Lejeloven
Fra : DWM

Dato : 19-10-02 23:17

Hejsa,

Jeg står til at kunne leje en lejlighed på 2 rum (ialt 66kvm) og har fået
at vide at der vil stå i kontrakten at den kun må beboes af en person.
Nu har jeg så prøvet at se om jeg selv har kunne finde noget på nettet
omkring lejeloven men har indtil videre ikke kunne finde noget specifikt
på lige det her område. Jeg syntes at have hørt noget om at der ikke
må være mere end 1 person pr. beboelsesrum. Nogle der ved noget
om dette?

/Kenneth Iversen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 20-10-02 07:33

DWM wrote:
> [...]
> ved noget om dette?
>
> /Kenneth Iversen
>
> How to Remove Linux and Install Windows 2000 or Windows NT:

Udlejeren kan jo godt have en regel om at han kun vil acceptere 1 person i
lejligheden og så lade det være en del af lejekontrakten - det kan du jo
bare acceptere eller finde et andet sted at bo.

Hvis der skal udregnes boligsikring etc. er (eller var) der noget om antal
personer pr. rum - nemlig et fællesrum og derefter 1 person pr. rum. Nu er
det så vidt jeg ved ændret til beregning på kvadratmeter - 65 kvm til første
person og 20 til hver af følgende.
Venlig hilsen
Knud

Fra : DWM

Dato : 20-10-02 10:59

"Knud Thomsen" <knud@thomsen.dk> skrev i en meddelelse
> Udlejeren kan jo godt have en regel om at han kun vil acceptere 1 person i
> lejligheden og så lade det være en del af lejekontrakten - det kan du jo
> bare acceptere eller finde et andet sted at bo.

Det tænkte jeg nok men ville lige være sikker.

> [...]
> det så vidt jeg ved ændret til beregning på kvadratmeter - 65 kvm til første

Ok det var så fremleje jeg havde set noget om men det er jo så ligemeget i
det her tilfælde. Jeg siger mange tak for info´en.

/Kenneth Iversen