Hente informationer om FTPserver
Fra : Soeren

Dato : 20-10-02 18:16

Hej

Jeg har en server med Apache og wu-ftpd, på en php side vil jeg gerne vise
informationer om antal brugere og evt brugt båndbredde (samlet eller for
hver) kan dette lade sig gøre?

Har kigget lidt i PHP FTP functions men det virker mere klieent relateret

Mvh
Søren

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-10-02 18:36

On Sun, 20 Oct 2002 19:15:55 +0200
"Soeren" <soerenZXY@loekkegaard.com> wrote:
> [...]
> eller for hver) kan dette lade sig gøre?
>
> Har kigget lidt i PHP FTP functions men det virker mere klieent

tricket med wuftp er at kigge igennem din logfil (xferlog) og se om
hvilke filer der er fat i, om hentningen er afsluttet osv.
Det kræver en del parserteknik og er ikke altid lige let.
Dette viser desværre ikke hvor mange som er online på den, men kun dem
som IKKE er idle (altså kun folk som er i gang med at hente).
Connections kan du under linux(og andre UNIX'er) få fra
/var/log/messages

--
Kim Schulz - Freelance Development | With your bare hands?!?
Email : kim @ schulz.dk |

Fra : Soeren

Dato : 20-10-02 19:00

> [...]
> som IKKE er idle (altså kun folk som er i gang med at hente).
> Connections kan du under linux(og andre UNIX'er) få fra
Tak for det hurtige svar.

Har kigget lidt i xferlog det ser ud til at der kun skelnes mellem følgende
forbindelser:
c complete transfer
i incomplete transfer
Jeg har set at bruger som er igang med at downloade bliver markeret c. og
det ser ud til at det er svært at se om der bliver DL eller om det er
tidligere DL filer.
Men måske kunne man blande ftpwho ind i det ?

Mvh
Søren