Andet multimedie
bentjuul 3670
Gemme trailers (QT m.v.)
Fra : Enri

Dato : 19-10-02 18:17

Er der nogen der ved hvordan man gemmer de trailers der kan hentes på
div filmsider? Typisk er de i QuickTime format.

Muligvis ligger de i et temporært directory el.lign.? Eller er de blot
lagret i hukommelsen? Anden gang de afspilles behøver man jo ikke vente.

Her ligger en del af slagsen:
http://www.apple.com/trailers/

MVH
Enri

Fra : Digit

Dato : 19-10-02 19:49

»Enri« ræsonnerede, og skrev:

> [...]
|
| Muligvis ligger de i et temporært directory el.lign.? Eller er de blot
| lagret i hukommelsen? Anden gang de afspilles behøver man jo ikke

Under QT præferencer kan du vælge at gemme clips'ne i cache. Jeg ved ikke
hvor denne cache placeres, men prøv at søge efter *.mov (husk at søge i
systembiblioteker mv.) på din(e) HD.

| Her ligger en del af slagsen:
| http://www.apple.com/trailers/

Hvis du klikker dig ind på en trailer (og vælger bandwith setting eg. low,
med og high) > [højreklik] kildekode > finder du stien under <embed> tag'et.
Eks:
<embed width="320" height="196"
src=http://a772.g.akamai.net/5/772/51/ecce553665f5d4/1a1a1aaa2198c627970773d
80669d84574a8d80d3cb12453c02589f25382f668c9329e0375e81784eb5887e94abc1e83f56
8d03faf/barbershop_320.mov

Stien til klippet kan også på nogle sites findes under <scr="enfilm.*">

Linket kan du så paste ind i en download manager eller i din adresselinje
(IE vil sandsynligvis afspille det, men de andre browsere prompter med en
'save as' og 'open' dialog.

--
/Digit
Har du set Lukas Moodysson's nyeste film »LILJA 4-EVER«?

»Demons to some, angels to other«
Dimmu Borgir - Arcane Lifeforce Mysteria

Fra : Enri

Dato : 19-10-02 21:04

Digit wrote:
> Under QT præferencer kan du vælge at gemme clips'ne i cache. Jeg ved ikke
> hvor denne cache placeres, men prøv at søge efter *.mov (husk at søge i
> systembiblioteker mv.) på din(e) HD.

Jeg *har* forsøgt, uden held. Har observeret at trailerne starter med
det samme ved 2. afspilning, dvs de er gemt - men lukker jeg derefter IE
ned og op igen, skal traileren hentes påny fra nettet. Dvs traileren er
næppe gemt på hdu, snarere i ram.

> [...]
> (IE vil sandsynligvis afspille det, men de andre browsere prompter med en

Jeg forsøgte i Netscape - samme resultat som i IE.

Oh well, måske skal jeg bare vænne mig til at sådan er det!

Tak for svaret.

MVH
Enri

Fra : Digit

Dato : 19-10-02 21:18

»Enri« ræsonnerede, og skrev:

klip
| Oh well, måske skal jeg bare vænne mig til at sådan er det!

Nej, det skal du ikke. Jeg er på vej ind til byen, men skal nok vende
tilbage i morgen.

(ps. prøvede du at sætte 'gem i cache' til?)

Fra : Digit

Dato : 20-10-02 19:29

»Digit" <"Digit"@"Digitalessex« ræsonnerede, og skrev:

| klip

| Nej, det skal du ikke. Jeg er på vej ind til byen, men skal nok vende
| tilbage i morgen.

Så er jeg frisk igen ;)

Anyway, som Per Christoffersen skriver kan du vælge at 'save as source'
eller 'save as quicktime movie' efter endt download af clippet (tryk på den
lille vertikale omvendte trekant i højre side ved siden af film knapperne).
Man kunne forestille sig at dette -som følge af eventuelle restriktioner-
ikke altid er muligt. I så fald skal du ind og kigge sidens kildekode
igennem. Det nemmeste er at søge koden igennem for filendelsen for det
pågældende clip, men det er ikke altid du finder stien til clippet på den
side som har "play" linket. Dette var eks. tilfældet med Apples trailer
sektion.

Stien til et clip er typisk placeret i 'SCR=etclip.*' eller i et <embed> tag
(som med Apples).

Good luck.

Fra : Digit

Dato : 20-10-02 19:31

»Digit" <"Digit"@"Digitalessex« ræsonnerede, og skrev:

| Stien til et clip er typisk placeret i 'SCR=etclip.*' eller i et
| <embed> tag (som med Apples).

Ikke 'SCR', men 'SRC'.

Fra : Enri

Dato : 22-10-02 19:28

Tak for hjælpen - men jeg har fra andet sted fået at vide at det kun kan
lade sig gøre ved at opgradere til QuickTime Pro

Koster ca 30 USD.

MVH
Enri

Fra : Digit

Dato : 22-10-02 20:06

»Enri« ræsonnerede, og skrev:

| Tak for hjælpen - men jeg har fra andet sted fået at vide at det kun
| kan lade sig gøre ved at opgradere til QuickTime Pro

Det skal nok passe, men så kører du da bare kildekode "tricket" (?).

--
/Digit
Har du set Lukas Moodysson's nyeste film »LILJA 4-EVER«?
Filmen som Ole Michelsen gav 5 hatte.

»Left are the kings of the carnival creation,
carrying out the echoes of the fallen«
Dimmu Borgir

Fra : Per Christoffersen

Dato : 20-10-02 11:22

"Enri" <mindholz@#nospam#.e-mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Muligvis ligger de i et temporært directory el.lign.? Eller er de blot
> lagret i hukommelsen? Anden gang de afspilles behøver man jo ikke vente.

Det nemmeste er nok at gemme dem fra quicktime (jeg mener også man kan fra
qt-plug-inen). Funktionen hedder save as source, og svarer til en gem som...

/Per