110 Billeder
Fra : Michael Tidemand

Dato : 19-10-02 09:47

Hej hej

Jeg vil gerne lægge 110 indscannet ind på min side, men billederne fylder i
snit 150 kb, så det tager en rum tid før de alle kommer op på siden.Er der
en metode så jeg feks. kan kopier alle billederne og indsætte dem så
programmet selv komprimer dem til feks 50 kb el. skal det gøres enkelt vis.
De skal virke sådan at hvis man klikker på et billed så kommer det op i
naturlig størrelse.

Michael

---

Fra : Leon Jessen

Dato : 19-10-02 10:16

"Michael Tidemand" skrev:
> [...]
vis.
> De skal virke sådan at hvis man klikker på et billed så kommer det op i

Du kan bruge thumbnails/miniature.
--
Mvh. Leon
Se mere på: www.leonjessen.dk

Fra : Jensb

Dato : 19-10-02 16:03

"Michael Tidemand" <michael.tidemand@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vis.
> De skal virke sådan at hvis man klikker på et billed så kommer det op i

Du kan hente Irfanviewer som er Freeware
http://www.irfanview.com/english.htm

Det kan lave alle mulige forskellige formateringer, f.eks. ændre størrelse
og komprimering. Det smarte er at det kan gøre det for mange billeder på en
gang. Så når du f.eks. har 110 billeder så kan det f.eks. lave thumbnails
til samtlige 110 billeder på én gang. Og hvis du også vil have komprimeret
den store udgave af billedet så kan det også gøres for samtlige billeder på
en gang.

Jens