Apple Care
Fra : Jens Rasmussen

Dato : 21-10-02 22:04

Hejsa

Jeg koebte en iBook for snart et aar siden, saa det er ved at vaere
sidste udkald, hvis jeg skal have Apple til at kaele lidt for den, hvis
den gaar i stykker. Men som studerende saa kunne pengene bruges til
andet, og jeg vil derfor hoere, om det er vaerd at betale 2000 for
Apple Care.

Da jeg havde haft bogen et par maaneder kom der en groen stribe paa
skaermen og jeg ringede til Apple. Der gik knap en uge, saa havde jeg
dyret igen, frisk som ny. Det var jo rart.

Men mener I at om det er det vaerd, eller kan en evt. reparation senere
klares billigere/naesten lige saa nemt, at jeg boer spare pengene?

Og kan jeg faa studenterrabat?

--
- Jens

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 21-10-02 22:20

Jens Rasmussen <jensras@mac.com> wrote:

> [...]
> den gaar i stykker. Men som studerende saa kunne pengene bruges til
> andet, og jeg vil derfor hoere, om det er vaerd at betale 2000 for

Sidder også som studerende i samme dilemma. Den 29. okt. udløber min
garanti, men jeg vælger (nok) ikke at betale de 2000 kr. for ekstra
garanti. Det er dog udelukkende fordi jeg fik et ekstra års
forhandlergaranti - eneste forskel fra AppleCare er at iBook'en bare
skal indleveres til forhandleren i stedet ved evt. rep.

> Da jeg havde haft bogen et par maaneder kom der en groen stribe paa
> skaermen og jeg ringede til Apple. Der gik knap en uge, saa havde jeg
> dyret igen, frisk som ny. Det var jo rart.

Jeg har også lige fået skiftet LCD'en fordi der kom striber på skærmen,
så jeg håber den holder ekstra længe. Fik at vide at det koster mellem
5-6000 kr. at skifte den :-|

> Men mener I at om det er det vaerd, eller kan en evt. reparation senere
> klares billigere/naesten lige saa nemt, at jeg boer spare pengene?

Det giver måske ro i sindet...

> Og kan jeg faa studenterrabat?

Det tror jeg ikke.

--
vh Jesper

remove BALLMER to reply

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-10-02 02:58

Hej Jens

Tja, hvis det var mig, så tror jeg nok, jeg ville købe en 'care'
forsikring.... Du nævner selv, du har fået skiftet skærmen én gang. -
Skulle det samme gå hen og ske igen, ja, så skal du regne med, at det vil
koste dig mindst 3500-4000kr. for en ny skærm. - ryger der et bundkort,
går RAM-sokler løse, - knækker en kontakt, - får en revne i kabinet, -
vælter du på din cykel med 'bogen' i en rygsæk og der sker noget med den,
osv.osv..... Så skal du regne med mindst 900kr. pr time + reservedele +
moms.

Og hvis man regner med den nok så 'berømmede' / 'berygtede'
kategori-reparation, ja så koster det dig mere end de 2000kr. bare for en
enkelt rep..

Men 2000kr. er da en del penge, så det må jo være en venen op mod risici
for evt. fejl, om man vil ofre beløbet eller ikke... Men som sagt, så tror
jeg nok, jeg selv ville gøre det - netop især på bærbart udstyr, som man
bruger 'i marken' hele tiden.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-11-02 22:01

In article <3DB4B08D.8BEC22C2@mail1.stofanet.dk>,

> [...]
> vælter du på din cykel med 'bogen' i en rygsæk og der sker noget med den,
> osv.osv..... Så skal du regne med mindst 900kr. pr time + reservedele +

Nope. Apple kører med en flatrate prisstruktur på out-of-warrenty
reparationer af bærbare computere. timeløn og reserveldelspriser bliver
dermed irellevante. dvs

Transport fee + én af følgende:

Inspection fee: Hvis man vælger ikke at få repareret den bærbare.

Repair flat rate: Indvendige fejl. Omfatter alt fra udskiftning af
simple kabler, drev eller hele bundkortet.

Damage d1: Ovenstående + Udvendige fysiske skader, omfatter ikke
fladskærmen.

Damage d2: Ovenstående + Fysiske skader på fladskærmen.

Fra : Johnny Louis

Dato : 13-11-02 02:28

Hej Morten.
Send min computer tilbage eller tilbyd et engangsbeløb til en gang for
alle at afvikle sagen på ordentlig vis.

Alt andet syntes jeg er uværdigt, mange har mailet til mig og spurgt om
det er rigtigt at du overhovedet ikke reagerer på mine skrivelser og jeg
må bedrøve dem med at det desværre er sandt.

Johnny Louis

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 22-10-02 09:31

> [...]

> Men mener I at om det er det vaerd, eller kan en evt. reparation senere
> klares billigere/naesten lige saa nemt, at jeg boer spare pengene?

Jeg sidder med en iBook med 1 års garanti, og derfor har jeg tegnet en
all-risk-forsikring gennem forhandleren for 4 år (lidt a la AppleCare,
denne er bare gældende 4 år og dækker osse spegepølse i dvd-drevet,
hvilket jeg har indtryk af, ikke gælder AppleCare).

2 væsentlige grunde:

1: En bærbar kommer rundt omkring og er meget udsat, samtidig med, at
det er begrænset hvor emsig jeg vil være i forhold til at bruge den. Jeg
har købt mig til ro og sikkerhed.
2: Hvis jeg vil sælge den (for at købe en ny mac selvfølgelig!) er
muligheden for at medlevere noget garanti flere penge værd end den
faktiske pris for forsikringen det sidste år. Og selve det, at den har
garanti, kan være den eneste vej til overhovedet at få nogle penge for
den...

Man skal opveje de ting mod at spare 1500,- (koster AppleCare virkelig
2000,-?!). Jeg har fuld forståelse for at satse på en fejlfri flerårig
periode med sin computer, men jeg ville nok satse på, at det skulle være
med en stationær, hvor man bedre og billigere kan skifte enkelte
komponenter.
Poul Skovmand Thingholm

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 04-11-02 08:00

> [...]

> Men mener I at om det er det vaerd, eller kan en evt. reparation senere
> klares billigere/naesten lige saa nemt, at jeg boer spare pengene?

Har selv iBook og vil inden årets udgang ikke tøve med at købe en
AppleCare til den.
En reparation af de alvorligere løber hurtigt op i små 10.000, hvlket i
praksis betyder at man ligeså godt kan kyle den ud. Det vil jeg ikke
risikere.

Stig

Stig Leerbeck
http://www.simplesoft.dk