Hjælp - Ce'Nedra har rengøringsvanv
Fra : Jesper & Pernille

Dato : 20-10-02 14:37

Hejsa,

er der andre end mig der lever sammen med en kat med rengøringsvanvid?
Det er til tider lidt anstrengende.... Altså, de andre katte får vasket
deres ører og ansigter af Ce'Nedra hvis de lægger sig i nærheden, og det
ser ud til at i hvert fald tøserne synes det er vældig hyggeligt. Silk
plejer at holde sig væk fra vaske-katten *G*

Men...øhhh...hvorfor er det lige VI også skal vaskes! Sætter man sig og
nusser Ce'Nedra får man lige "vasket hænder" og hvis hun tilfældigvis
kommer op i sengen om natten så skal hun nok sørge for at vaske alt hvad
der stikker ud under dynen! Heldigvis har jeg fået forklaret hende at
jeg IKKE vil have vasket mine øjenlåg, men i øvrigt er det vist ikke
muligt at forklare hende at jeg godt selv kan gå i bad... og at mit
skind altså ikke er bygget til at blive skuret med sandpapir flere gange
om dagen..

Skulle der være en kat der har "tabt" en hårbolle eller en klat
lort/grus fra bakken (det sker jo med langhårede misser, ting hænger
fast *G*) så vil Ce'Nedra også omgående gøre opmærksom på det ved at
forsøge at dække det til...med bræddegulvet... Det er altså godt hun
aldrig har fået chancen for at få killinger, de stakkels små pus ville
have fået vasket al deres pels af inden for det første døgn *fnis*

/Pernille (nyvasket, til en afveksling *SUK*)

Fra : Niels Peter

Dato : 20-10-02 15:14

"Jesper & Pernille" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse news:3db2b826$0$1052$d40e179e@nntp04.dk.telia.net...

> og at mit
> skind altså ikke er bygget til at blive skuret med sandpapir flere gange
> om dagen..

Sludder og vrøvl - den har godt af det. Har du aldrig hørt om begrebet "facial scrub" inden for hudpleje ))

Niels Peter

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 20-10-02 16:14

> Sludder og vrøvl - den har godt af det. Har du aldrig hørt om begrebet "facial scrub" inden for hudpleje ))

*LOL* joehhh...men ikke i de mængder

/Pernille

Fra : Lars Dahl

Dato : 20-10-02 16:15

Jesper & Pernille <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i
<SNIP>
> [...]
> muligt at forklare hende at jeg godt selv kan gå i bad... og at mit
> skind altså ikke er bygget til at blive skuret med sandpapir flere gange

Hvad jamrer du over?? Du skulle prøve at blive vækket kl. kvalme om natten,
ved at en _meget_ livlig killingetunge er i gang med at vaske dig -
grundigt - hele vejen op langs rygraden *GYSE*!!

Lars - som tog konsekvensen og strittede Hekla ind til de andre...
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Jesper & Pernille

Dato : 20-10-02 16:20

> Hvad jamrer du over?? Du skulle prøve at blive vækket kl. kvalme om
> natten, ved at en _meget_ livlig killingetunge er i gang med at vaske
> dig - grundigt - hele vejen op langs rygraden *GYSE*!!

*G* nej, rygraden er det endnu ikke gået ud over, måske fordi den som
regel er under dynen...hvor Ce'Nedra altså ikke kommer. Til gengæld
bliver jeg jævnligt vækket af en meget ivrig kattetunge I ØRET! Somme
tider tror jeg (naivt selvfølgelig) at det er Jesper der puster mig i
øret, men...øhhh...lige pludselig føles det MEGET anderledes *yrk*... Og
selvfølgelig er det helst kl. nat det pludselig er vasketid, så ligger
jeg nemlig stille imens!

/Pernille

Fra : Lene

Dato : 21-10-02 11:03

Jesper & Pernille wrote:

> Hejsa,

Hej Pernille

> er der andre end mig der lever sammen med en kat med rengøringsvanvid?

