mere billedkopiering
Fra : Pooh

Dato : 23-10-02 10:50

hvordan får jeg gemt en kopieret fil på serveren:

Jeg kopierer et billede med:
$img_in = imagecreatefromjpeg("arkiv/billed.jpg");

...og laver en kopi:
$img_thumb = imagecreate(80, 60);
imagecopyresized($img_thumb, $img_in, 0, 0, 0, 0,
imagesx($img_thumb),imagesy($img_thumb), imagesx($img_in),
imagesy($img_in));

...men hvordan får jeg gemt det nye billed $img_thumb i en f.eks mappen
"arkiv/thumbs" ?

Fra : Martin Seebach

Dato : 23-10-02 10:54

"Pooh" <peter_pooh@sol.dk> wrote in message
> [...]
> imagesy($img_in));
>
> ..men hvordan får jeg gemt det nye billed $img_thumb i en f.eks mappen

Med imagejpeg($img_thumb, "arkiv/thumbs/billede.jpg") ..

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Pooh

Dato : 23-10-02 11:20

> Med imagejpeg($img_thumb, "arkiv/thumbs/billede.jpg") ..

jeg får så følgende besked:

Warning: imagejpeg: unable to open '/arkiv/thumbs/thumbtest1.jpg' for
writing ..?

Fra : Martin Seebach

Dato : 23-10-02 12:44

> jeg får så følgende besked:
>
> Warning: imagejpeg: unable to open '/arkiv/thumbs/thumbtest1.jpg' for
> writing ..?

Så har du muligvis ikke skriveadgang til biblioteket. Hvis du er på
webhotel, skal du tale med dem. Vær dog opmærksom på at hvis der ikke er
safe mode på php, kan alle andre kunder på webhotellet skrive i det..

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Morten Winther

Dato : 23-10-02 16:20

"Martin Seebach" <martin-nospam@g-bach.dk> skrev i en meddelelse

> Så har du muligvis ikke skriveadgang til biblioteket. Hvis du er på
> webhotel, skal du tale med dem. Vær dog opmærksom på at hvis der ikke er
> safe mode på php, kan alle andre kunder på webhotellet skrive i det..

Det kommer godt nok an på setup. Et ordenligt webhotel vil ikke give andre
brugere adgang til din mappe.

/ morten

Fra : Jesper R. Meyer

Dato : 23-10-02 16:16

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> writes:

> "Martin Seebach" <martin-nospam@g-bach.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer godt nok an på setup. Et ordenligt webhotel vil ikke give andre
> brugere adgang til din mappe.

Det er jo ikke "andre brugere" der har adgang, men web serveren. Uden
safe mode vil andre brugere også kunne få web serveren til at gemme
filer der.

/jrm

Fra : Pooh

Dato : 24-10-02 15:21

"Jesper R. Meyer" <jrm@upthere.dk> wrote in message

> Det er jo ikke "andre brugere" der har adgang, men web serveren. Uden
> safe mode vil andre brugere også kunne få web serveren til at gemme
> filer der.

Der viste sig at jeg manglede skrive adgang - tak for hjælpen

Fra : Morten Winther

Dato : 27-10-02 21:48

"Jesper R. Meyer" <jrm@upthere.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke "andre brugere" der har adgang, men web serveren. Uden
> safe mode vil andre brugere også kunne få web serveren til at gemme
> filer der.

Du kan jo have PHP til at køre som hver sin bruger. Det gør de f.eks. hos
Uni2.

/ morten

Fra : Jesper R. Meyer

Dato : 28-10-02 13:23

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> writes:

> "Jesper R. Meyer" <jrm@upthere.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan jo have PHP til at køre som hver sin bruger. Det gør de f.eks. hos
> Uni2.

OK, det er vel det man opnår ved at kører PHP via CGI og suEXEC!?

Oftest er PHP kompileret ind i Apache eller installeret som Apache
modul. I så fald er det svjv. Apache der skal skal have skriveadgang
for at man kan uploade filer via PHP.

/jrm