fransk haunted house film
Fra : LHS

Dato : 20-10-02 15:47

Hej

Jeg sidder lidt og bliver nostalgisk mht. andres oplevelser af gyser film i
deres bardom og jeg kommer til at tænke på en film jeg så sidst i 70érne
(begyndelse af 80érne) på en af de tyske kanaler - det var vist en
sykroniseret udgave af en fransk gyser, om et tv/film hold der flytter ind i
et haunted house og så sker der (i min hukommelse) ting og sager hvor kun de
færreste overlevede.

nogle bud

lars hs

Fra : Brian Petersen

Dato : 20-10-02 23:16

Umiddelbart kan jeg desværre kun komme på to amerikanske film, der rummer
det beskrevne scenarie med et tv-hold, der flytter ind i et hjemsøgt hus -
Poltergeist (1982) og The Entity (ca. også deromkring). I sidstnævnte er der
dog ikke tale om et hjemsøgt hus, men om en forfulgt kvinde, hvis hjem
genopbygges i en idrætshal som een stor, videoovervåget fælde, der har til
formål at fange væsenet og fastfryse det i flydende helium...

Prøv at komme på flere brudstykker fra filmen

Fra : Morten DH

Dato : 23-10-02 17:26

"Brian Petersen" <kanal@klog.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> genopbygges i en idrætshal som een stor, videoovervåget fælde, der har til
> formål at fange væsenet og fastfryse det i flydende helium...

Så lige The Entity kommer fra Svergie 4 ved midnatstid i dag - så kan man jo
se om det var den