Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Compactflash
Fra : TVN

Dato : 21-10-02 19:52

Hej NG

Jeg har lige købt et Sandisk 128 MB compactflash kort til mit HP 618 kamera.
Hjem og sætte det i kameraet, det viser at der er plads til ca. 250, sætter
som kvaliteten op så der er plads til ca. 128 billeder, tager ca. 10
billeder hurtigt efter hinanden, ingen problemer.
Vil så formatere kortet, det kan jeg ikke, tilslutter kameraet til PC´en,
overføre billederne, der er kun 2 et der er ok og et der helt sort, prøver
at tilgå kameraet via stifinder, det kan jeg ikke.
Jeg prøver så at slette de billeder mens jeg overføre dem, de bliver ikke
slettet.
Jeg kan hellere ikke slette dem på kameraet, den skriver at den sletter dem,
men pladsen bliver ikke frigivet, og efter at jeg har haft kameraet slukket
er de der igen.
På HP´s hjemmesider står der at der kan være problemer med win2k og XP, ved
kort der er størrer end 64 MB, ikke noget om at kameraet ikke kan benytte
større kort.
Jeg har ikke kunne finde nogen "bios" opdatering til kameraet.
Er det et defekt kort, eller har jeg bare købt et der ikke kan benyttes til
kameraet.
Nå men jeg må prøve at tage det med på arbejde i morgen og se om det virker
i en card reader.
Hvis der er nogen der kender noget til dette problem høre jeg meget gerne om
det.

Mvh
Thomas
(Muligvis med et nyt 128 MB Sandisk kort tilsalg, kvittering skrevet i
købers navn, 5 års garanti, evt. bytte med 2 stk. 64 MB)

Fra : Henrik

Dato : 21-10-02 21:21

> [...]
> (Muligvis med et nyt 128 MB Sandisk kort tilsalg, kvittering skrevet i
> købers navn, 5 års garanti, evt. bytte med 2 stk. 64 MB)

Jeg har anvendt 128Mb kort fra MCT og Mr.Platinium uden problemer med mit
HP618 (før jeg tabte det)
men for det meste brugte jeg en CF-cardlæser, det er hurtigere og kærver
ikke at kameraet tilsluttes.

Mvh
Henrik

Fra : TVN

Dato : 21-10-02 22:07

> [...]
> HP618 (før jeg tabte det)
> men for det meste brugte jeg en CF-cardlæser, det er hurtigere og kærver

OK, tak for svaret, jeg må kæmpe lidt med den cardreader i morgen.

Mvh
Thomas