Palm Zire
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-10-02 15:22

Jeg synes, den nye Palm Zire ser enormt smart ud. Den er lille og
kompakt, og bruger man den kun som kalender og adressebog, er der
sikkert hukommelse nok i den. Jeg har altid godt kunnet lide
veldesignede ting, der til en rimelig pris opfylder de krav, man stiller
til dem. Dyre luksusting er selvfølgelig lækre, men der er ofte også
lidt klodsede og prangende - og naturligvis dyre.
Man kan naturligvis synkronisere med Palm Desktop, hvor jeg har
navne, adresser, fødselsdage etc. på hele min omgangskreds.
Kalenderdelen bruger jeg ikke rigtigt, da den - ja, den er jo ikke så
meget værd, når computeren står hjemme på skrivebordet.
Da jeg bruger Mail, har jeg naturligvis folks e-mailadresser i
Adress Book. Jeg havde da forestillet mig, at jeg, når jeg engang får OS
X 10.2, skal til at bruge iCal og Adress Book, der skulle være forbedret
meget. Kan en Palm synkronisere med dem? I så fald kan man vel
synkronisere den med Palm Desktop og få alting over på sin Palm.
Derefter kan man synkronisere den med iCal og få tingene over i den. Det
var jo smart.
Alternativet var jo at fortsætte med at bruge Palm Desktop. Den
er vel også ganske god. Man kan bare ikke bruge dens e-mailadresser til
Mail, kan man vel?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 19-10-02 15:53

> [...]
> synkronisere den med Palm Desktop og få alting over på sin Palm.
> Derefter kan man synkronisere den med iCal og få tingene over i den. Det

Ja

.... man ka' det og ja det er smart, men iCal kan nu også importere dine
data direkte fra Palm Desktop.

Hvis du vil vide mere om Palms produkter i brug med iSync (dvs. iCal og
adressbook) så kik forbi Apple support, hvor der er en "diskussion" ang.
dette. (Du kan også komme til den via Apples iSync side.)

Martin

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-10-02 16:02

> [...]
> X 10.2, skal til at bruge iCal og Adress Book, der skulle være forbedret
> meget. Kan en Palm synkronisere med dem?

Ja da!

> I så fald kan man vel
> synkronisere den med Palm Desktop og få alting over på sin Palm.
> Derefter kan man synkronisere den med iCal og få tingene over i den. Det
> var jo smart.

Du kan også eksportere dine aftaler og kontakter til henholdsvis iCal og
Adress Book.

> Alternativet var jo at fortsætte med at bruge Palm Desktop. Den
> er vel også ganske god.

Jeg syntes den er udemærket og på en del punkter bedre end comboen iCal
og Adress Book. Jeg håber dog på at de sidstnævnte bliver bedre med
tiden. Palm Desktop skal vi nok ikke regne med bliver videreudviklet.

> Man kan bare ikke bruge dens e-mailadresser til
> Mail, kan man vel?

Jo da, tryk på den lille kuvert ud for emailadressen og vupti åbnes en
ny mail i mail.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-10-02 22:07

> Du kan også eksportere dine aftaler og kontakter til henholdsvis iCal og
> Adress Book.

Tak til dig og Martin for svar. Jeg kunne selvfølgelig lige læse Apples
sider, før jeg spørger.

> Jo da, tryk på den lille kuvert ud for emailadressen og vupti åbnes en
> ny mail i mail.

Du er da også så klog. Hvornår er den funktion indført?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 20-10-02 10:23

> Du er da også så klog. Hvornår er den funktion indført?

Funktionen har altid været justerbar da det er et script der bliver
kaldt. Underligt nok valgte palm at skrive specifikke scripts til
enkelte mailprogrammer. For et par år siden postede jeg her i gruppen et
script som virkede med alle mailprogrammer. Palm har vel syntes at dette
var en udemærket ide så det har gjort det samme sidenhen.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Peter B P

Dato : 20-10-02 16:38

> Kan en Palm synkronisere med dem?

Min m515 kan godt, og jeg elsker hvordan min Palm er i alliance med iCal
og Addres BOok =)

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !