Hvad sker der hos Tiscali ?
Fra : Sune

Dato : 21-10-02 13:08

Er de lukket ? eller gider de bare ikke svare telefonerne mere ?

Før kunne man i det mindste få en besked om "de er nu nr. 17 i køen" , men
nu knalder de bare røret på efter de har sagt "prøv igen en anden gang".

Er der nogen, der har kunnet få kontakt med dem inden for den sidste måned ?

Sune - der er utrolig træt af Tiscali

Fra : Bulldog

Dato : 21-10-02 18:33

"Sune" skrev d. 21-10-02 13:08 dette indlæg :
> [...]
gang".

> Er der nogen, der har kunnet få kontakt med dem inden for den sidste

Jeg har hørt flere idag der har klaget over de ikke svare eller svare
forlangsomt (1t og 40min i kø).
De har vidst fyret halvdelen af deres kundeservice-medarbejdere for
nylig.

http://www.kandu.dk/

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-10-02 18:32

"Bulldog" <Bulldog.news@kandu.dk> wrote in message

> Jeg har hørt flere idag der har klaget over de ikke svare eller svare
> forlangsomt (1t og 40min i kø).

Okay, det var ellers noget af en kø

> De har vidst fyret halvdelen af deres kundeservice-medarbejdere for
> nylig.

Men man kan vel ikke bare smide medarbejderne på gaden dagen efter, de er
blevet fyret.. De har vel en opsigelses varsel.. Og den er vel ikke
overskredet... Så det kan da vel kun blive værrer...

Det er ellers meget sjovt de skriver:

Jobs hos Tiscali
Europas hurtigst voksende internetvirksomhed søger medarbejdere

[snip]

Ingen ledige jobs i øjeblikket

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-10-02 19:03

On Mon, 21 Oct 2002 19:31:44 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> "Bulldog" <Bulldog.news@kandu.dk> wrote in message

> Okay, det var ellers noget af en kø

> Men man kan vel ikke bare smide medarbejderne på gaden dagen efter, de
> er blevet fyret..

Jo, det kaldes en fritstilling.

> De har vel en opsigelses varsel..

Hvis man er fritstillet, så får man løn i opsigelses perioden, selvom
man ikke skal møde på arbejde, i al fald hvis man ikke finder andet
arbejde.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-10-02 19:47

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message
> Hvis man er fritstillet, så får man løn i opsigelses perioden, selvom
> man ikke skal møde på arbejde, i al fald hvis man ikke finder andet
> arbejde.

Hvorfor så ikke møde på arbejde?
Det er da selvfølgelig en fordel, hvis man finde noget andet.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 21-10-02 19:50

On Mon, 21 Oct 2002 20:47:20 +0200, Bjarke Hansen wrote:

> "Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote in message

> Hvorfor så ikke møde på arbejde?

Hvis man er fritstillet, så ønsker arbejdsgiveren typisk ikke at man
kommer.

Det er meget normalt i opsigelses perioden, såfremt man har taget
arbejde hos en konkurrent, eller hvis man er blevet fyret.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Darki.

Dato : 21-10-02 19:42

> [...]
> forlangsomt (1t og 40min i kø).
> De har vidst fyret halvdelen af deres kundeservice-medarbejdere for

Ja Tiscali har valgt at fyre hele aftensupporten og 4 medarbejder i
dagssupporten, så der er jo ikke noget at sige til at ventetiden desværre
nok bliver lidt længere i fremitden!

> http://www.kandu.dk/

/Darki
En fritstillet tiscali medarbejder om 1 måned, men som snakker for sig selv

Fra : Bulldog

Dato : 21-10-02 22:36

> [...]
> nok bliver lidt længere i fremitden!

> /Darki
> En fritstillet tiscali medarbejder om 1 måned, men som snakker for sig

Ked af at høre...er det til at finde noget andet??
Jeg kan kun sige- Det er nok det dårligste træk de har lavet længe, det
må da ende med skakmat.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Schulz

Dato : 21-10-02 23:19

[snip]
> Ked af at høre...er det til at finde noget andet??
> Jeg kan kun sige- Det er nok det dårligste træk de har lavet længe,
> det må da ende med skakmat.

mit gæt er at de er ved at afvikle den danske hosting afdeling og rykke
den andetsted hen. Alle tegn på dette er i hvert fald på plads:

folk blive fyret/fritstillet
service bliver dårligere/totalt manglende
kvalitet af produkter forringes.
nye kunder bliver ikke oprettet hurtigt.

osv.

--
Kim Schulz - Freelance Development | Measure with a micrometer. Mark
Email : kim @ schulz.dk | with chalk. Cut with an axe.

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 22-10-02 21:35

On Tue, 22 Oct 2002 00:19:12 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>mit gæt er at de er ved at afvikle den danske hosting afdeling

Nu var Bjarne/darki jo supporter - på privat kunde segmentet.

hosting er en erhvervsafdeling.

>og rykke
>den andetsted hen. Alle tegn på dette er i hvert fald på plads:

Jeg er overbevist om at Tiscali har fortsat tænkt sig at satse på
hosting.

>service bliver dårligere/totalt manglende

Skal vi nu ikke vente og se om det vil komme til at forholde sig
sådanne, jeg tvivler egentligt.

--
Morten!