Domæne?
Fra : Jannie Sørensen

Dato : 26-02-01 20:58

Hej NG!

Jeg er ikke så meget inde i domænenavne, web hoteller og hvad det eller
hedder!

Jeg står i den situation, at jeg skal lave et web site for en virksomhed. Nu
skal jeg så have købt et domænenavn (nogle forslag til, hvor jeg finder det
bedste sted til dette?) - og er i tvivl om, om det er "nok" at købe et
domænenavn.

Skal man betale sig fra, at lægger web siderne ud på udbyderens server?

Kunden har i forvejen et TeleDanmark abonnement, og som følge deraf og ret
til at lave en hjemmeside her, men det er mere professionelt at have et
"ordentligt" navn fremfor et eller anden med tal og lign.

Når han nu har dette abonnement, kan jeg så bruge det nye domænenavn til at
lægge siderne op hos TeleDanmark?

Håber i forstår hvad jeg mener, det er lidt svært at forklare - specielt når
man ikke er så meget inde i det her *SSS*

Mange hilsner

Jannie

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-01 21:08

> Jeg er ikke så meget inde i domænenavne, web hoteller
> Jeg står i den situation, at jeg skal lave et web site for en virksomhed.

uhh, det skal nok gå godt

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : N/A

Dato : 26-02-01 21:23

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-01 21:23

> Jeg gruer skam ikke for at lave siderne, men søger hjælp omkring køb af
> domænenavn og om man SKAL betale sig fra at kunne lægge siderne op

Prøv at kigge på en af de billige udbydere. Fx azero.dk (som jeg ikke kender
men flere kolleger bruger)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-02-01 04:30

Mon, 26 Feb 2001 21:13:40 +0100, skrev "Jannie Sørensen"
<jannie.s@get2net.dk>:

>Jeg gruer skam ikke for at lave siderne, men søger hjælp omkring køb af
>domænenavn og om man SKAL betale sig fra at kunne lægge siderne op hos
>udbyderen eller om man kan lægge siderne op hos en anden udbyder?

Hent venligst det fix, som er nævnt i min signatur, hvis du gerne vil
have at så mange som muligt skal kunne læse dine svar.

Svar, som indledes med Sv: filtreres bort mange steder.

Når du jentet fixet, så er det bare at klikke på det og den retter
OE-fejlen automatisk.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Hmm

Dato : 26-02-01 21:21

Hehe, Nej det er da noget skidt.. Måske du skulle slå dig ned i en anden
branche
Martin Højriis Kristensen <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en

Fra : sune vuorela

Dato : 26-02-01 21:14

> [...]
>bedste sted til dette?) - og er i tvivl om, om det er "nok" at købe et
prøv dk.edb.internet.udbydere.webhotel

>Skal man betale sig fra, at lægger web siderne ud på udbyderens server?
jæps - til tider meget

--
/sune

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-02-01 22:09

Mon, 26 Feb 2001 20:58:21 +0100, skrev "Jannie Sørensen"
<jannie.s@get2net.dk>:

> [...]
>bedste sted til dette?) - og er i tvivl om, om det er "nok" at købe et

http://dk./registrering.shtml står der oplysninger om det og en
liste over udbydere, som sælger domænenavne.

>Skal man betale sig fra, at lægger web siderne ud på udbyderens server?

Ja, hvis du vil have et »rigtigt« domænenavn, der findes vist et par
gratis alternativer, men dem vil jeg ikke anbefale, så bliver det som
regel med reklame på siden.

>Når han nu har dette abonnement, kan jeg så bruge det nye domænenavn til at
>lægge siderne op hos TeleDanmark?

Nej, det kan ikke lade sig gøre på den »gratis« hjemmesideplads.

Man kan lave viderestilling fra http://domæne.dk til den gratis
hjemmeside hos TeleDanmark, men man vil kunne se den »underlige«
adresse.

Køb plads på et rigtigt webhotel, det kan gøres for 50 - 200 kr. om
måneden og I får også mange flere muligheder.

Men prøv at læse ovenstående link og spørg i
news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel om hvem der kan anbefales.

http://azero.dk skulle være et godt og billigt sted.

med venlig hilsen
Knud
--