Gennerator
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 22-10-02 15:32

hejsa

Er der nogen der har brugt en lille gennerator til at lave 220v.
De laver jo nok lidt støj så det er måske ikke så smart på en campingplads,
men ude i vildmarken gør det jo ikke så stor skade.

Kan man evt. få sådan nogle der går på gas.

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Langgaard

Dato : 22-10-02 20:19

Hej

Hvad med et lille handy atomkraftværk, så kan du nok klare dig i vildmarken.

Rigtig camping kører på 12v eller levende lys !

--
Venlig hilsen / Best regards

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 22-10-02 22:58

JA JA

En petroliums lampe og en Primus kan da også gøre det.

men jeg vil gerne have 230v om det så er rigtig kamping eller ej.

Der er jo også dem der mener rigtig camping er 7 mdr fast på den samme plads
med fliser og hvidt stakit med blomster foran fortæltet.

Jeg vil bruge den som en rejsevogn, så man har et bekvemeligt ly for natten
uanset hvor vi kører hen.

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 24-10-02 18:33

> Hvad med et lille handy atomkraftværk, så kan du nok klare dig i
vildmarken.

Har du sådan en ? så kan du måske hjælpe mig med spørgsmålet, hvordan jeg
får skiftet brændsels stavene i min Camping reaktor, jeg har memlig
modtaget nogle "meget" billige brændsels stave fra øst europa, som ikke
rigtig passer i min reaktor. Har prøver med hammer og mejsel men det gik
ikke

Fra : Tom Sandfeld

Dato : 22-10-02 20:48

Hejsa
Jeg har prøvet med både en støjdæmpet type, som f. eks. Bosch og Honda
laver - og også med en udæmpet 'Harald Nyborg type'. Den udæmpede type
larmer ganske forfærdeligt, cirka lige så meget som en knallert, der kører
med håndtaget i bund.
De dæmpede typer larmer ikke mere, end at man kan snakke sammen, selvom man
står lige op af dem. Til gengæld koster sådan en mindst det dobbelte af,
hvad man må give for en udæmpet.

Jeg tror ikke, der findes små generatorer, der kan køre på gas.

Mvh Tom S.

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 22-10-02 23:14

Ok

Honda kører vel på alm benzin 4 takts

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-10-02 09:59

> Honda kører vel på alm benzin 4 takts

Må det være tilladt endnu engang høfligt at henvise til:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html> hvor man kan læse
nogle fornuftige retningslinier for god svar- og citatteknik!

Ved at følge disse enkle og fornuftige regler, vil gruppen blive en
meget bedre gruppe og indlægene blive meget lettere at læse og finde
rundt i.

--
Mojn, - Dres fra Tynne - ICQ 108 480 093
http://www.synnejysk.dk/

Fra : Gismo

Dato : 22-10-02 14:05

Andreas Falck wrote:
> [...]
>
> Ved at følge disse enkle og fornuftige regler, vil gruppen blive en
> meget bedre gruppe og indlægene blive meget lettere at læse og finde

Har du tænkt på at lægge dine henvisninger ned i signaturen, det vil spare
dig for meget tid.
Tiden kunne du så bruge på at svare på nogle af spørgsmålene hvis du kan
istedet for
kun at komme henvisninger og dit og dat.

Et program har klipet dette indlæg og håber så det er godt nok til bruere af
NG

Gismo.

Fra : Hakan Mansson

Dato : 26-10-02 10:50

Hej,

http://www.pieper-gladbeck.de/shop/index.php

Stromerzeuger HONDA EU 10 i, als Gasversion plus 5 1059.00 ?

/Håkan