Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Panorama-foto
Fra : Henrik Lynge

Dato : 22-10-02 17:08

Jeg har forsøgt at lave en panorama-foto tur i Albertslund, og kunne godt
tænke mig lidt kommentarer. Jeg har benyttet lidt kombinationer af Java og
Javascript, så det er ikke sikkert at alt virker i alle browsere på alle
platforme.

Det ville være dejligt hvis folk ville skrive kommentarer samt hvilken
browser og platform (Pc/Mac)

http://www.panoram.subnet.dk/index.html

Navigation til højre, og skiftende tekst under rammen.

mvh
henrik

Fra : Lars [8210]

Dato : 22-10-02 17:46

"Henrik Lynge" <lynge@post9.tele.dk> wrote in message
> [...]
> browser og platform (Pc/Mac)
> http://www.panoram.subnet.dk/index.html
> Navigation til højre, og skiftende tekst under rammen.
--------
Hej Henrik
Virker fint- og seer pænt ud uden hak.
MS Windows 2000 pro med MS IE 5.5 + ADSL 512 kb.
Mvh
Lars

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 22-10-02 18:54

klip

Kører fint, stille og roligt:
XP, IE6
mvh Ebbe

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-02 21:09

Henrik Lynge skrev:

> Det ville være dejligt hvis folk ville skrive kommentarer samt
> hvilken browser og platform (Pc/Mac)

Windows 2000 og

-> IE6
Alt virker fint.

-> Mozilla 1.1
Alt virker fint.

-> Opera 6.01
Teksterne bliver ikke skiftet ud. Selve panoramavisningen og
navigationen fungerer fint.

-> Netscape 6.2
Alt o.k.

Alle browsere får 404-fejl ved tryk på hjælp-knappen - der mangler
en fil.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Per Madsen, Aalborg

Dato : 22-10-02 21:47

> [...]
> browser og platform (Pc/Mac)
>
> http://www.panoram.subnet.dk/index.html
>
> Navigation til højre, og skiftende tekst under rammen.

Henrik
Det virker fint med IE 5.5 SP2, 2000 Server, StofaNet.
Tekster skifter under billedet, radaren på kortet (smadder fikst) snurrer
rundt
mvh
-Per

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-10-02 08:00

> [...]
> platforme.
>
> Det ville være dejligt hvis folk ville skrive kommentarer samt hvilken

Hold da op, det ser fremragende ud. Jeg har brugt win2k, IE 6.0.2800.1106.

Hvordan laver du det ?

--
mvh/regards

Christian

Fra : P.C.

Dato : 23-10-02 12:47

Hi.

"Henrik Lynge" <lynge@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> browser og platform (Pc/Mac)
>
> http://www.panoram.subnet.dk/index.html
>
> Navigation til højre, og skiftende tekst under rammen.

Virker ikke her kl 13.46 . Win 98 Ie6

Fra : Pico

Dato : 23-10-02 20:29

P.C. wrote:
> Hi.
>
> "Henrik Lynge" <lynge@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Virker ikke her kl 13.46 . Win 98 Ie6

Virker fint her kl. 21.28. Win XP.

Det er utroligt godt og smart lavet.
Pico

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-10-02 17:20

Henrik Lynge wrote:

> Det ville være dejligt hvis folk ville skrive kommentarer samt
> hvilken browser og platform (Pc/Mac)

Du har jo før fået evalueret dit web-sitet her i gruppen, og det
selv om den slags debat egenglig hører hjemme i
news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros - men vi skal jo ikke
værre så smålige....:)

Min kommentar er, at jeg har testet med 4 forskellige browsere på
en Mac, og funktionaliteten er ikke perfekt i nogen tilfælde.

Det handler om Java koden, M$ har puttet nogle illegale
funktioner ind i deres Java-fortolker, og disse funktioner kan
andre platforme, som kører efter den standard som Sunn har
fastlagt, naturligvis ikke afvikle.

Hvis du vil lave noget der virker i alle tilfælde, så skal du
holde dig til Sunn's standarder, ud fra dem kan du godt udvikle
kode, som de fleste platforme reagerer ensartet på.

En anden mulighed er at lave panoramerne i QuikTime, der findes
et gratis QuikTime plug-in til alle browsere, og det vil helt
sikkert gi' nogle panoreringer og ind/ud-zoomninger der kører
meget bedre.

Jeg sætter FUT til news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen