GeForce4 Ti-4200, er det noget værd?
Fra : Peter Clausen

Dato : 20-10-02 17:26

Hejsa

Jeg skal til at købe følgende kort fra Leadtek, men er det noget værd. Og
skal jeg vente med at købe, og skal det værer et andet kort.

GeForce4 Ti-4200
WinFast A250 LE TD MyVIVO TV-Out/In DVI AGP / 128MB / 2048x1536
1.600 kr.

På forhånd tak

Peter Clausen
pclausen@mail.dk

Fra : Martin K

Dato : 20-10-02 17:51

Peter Clausen wrote:
> [...]
>
> GeForce4 Ti-4200
> WinFast A250 LE TD MyVIVO TV-Out/In DVI AGP / 128MB / 2048x1536

Leadtek har jo de fedeste kølere Men er 1600 ikke i overkanten for et
Ti4200...?

--
Martin K (der ikke selv har 100% styr på GF4-priserne...)

Fra : Flemming Joensson

Dato : 20-10-02 19:15

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> wrote in

> Leadtek har jo de fedeste kølere Men er 1600 ikke i overkanten
> for et Ti4200...?

He he - jeg gav da 2295 for mit Gainward Golden Sample kort
Men det skal lige tilføjes at jeg ikke har fortrudt købet - det er for
lækkert et kort, og det overclocker alt for godt - og det er endda uden
heatsinks på RAM.

Hvis man vil have et GF4 kort i øjeblikket vil jeg mene et Ti4200 med
128MB RAM er det bedste. Jeg gik efter høj billedkvalitet i høje
opløsninger og TV-in, sammen med DVI-out og TV-out - og det fik jeg -
jeg er meget tilfreds. Så jeg vil da gerne kaste en stemme på et Ti4200
kort med 128MB. Du får jo de samme ting i det Leadtek Winfast kort du
har skrevet, men jeg kender ikke mærket personligt, så jeg kan ikke
anbefale det. Har selv haft følgende kort de sidste 24 måneder.

Hercules GF3 Ti500 m. 64MB
Asus GF4 MX440 V8170DDR m. 64MB
Gainward GeForce 4 Ti4200 Ultra/650XP m. 128MB

Og efter min mening er et Ti4200 alt rigeligt i et godt stykke tid. Jeg
havde egentlig heller ingen problemer med mit Asus MX440 kort, spillene
(BF1942, Hitman2, UT2003) kører også udmærket på det. Men det kører
alligevel lidt bedre på et Ti4200

Mvh
Flemming

Fra : sti

Dato : 22-10-02 15:48

> [...]
>
> GeForce4 Ti-4200
> WinFast A250 LE TD MyVIVO TV-Out/In DVI AGP / 128MB / 2048x1536

Måske er tingene andeledes nu, men jeg var ikke særlige tilfreds med min
WinFast Ledtek Riva TNT kort. Det er et gammelt kort nu! Den gang jeg først
fik den med en ny PC fungerede den udmærket; og det gøre det stadigvæk.
Problemet er, at (i hvert fald dengang) Winfast ikke er særlige hurtige til
at lave opdaterede drivers.Og så var der altid et eller andet som ikke
fungerede rigtigt med Nvidia's drivere.

/Steve

Fra : Tinky Winky

Dato : 23-10-02 21:19

> [...]
til
> at lave opdaterede drivers.Og så var der altid et eller andet som ikke

Det var TNT ("1"). Nu ligner nvidias kort meget hinanden. Jeg har et asus
gf2 og gider ikke at bruge asus'es egne drivere. Dem der kan hente Nvidias
drivere fra nettet gør det ofte. Med GeForce 4 ligner kortene endnu mere
nvidias reference kort.

Fra : Uni Bull

Dato : 23-10-02 22:06

"Peter Clausen" <pclausen@mail.dk> wrote in message
> GeForce4 Ti-4200
> WinFast A250 LE TD MyVIVO TV-Out/In DVI AGP / 128MB / 2048x1536
> 1.600 kr.

Skal du bruge VIVO eller kan du nøjes med TV-out?
I såfald er der billigere alternativer - og besparelsen kan så evt.
bruges på Zalman ZM80-HP!?
--
Uni Bull
København K