Ork ja Nipse lider også af en meget udpræget form for
rengøringsvanvid eller "kyssesyge" som jeg også tit kalder det Hun
synes også, at jeg skal gøres fin heeeele tiden. I hele ansigtet, og det
er inklusiv øjenlågene *av av *. Hun synes, at det er noget pjat, at jeg
ikke mener, at øjenlågene er nødvendige. Hun vasker dog ikke ører så
tit, men til gengæld er næsevask et hit. Så jeg vågner ikke med en tunge
i øret, men ved at det siger slurb og hendes tunge slasker rundt både på
og i næsen *bvadr*

> [...]
> at jeg godt selv kan gå i bad... og at mit skind altså ikke er bygget
> til at blive skuret med sandpapir flere gange om dagen..

Nipse synes heller ikke, at et menneskebad i en bruser er lige så godt
som hendes grundige kattetunge . Jeg har prøvet at forklare hende,
at en Nipse-vask ikke er nødvendigt, når jeg lige er trådt ud af
bruseren, men det mener hun altså... Hi hi, jeg bruger heller ikke ret
mange penge på peeling og den slags. Det er ikke nødvendigt, for hvad er
døde hudceller, når man har en Nipse ? De er ikke eksisterende

> Det er altså godt hun aldrig har fået chancen for at få killinger, de
> stakkels små pus ville have fået vasket al deres pels af inden for det
> første døgn *fnis*

Øøh, vi vil jo gerne have killinger på Nipse. Stakkels små mislinger
*g*. Måske vi skulle give dem en "beskyttelsesfrakke", så hun ikke gør
dem helt skaldede . Men man kan jo selvfølgelig altid garantere
killingekøberne for, at pelsen altså kommer igen så snart Nipse-mor er
uden for rækkevidde med tungen

> /Pernille (nyvasket, til en afveksling *SUK*)

Mange hilsner fra Lene ( som også er helt ren )
www.erler.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 21-10-02 20:14

> [...]
> rengøringsvanvid eller "kyssesyge" som jeg også tit kalder det Hun
> synes også, at jeg skal gøres fin heeeele tiden. I hele ansigtet, og det

Så skulle du prøve ru kattetunge på solskoldet næse... *AV* - så lærer man
at holde sig inden døre om sommeren!

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Helle Andersen

Dato : 21-10-02 22:02

> [...]
> Hejsa,
>
> er der andre end mig der lever sammen med en kat med rengøringsvanvid?

Én kat ? Næ.....ud af den samlede bestand af 5 katte har
de 4 det Tia er den mest systematiske. Når hun
beslutter sig til at man skal vaskes i hovedet, er det´r ikke
meget der kan stoppe hende og hun er dybt koncentreret
indtil projektet´er overstået - og man bliver *meget*
upopulær, hvis man kommer til at afbryde hende. Tia er
også den kat, der pisker ud til kattebakken, for at se om
de andre har dækket ordentligt til og kan stå og skrabe
laaaang tid.

Akkurat ligesom der er forskel på længden af missernes
ben, på deres farve ect., så må I vide, at der også er
forskel på, hvor ru deres tunger er - og Eika tager helt
bestemt prisen for mest usympatiske tunge ! Det er
forfærdeligt at blive vasket af hende og hun er meget
insisterende, men det gør sindsygt ondt. Hun bliver helt
besat af det, når hun bliver drægtig.........og det skal hun
snart være igen *suk*

Kesto har arvet lidt af sin mors tunge, men ikke helt så
slemt. Han er en meget sjuket vasker, der vasker lidt
tilfældigt hist og pist i ansigtet og så mister interessen, for
dernæst at kaste sig over ens fagre lokker, der absolut på
tuperes a la Kesto.

