 24-10-02 17:04

"Jensb" <ikkenogetspam@tilmig.dk>
> [...]
>
> Hvis du kan placere andet end database filer i mappen, så kan jeg desværre
> ikke hjælpe med hvordan du kan lave et link direkte til dem.

Jeg skrev alligevel og spurgte således hos min udbyder, og jeg vil ikke
skrive igen og spørge, men blot forsøge mig frem nu, men jeg får ikke at
vide jeg ikke kan bruge Frontpage til Uploding !!!

[...]

Svaret jeg
det gør du på samme måde som du smider filer op i www mappen. I stedet for
at gå ind i www mappen, skal du så bare vælge database mappen i stedet for.
du kan gøre det at du laver et lokalt link, altså noget i stil med: