Starthotel.dk advarsel !
Fra : Mathias

Dato : 21-10-02 01:58

Jeg blev noget chokeret og vred over www.starthotel.dk ´s betingelser som
jeg synes er både plat, tyveri og uhæderligt, og man skal da være analfabet
og usædvalig naiv for at benytte dem. For at oprette et site skal man have
en profil på www.startfirma.dk og acceptere betingelserne herunder:

==================
Betingelser 14-01-2002

Ved indtastning af din e-mail adresse accepteres samtidig at Startfirma.dk
må udsende nyhedsbreve vedr. Startfirma.dk. til dig. Nyhedsbrevet kan
indeholde annoncer.

Vi forbeholder os ret til enhver tid at slette/ændre profiler/indlæg der
indeholder materiale som af os vurderes kommercielt, anstødene eller
diskriminerende.

Materiale indsendt/uploadet af profiler/brugere/samarbejdspartnere, påtager
vi os intet ansvar eller erstatningspligtighed for. Vi påtager os heller
intet ansvar eller erstatningspligtighed for nogen, ærekrænkelse,
fejltagelse, fornærmelse, bagtalelse, forsømmelse, løgne, obskønitet,
pornografi eller blasfemi som måtte fremkomme på Startfirma.dk

Vi kan til enhver tid og uden varsel ændre på udseende og indhold af
Startfirma.dk

Tekst, billeder eller andet materiale på Startfirma.dk må ikke kopieres,
modificeres eller distribueres, såfremt du ikke har indhentet skriftlig
tilladelse via kontaktformularen under menu.

Startfirma.dk kan ikke garantere at alt materiale er 100% korrekt, og kan
derfor ikke drages til ansvar derfor, ej heller for underliggende og linkede
sider. Ønskes der svar med garanti bør spørgsmålene stilles til rette
myndighed.

Alt hvad der bliver indsendt/uploadet til Startfirma.dk's fora tilfalder
Startfirma.dk således at Startfirma.dk har copyright, og kan reproducere
det, afsløre, transmittere det, udgive det, sende det. Alt knowhow, koncept
eller teknologi som er skabt af startfirma.dk tilfalder Startfirma.dk. Dine
personlige oplysninger som er givet til Startfirma.dk i fortrolighed vil
ikke offentliggøres.

Startfirma.dk eller andre der har hjulpet os med at designe, producere eller
levere Startfirma.dk er på ingen måde ansvarlig for nogen skade der må være
opstået ved brugen at dette.

Ved henvendelse fra politi eller lignende myndigheder vil Startfirma.dk
udlevere alt påkrævet materiale, og således aktivt hjælpe ovennævnte
myndigheder.

Bemærk desuden at Starthotel.dk har sine egne betingelser.

Ved accept af Startfirma.dk's betingelser har du tilkendegivet at du forstår
og acceptere ovenstående betingelser.

Start|Firma
==================

De må sgu da være forrykte:

1. Man skal acceptere at sin emailbox bliver spammet af dem

2. De kan slette ens web og email hvis de har lyst

3. Hvis indholdet vurderes kommercielt så sletter de det hele, selvom de
skriver på forsiden af starthotel.dk at det er for virksomheder med netop
kommercielt indhold.

4. De kan ændre i siderne på ens web

5. De kommer til at eje alt hvad man uploader, både ens copyright fotos,
firmanavn og det hele

6. De udleverer alt til politiet helt ukritisk (dine email, databaser osv)
og uden dommerkendelse

------

Min konklusion: De har lort i skalden - brug dem aldrig !

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-02 06:55

Mathias skrev:

>Min konklusion: De har lort i skalden - brug dem aldrig !

Det er jeg stort set enig i. Ikke alle deres krav kan
tilsidesætte loven, men der er nok af holdbare krav der vil
indskrænke kundens rettigheder ganske drastisk.

--
Bertel

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 21-10-02 16:45

> [...]
> tilsidesætte loven, men der er nok af holdbare krav der vil
> indskrænke kundens rettigheder ganske drastisk.

Så har du heller ikke sat dig ind i tingene før du udtaler dig.
Tumpen har læst betingelserne for at deltage i iværksætter forumet
StartFirma. De har intet med betingelserne for StartHotel at gøre.

De betingelser der er for hosting på StartHotel, er stort set identiske med
de betingelser der har været på alle de web-hoteller jeg gennem tiden
stiftet bekendskam med, så der er ikke noget "skummelt" ved dem

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-10-02 16:52

Allan Lund Soerensen skrev:

>Så har du heller ikke sat dig ind i tingene før du udtaler dig.

Nej, du har ret. Jeg stolede på at Mathias var reel, og det var
en fejl.

>De betingelser der er for hosting på StartHotel, er stort set identiske med
>de betingelser der har været på alle de web-hoteller jeg gennem tiden
>stiftet bekendskam med, så der er ikke noget "skummelt" ved dem

Efter at jeg nu selv har læst dem igennem, kan jeg kun erklære
mig enig.

Jeg beklager min fejl, og hermed en undskyldning til Starthotel.

--
Bertel

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 21-10-02 16:31

> Min konklusion: De har lort i skalden - brug dem aldrig !

Hvorfor har du så travlt med at svine StartHotel til i diverse
nyhedsgrupper?
Man kunne meget let få det indtryk at du er en misundelig konkurrent

Alt det ævl du lukker ud har jo intet på sig. Du blander betingelserne for
iværksætter-siden StartFirma sammen med hosting delen på StartHotel.
Betingelserne er IKKE de samme, og det står der også.

Hvad med lige at sætte dig lidt ind i tingene, før du skriger din dumhed ud
i flere forskellige nyhedsgruppe og dermed hænger et firma uskyldigt ud.
StartHotel gør et godt stykke arbejde og tilbyder et godt produkt til en
attraktiv pris. Desuden har de en support, som mange af de store
hosting-firmaer godt kunne tage ved lære af.

Mvh.
En særdeles tilfreds StartHotel kunde.

Fra : Karl-Henrik Arendt

Dato : 21-10-02 18:28

> [...]
analfabet
> og usædvalig naiv for at benytte dem. For at oprette et site skal man have

Har du postet denne sindsyge udtalelse andre steder end i .udbydere og
..udbydere.webhotel ?

....typisk at det er fra én med en fake e-mailadresse man skulle høre
ovenstående!

--
Mvh Karl-Henrik Arendt

www.starthotel.dk -->20 MB for 0 kr. og 500 MB for 97 kr.
www.startfirma.dk --> Vil du være selvstændig erhvervsdrivende?

Fra : Jesper Harder

Dato : 21-10-02 20:35

"Karl-Henrik Arendt" <karl-henrik@remove-arendt.biz> writes:

> ...typisk at det er fra én med en fake e-mailadresse man skulle høre
> ovenstående!

Javel, ja. Jeg er helt enig i at man ikke kan stole på folk med
ugyldige mailadresser:

$ host -t mx remove-arendt.biz
Host remove-arendt.biz not found: 3(NXDOMAIN)

Fej lige for egen dør først.

Fra : rea721

Dato : 21-10-02 20:47

Jesper Harder wrote:

> Fej lige for egen dør først.

Slask...av den sved :)

--
Rea721 AKA Leon Andrea leon@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse

Fra : Karl-Henrik Arendt

Dato : 22-10-02 06:24

Ingenlunde, selv en 3-årig kan regne ud at "remove" skal fjernes og dermed
virker adressen....

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 22-10-02 21:31

On Tue, 22 Oct 2002 07:24:13 +0200, "Karl-Henrik Arendt"
<karl-henrik@remove-arendt.biz> wrote:

>selv en 3-årig kan regne ud at "remove" skal fjernes og dermed
>virker adressen....

Tja, næh, jov, måske, men hvorfor skulle de.

Jeg ville da aldrig drømme at at skulle foretage mig noget aktivt for
at kompensere for at folk ikke kan skrive rigtig i deres sender
domain.

--
Morten!

Fra : Elmo Jensen

Dato : 22-10-02 07:52

I indlæg <m3wuob37sm.fsf@defun.localdomain>,
skrev harder@myrealbox.com følgende:

> $ host -t mx remove-arendt.biz
> Host remove-arendt.biz not found: 3(NXDOMAIN)
>
> Fej lige for egen dør først.

Nu er der jo nok en rimelig grund til at der står remove- og hvis du fjerner
dette remove- så er domænet validt. Den fremgangsmåde kommer ikke ind under
betegnelse fake adresse. Eneste anke kan være, at Karl-Henrik ikke lige
oplyser det, - evt. i sin sig. - det burde han gøre.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-10-02 13:14

Elmo Jensen skrev:

>betegnelse fake adresse. Eneste anke kan være, at Karl-Henrik ikke lige
>oplyser det

Nej. Eneste anke er at adressen er ugyldig, og det er en fejl.

--
Bertel

Fra : Jesper Harder

Dato : 22-10-02 08:41

Elmo Jensen <news5@ddibbsystem.dk> writes:

> Nu er der jo nok en rimelig grund til at der står remove- og hvis du
> fjerner dette remove- så er domænet validt. Den fremgangsmåde kommer
> ikke ind under betegnelse fake adresse.

Jo, det gør. Spørgsmålet kan stilles meget enkelt: Virker den angivne
adresse eller ej? I dette tilfælde er svaret et rungende NEJ. Altså er
det en ugyldig adresse.

Brug af en ugyldig adresse vidner om:

* Uvidenhed om Internetstandarder, eller
* Bevidst tilsidesættelse af disse standarder.

Ingen af forklaringerne er særligt flatterende for afsenderen.

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 22-10-02 08:48

æv... jeg har brugt tj@dev.null sålænge jeg næsten kan huske
tilbage... snøft.

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Karl-Henrik Arendt

Dato : 22-10-02 09:35

> æv... jeg har brugt tj@dev.null sålænge jeg næsten kan huske
> tilbage... snøft.

Dermed er du uvidende eller endnu værre... du er en synder der _bevidst_
ignorerer standarderne !!

;)

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 22-10-02 21:32

On Tue, 22 Oct 2002 09:48:17 +0200, Thomas Jensen - pil.dk
<tj@dev.null> wrote:

>æv... jeg har brugt tj@dev.null sålænge jeg næsten kan huske
>tilbage... snøft.

Det er ej heller særlig flatterende.

--
Morten!

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 23-10-02 07:55

av... nu græder jeg jo :)

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Jesper Monsted

Dato : 23-10-02 08:39

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> wrote in
> Brug af en ugyldig adresse vidner om:
>
> * Uvidenhed om Internetstandarder, eller
> * Bevidst tilsidesættelse af disse standarder.

Eller at man rent faktisk har læst de standarder og ved at RFC 2606
foreslår brugen af .invalid som address-munging... :)

--
/Jesper

Fra : Karl-Henrik Arendt

Dato : 23-10-02 09:18

> Eller at man rent faktisk har læst de standarder og ved at RFC 2606
> foreslår brugen af .invalid som address-munging... :)

ok,

hvad skal jeg rette adressen:

karl-henrik@REMOVEarendt.biz til for at følge denne hersens standard?

karl-henrik.invalid@arendt.biz eller?

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-10-02 09:29

On Wed, 23 Oct 2002 10:17:53 +0200, "Karl-Henrik Arendt"
<karl-henrik@REMOVEarendt.biz> wrote:

>karl-henrik.invalid@arendt.biz eller?

karl-henrik(hos)arendt.biz

erstat (hos) med et at tegn: @

--
Morten!

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-10-02 09:21

On 23 Oct 2002 07:38:35 GMT, Jesper Monsted
<newsspam@rootweiler.dk.invalid> wrote:

>Eller at man rent faktisk har læst de standarder og ved at RFC 2606
>foreslår brugen af .invalid som address-munging... :)

".invalid" is intended for use in online construction of domain
names that are sure to be invalid and which it is obvious at a
glance are invalid.

så nej, det ændre ikke på at man bør opgive sin korrekte email
adresse.
--
Morten!

Fra : Elmo Jensen

Dato : 23-10-02 10:32

I indlæg <Xns92B062314900newsspamrootweilerdk@193.88.15.201>,
skrev newsspam@rootweiler.dk.invalid følgende:

> Eller at man rent faktisk har læst de standarder og ved at RFC 2606
> foreslår brugen af .invalid som address-munging... :)

RFC 2635 forklarer det faktisk lige ud ad landevejen. Her bliver det gjort
klart at der er megen debat for og imod, og der konkluderes at kun hvis man
ved hvad man gør, skal man benytte sig af dette trick med f.eks.:

ddi<nospam>@ddibbsystem.dk
(Ved email - fjern <nospam> fra adressen)

Jeg kan derfor også kun sige, at ønsker man at benytte sig af dette trick,
skal det være som ovenfor vist og _ikke_ i domænenavnet! Hvis ens mailserver
er sat rigtigt op, vil et brev sendt til ovenstående adresse blot ryge retur
til afsenderen, med mindre man altså fjerner <nospam>.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-10-02 12:29

On Wed, 23 Oct 2002 11:31:56 +0200, Elmo Jensen <news5@ddibbsystem.dk>
wrote:

>RFC 2635 forklarer det faktisk lige ud ad landevejen.

Det er muligt jeg over ser dette, i hvilket afsnit?

--
Morten!

Fra : Elmo Jensen

Dato : 23-10-02 17:46

I indlæg <vv1druc5b27rk15dfsm9stvjau2rc3p3el@4ax.com>,
skrev nospam.13juni2002@gummiand.dk følgende:

> Det er muligt jeg over ser dette, i hvilket afsnit?

Det er omtalt side 8 i starten, men for nemheds skyld og hvis andre også vil
læse med, kommer det her:

*** IMPORTANT ***

Wherever you send a complaint, be sure to include the full headers
(most mail and news programs don't display the full headers by
default). For mail it is especially important to show the
"Received:" headers. For Usenet news, it is the "Path:" header.
These normally show the route by which the mail or news was
delivered. Without them, it's impossible to even begin to tell where
the message originated. See the appendix for an example of a mail
header.

There is lively and ongoing debate about the validity of changing
one's email address in a Web Browser in order to have Netnews posts
and email look as if it is originating from some spot other than
where it does originate. The reasoning behind this is that web email
address harvesters will not be getting a real address when it
encounters these. There is reason on both sides of this debate: If
you change your address, you will not be as visible to the
harvesters, but if you change your address, real people who need to
contact you will be cut off as well. Also, if you are using the
Internet through an organization such as a company, the company may
have policies about "forging" addresses - even your own! Most people
agree that the consequences of changing your email address on your
browser or even in your mail headers is fairly dangerous and will
nearly guarantee your mail goes into a black hole unless you are very
sure you know what you are doing.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 23-10-02 13:47

> [...]

>Jeg kan derfor også kun sige, at ønsker man at benytte sig af dette trick,
>skal det være som ovenfor vist og _ikke_ i domænenavnet!

Hvorfor dog det?

Så koster det jo (ofte) en helt overflødig transmission af brevet
til ens mailserver og returnering af en afvisning til afsenderens
server.

Hvis man derimod bruger et med sikkerhed ikke-eksisterende domæne
(fx et der ender i .invalid, fx xxx@nowhere.invalid), så bliver
breve dertil afvist lige så snart afsenderserveren forsøger at
slå domænenavnet op i DNS: det koster næsten ingen trafik, og der
er slet ingen modtagermailserver involveret i det.

Min adresse i dette brev er gyldig. Når der kommer for meget
spam til den, så nedlægger jeg domænet u8.dybdal.dk (og går over
til at bruge u9), og forsøg på at sende til u8 bliver derefter
afvist uden overhovedet at komme i nærheden af min mailserver.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Elmo Jensen

Dato : 23-10-02 17:56

I indlæg <f86dru4o5aau1ht9185dt9adm3gmh3p0bg@dtext.news.tele.dk>,
skrev jdunet@u8.dybdal.dk følgende:

> [...]
> slå domænenavnet op i DNS: det koster næsten ingen trafik, og der
> er slet ingen modtagermailserver involveret i det.

Så vidt jeg kan læse i RFC 2606 omkring brug af .invalid ......

2. TLDs for Testing, & Documentation Examples

There is a need for top level domain (TLD) names that can be used for
creating names which, without fear of conflicts with current or
future actual TLD names in the global DNS, can be used for private
testing of existing DNS related code, examples in documentation, DNS
related experimentation, invalid DNS names, or other similar uses.

For example, without guidance, a site might set up some local
additional unused top level domains for testing of its local DNS code
and configuration. Later, these TLDs might come into actual use on
the global Internet. As a result, local attempts to reference the
real data in these zones could be thwarted by the local test
versions. Or test or example code might be written that accesses a
TLD that is in use with the thought that the test code would only be
run in a restricted testbed net or the example never actually run.
Later, the test code could escape from the testbed or the example be
actually coded and run on the Internet. Depending on the nature of
the test or example, it might be best for it to be referencing a TLD
permanently reserved for such purposes.

