avlsforpagter
Fra : Anette Nissen

Dato : 20-10-02 18:00

Den amerikanske del af min familie er ivrige slægtsforskere og har netop
været i Danmark for at søge flere oplysninger. Nu spørger de - hvad vil det
præcist sige at være avlsforpagter i 1870. Jeg bliver dem svar skyldig. Er
der nogen, der kan hjælpe?

Anette

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 20-10-02 18:26

En person, som var ansvarlig for et landbrugs daglige og praktiske drift.

Avlingen omfattede såvel kreaturavl som markdrift.

Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
hjemmesiden er sidst opdateret 20.10.2002