Lille Lotta er vaskernes ukronede dronning. Hun vasker
alt synligt bart hud konstant og hele tiden - og så savler
hun af og til samtidigt. Selv om katten, når hun sover
under min dyne ligger hun og vasker mig på ryggen

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 21-10-02 22:21

In article <3db46b5a$0$3403$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Helle
Andersen <katte@mail.dk> wrote:

> Akkurat ligesom der er forskel på længden af missernes
> ben, på deres farve ect., så må I vide, at der også er
> forskel på, hvor ru deres tunger er

Det er nemlig rigtigt
Donna har en lille blid, forsigtig én, Ditte en lille lyserød - hm, jeg
tror skurebørste er det bedste ord... Naturligvis er det Ditte, der er
mest vild med at vaske på én

Fra : Ann K.

Dato : 21-10-02 22:51

Hejsa.
Namacoola's frisøruddannelse indeholder skam også elementer om at vaske
korrekt... Manden bliver jævnligt vasket i hele fjæset, ligesom hans
ører aldrig tidligere har været så rene! Hun sørger desuden for at
alt søvn fjernes fra øjnene (helst inden han er vågen) og hun skifter
hans frisure mindst en gang dagligt! Han er faktisk et "skønt" syn om
morgenen, de gange han har været så uforsigtig at falde i søvn på
sofaen! ;)
På det seneste er hun så også begyndt at plukke hans øjenbryn *sss*

Saga sørger for at hans fødder aldrig kommer til at lugte - heller ikke
af sæbe... Hun kaster sig nemlig over fødderne, ligeså snart han går ud
af badet... Og _hende_ afviser man ikke bare lige! Især mellemrummet
mellem tæerne er hendes store speciale - selv om hun nok tager lidt for
hårdt fat... Manden beklager sig i hvert fald jævnligt over at
kradsemærker under fodsålen er meget ubehagelige!

Aske har en "vaskeplet"... dvs et sted på siden af kroppen, hvor man kan
være sikker på at han omgående begynder at slikke løs på armen/hånden,
når man kradser ham

Og alle tre kattes tunger føles som meget groft sandpapir...

Mvh Ann

Fra : marianne hellemose

Dato : 22-10-02 07:45

Meget apropos tunger så er det ikke kun ruheden der
er forskel på, også længden, I har helt sikkert også siddet og smilet af
kattene når de sov med en lille lyserød tungespids stikkende ud, he he så
skulle i se Fnugger,
her snakker vi ikke om en lille tungespids men 1½-2 cm
i starten var jeg sikker på at han var "vanskabt" men han
har tilsyneladende ikke problemer med det, men det er til dato den længste
kattetunge jeg har set.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Kate

Dato : 24-10-02 22:09

Jeg er simpelthen overbevist om at Lante lige fik sm´kimmet denne tråd
mens jeg på et tidspunkt var uopmærksom
Her til aften smed jeg mig på sofaen for at glo lidt TV, efter Lante og
Mowglis obligatoriske aftenrend og -nus/vask kommer Lante hen for at
ligge i arm hos mig. Lige pludseligt begyndte han bare at vaske mit hår
og mine ører, uhh, det kilder og hvor han ellers kunne komme til at
vaske mig i hovedregionen. Det har han altså bare ikke gjort før.
Jeg kunne bare ikke lade være med at grine af at han netop valgte idag
til det projekt, men så gik han altså for er der noget han ikke gider
så er det at jeg griner. Alle andre gange han har ligget hos mig og jeg
er begyndt at grine så har han rejst sig og lagt sig ved mine ben i
stedet....Skøre kræ

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 22-10-02 22:57

Jeg har lige smidt et billede i mit album hvor man kan se Phumba i gang med
at vaske Johns skæg....

http://makeashorterlink.com/?E66B16632

Og det ved vi godt hvorfor *G* (Se billedteksten...)

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Denise

Dato : 23-10-02 06:56

Hihi, godt billede. De ser ud til begge to at nyde det
Hilsen Denise