To safely satisfy these needs, four domain names are reserved as
listed and described below.

.test
.example
.invalid
.localhost

".test" is recommended for use in testing of current or new DNS
related code.

".example" is recommended for use in documentation or as examples.

".invalid" is intended for use in online construction of domain
names that are sure to be invalid and which it is obvious at a
glance are invalid.

The ".localhost" TLD has traditionally been statically defined in
host DNS implementations as having an A record pointing to the
loop back IP address and is reserved for such use. Any other use
would conflict with widely deployed code which assumes this use.

......så er det i forbindelse med etablering/oprettelse/test af domæner man
benytter dette TLD. Men du har ret i, at såfremt man benytter det, vil
mailen formodentlig blive afvist allerede i afsendelsesøjeblikket, og dermed
spare båndbredde. Spørgsmålet er så om det i henhold til gældende RFC på
området er korrekt at benytte den.

> [...]
> til at bruge u9), og forsøg på at sende til u8 bliver derefter
> afvist uden overhovedet at komme i nærheden af min mailserver.

Jeg benytter selv samme fremgangsmåde. Deraf min nuværende "news-adresse"
news5@ddibbsystem.dk - når den bliver tilstrækkelig spammet, nedlægges den
til fordel for news6..... osv.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 24-10-02 00:10

> Jo, det gør. Spørgsmålet kan stilles meget enkelt: Virker den angivne
> adresse eller ej? I dette tilfælde er svaret et rungende NEJ. Altså er
> det en ugyldig adresse.

Få jer dog et liv, i stedet for dette ævl og ordkløveri.
Hvad var det tråden handlede om? I hvertfald ikke om hvor forkert det er at
beskytte sin mail-adresse mod spam på den eller anden måde.

Hvis det er så svært at forstå at "-remove" i dette tilfælde betyder det
skal fjernes, må i f..... have mange forståelses-problemer i hverdagen.
Tænk at fylde en tråd med sådan noget pis

Fra : Thomas

Dato : 24-10-02 00:08

Allan Lund Soerensen wrote:

> Få jer dog et liv, i stedet for dette ævl og ordkløveri.
> Hvad var det tråden handlede om? I hvertfald ikke om hvor forkert det er at
> beskytte sin mail-adresse mod spam på den eller anden måde.

Velkommen til usenet

--
Don't waste space

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-10-02 00:13

"Allan Lund Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Hvad var det tråden handlede om?

Det er ligegyldigt. Tråden har udviklet sig siden.

> Hvis det er så svært at forstå at "-remove" i dette tilfælde betyder
det
> skal fjernes

Det er svært at forstå. Nogen har med vilje nospam i deres adresse (dvs
nospam skal være der) for at forvirre spam-robotter.
Man kan kun holde sig til at normen siger at der skal være en gyldig
adresse i From-feltet.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-02 12:04

Allan Lund Soerensen skrev:

>Tænk at fylde en tråd med sådan noget pis

Velkommen i klubben.

--
Bertel

Fra : Skov

Dato : 28-10-02 03:47

Jesper Harder <harder@myrealbox.com> wrote in message news:<m3u1jekjj2.fsf@defun.localdomain>...

> [...]
> * Bevidst tilsidesættelse af disse standarder.
>
> Ingen af forklaringerne er særligt flatterende for afsenderen.

Jamen det er da til at tude over... Hvordan nogen kan have tålmodighed
over for indlæg på dette niveau er mig ubegribeligt...

Lad mig forklare det meeeeeget langsomt:
Det er *meeeeeeeeegeeeeeet* almindeligt at ændre sin mailadresse på
den måde for at forhindre adresse-høstning af robotter.

Prøv at kig på nørd-site nr 1 i verden - slashdot.org - 50% af alle
der bruger det har ændret deres adresse. Der er ligefrem en funktion
på sitet der automatisk ændrer ens adresse til en ny hver uge.

Og det bliver først rigtig ynkeligt når i begynder at recitere RFC'er
for at få ret..... GROW UP! (ja undskyld jeg råber, men nogen gange er
det altså nødvendigt).

Fra : Jesper Harder

Dato : 22-10-02 09:56

> Dermed er du uvidende eller endnu værre... du er en synder der _bevidst_
> ignorerer standarderne !!

