Partition forsvundet
Fra : Ulrik Smed

Dato : 20-10-02 17:55

Hej!

Jeg har fået en harddisk til rep, som en kammarat har nogle data
på. Det er en IBM Deskstar 46.1GB som sidder i et eksternt
Firewire kabinet. Kørte under osx. Jeg har prøvet at sætte selve
disken på en PC, og den ser ud til at virke, starter fint og
autodetekter, men Partition Magic 7 ser den som aldeles blank,
ingen partitioner defineret. Jeg ved at disse IBM'er har haft
mange problemer, men jeg er usikker på om det er disken der er
defekt, eller 'bare' partitionen der er forsvundet. Jeg har lige
siddet og læst nogle gamle indlæg om rep-værktøjer, f.eks.
Warrior, men så vidt jeg forstår kan de ikke redde tabte
partitioner. Findes der noget der kan genskabe
partitioner/bootsektor og lignende, eller finde data frem selvom
der ingen partitionsdefinition er?

--
Ulrik Smed, Denmark, Aarhus
e-mail: ulsm@post1.tele.dk