Thomas plejer ikke at blande sig i, hvilken mailadresse andre skribenter
bruger.

Følg hans eksempel, så er du kun en ignorant og ikke en dobbeltmoralsk
ignorant.

Fra : Karl-Henrik Arendt

Dato : 22-10-02 11:38

> Thomas plejer ikke at blande sig i, hvilken mailadresse andre skribenter
> bruger.
>
> Følg hans eksempel, så er du kun en ignorant og ikke en dobbeltmoralsk
> ignorant.

Tror jeg undlader at gå med ned på det niveau.....

Fra : Jesper Harder

Dato : 22-10-02 12:22

> Tror jeg undlader at gå med ned på det niveau.....

Prøv at forholde dig til substansen. Du klandrer en anden skribent for
at bruge en ugyldig mailadresse, når du selv gør nøjagtig det samme.
Synes du selv det virker særligt smart?

Normalt ville jeg aldrig gide blande mig i eller kommentere, hvilken
adresse folk bruger; men det virker ret komisk, at netop du startede med
at bruge det som et argument om troværdighed.

Fra : Karl-Henrik Arendt

Dato : 22-10-02 12:33

> [...]
> adresse folk bruger; men det virker ret komisk, at netop du startede med
> at bruge det som et argument om troværdighed.

Du skulle mere læse følgende:

"...typisk at det er fra én med en fake e-mailadresse man skulle høre
ovenstående!"

...som

Typisk! Når der så er en der sviner min virksomhed til så kan jeg ikke få
fat på ham.

Det med e-mailadressen er ligegyldigt, en detalje. Fx ville du vide hvordan
du får fat på Thomas fra Pil.dk selv om han ikke skriver en valid e-mail
adresse. Du kan også få fat på mig selv om du ikke kender min e-mail
adresse.

Jeg ville jo have fat i Mathias for at høre om jeg kunne finde det indlæg
der sviner mig til i andre fora/nyhedsgrupper også. Om hans e-mail er fake
eller følger en standard rager mig hvis jeg kan få fat på ham.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-10-02 14:56

Karl-Henrik Arendt skrev:

>Jeg ville jo have fat i Mathias for at høre om jeg kunne finde det indlæg
>der sviner mig til i andre fora/nyhedsgrupper også.

Du kan da bare søge på den falske adresse som afsender, så finder
du dem.

--
Bertel

Fra : Karl-Henrik Arendt

Dato : 22-10-02 15:06

> Du kan da bare søge på den falske adresse som afsender, så finder
> du dem.

Kun såfremt, at de kun er postet i Nyhedsgrupperne, og at de er postet under
samme e-mail.

Fra : Mathias

Dato : 26-10-02 22:25

"Karl-Henrik Arendt" <karl-henrik@REMOVEarendt.biz> wrote in

> Kun såfremt, at de kun er postet i Nyhedsgrupperne, og at de er postet
> under samme e-mail.

Jeg er jo lige her
Hvorfor alt det besvær ?
Var det ikke en ide at lave dine forretningsbetingelser om, eller den ret
vildledende måde som du bekendtgører dem på. Du sætter jo netop som
betingelse at man har en profil på et andet af dig ejet site, og for at få
denne profil - så skal man acceptere nogle horible betingelser ?
Jeg synes du skal lave det om, og så informere ærligt om dit koncept !

Med venlig hilsen Mathias

Fra : Karl-Henrik Arendt

Dato : 27-10-02 19:09

> [...]
> denne profil - så skal man acceptere nogle horible betingelser ?
> Jeg synes du skal lave det om, og så informere ærligt om dit koncept !

Hvorfor kalder du mig hele tiden uærlig ???

Det burde da være selvindlysende at betingelser for www.startfirma.dk ikke
gælder på www.starthotel.dk ???

Som starthotel.dk bruger kan man også logge ind på www.startfirma.dk og
www.it-ekspert.dk og derfor skal man accepterer at når man benytter fx
IT-ekspert, ja så er man underlagt IT-eksperts regler.

At du så tager et regelsæt hvor der i hver linie står startfirma.dk og så
antager at de er gældende for starthotel.dk siger vist mere om dig end mig.
Jeg er på ingen måde i tvivl om at du med forsæt har været interesseret i at
sprede et negativt omdømme om os, for som sagt... det er da indlysende at
man ikke bare kan tage et regelsæt for et iværksætter-forum og tilpasse dem
et webhotel!!

Jeg kan ikke se hvorfor vi har fortjent disse beskyldninger!

Fra : Allan Lund Soerensen

Dato : 29-10-02 11:30

> Med venlig hilsen Mathias

Jeg syntes faktisk du skylder folkene bag StartHotel en undskyldning.
Du har i flere nyhedsgrupper hængt dem ud som værende uærlige, småsvindlerer
og nogen der tager røven på folk med "urimelige" vilkår. Alt sammen fordi du
fejlagtigt har citeret nogle vilkår som gælder for et iværksætter forum, men
som INTET har med webhotellet at gøre.
Hvis du havde gjort dig den ulejlighed at sætte dig lidt ind i tingene før
du skriger op, ville du have opdaget at betingelserne på StartHotel ligner
betingelserne hos alle andre Web-hoteller. Der er intet "fusk" i dem.

Det virker som en temmelig bevist handling du foretager. Man kunne let få
den tanke at du er forsmået konkurrent. Den mistanke bestyrkes af at du
gemmer dig bag en ikke eksisterende mail-adresse, og her er ikke tale om at
forvirre en spam-roboot ved at tilføje et "remove" i adressen.

Fra : Jesper Harder

Dato : 23-10-02 20:26

Jesper Monsted <newsspam@rootweiler.dk.invalid> writes:

> Eller at man rent faktisk har læst de standarder og ved at RFC 2606
> foreslår brugen af .invalid som address-munging... :)

Det ændrer ikke ved det faktum, at From-headeren i følge RFC 1036 skal
indeholde mailadressen på afsenderen:

The "From" line contains the electronic mailing address of the
person who sent the message, in the Internet syntax.

"newsspam@rootweiler.dk.invalid" er ikke din mailadresse, altså er den i
strid med RFC 1036.

Hvis en eller anden standard, der gælder for et andet område, tillader
ugyldige adresser, er ".invalid" selvfølgelig den rigtige løsning. Men
det gør den gældende standard for Usenet, RFC 1036, nu en gang ikke.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 23-10-02 23:19

In article <m3bs5lhs8p.fsf@defun.localdomain>, Jesper Harder wrote:

> Hvis en eller anden standard, der gælder for et andet område, tillader
> ugyldige adresser, er ".invalid" selvfølgelig den rigtige løsning. Men
> det gør den gældende standard for Usenet, RFC 1036, nu en gang ikke.

RFC 1036 er en de-facto non-standard.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Nudists are people who wear one-button suits.

Fra : Jesper Harder

Dato : 28-10-02 05:02

skov@myrealbox.com (Skov) writes:

> Det er *meeeeeeeeegeeeeeet* almindeligt at ændre sin mailadresse på
> den måde for at forhindre adresse-høstning af robotter.

Ja, almindeligt blandt folk der ikke har viden nok til at filtrere deres
mail effektivt.

> Prøv at kig på nørd-site nr 1 i verden - slashdot.org -

Det tekniske niveau på slashdot er generelt lavt -- formodentligt er
mange af brugerne børn.

> 50% af alle der bruger det har ændret deres adresse. Der er ligefrem
> en funktion på sitet der automatisk ændrer ens adresse til en ny hver
> uge.

Slashdot er ikke Usenet. Hvis Slashdots regler tillader ugyldige
mailadresser, er der selvfølgelig intet galt i at bruge dem.

Usenets regler tillader *ikke* forfalskede adresser, altså er det i
strid med reglerne at bruge ugyldige adresser her.

Har du i øvrigt læst betingelserne for den usenet-udbyder du selv
bruger[1]?

| We require a valid email address to post to Google Groups.

En række andre usenet-udbydere har samme fornuftige politik om at man
skal følge reglerne -- heriblandt sunsite.dk[2]:

| The e-mail address in From: or Sender: fields must belong to you and
| it has to be valid.

> Og det bliver først rigtig ynkeligt når i begynder at recitere RFC'er
> for at få ret.....

RFC'erne er de officielle regler for Usenet. Hvis du er utilfreds med
dem, så hop over til slashdot, hvor reglerne er som du ønsker det.

[1] <http://groups.google.com/googlegroups/posting_faq.html#email>
[2] <http://sunsite.dk/info/usenet.xml>