InitialPort for RMI
Fra : Frederik Hansen

Dato : 19-10-02 07:08

Hej

For CORBA findes bla. en org.omg.CORBA.ORBInitialPort for, med standard
properties, at fortælle forskellige ting. Findes der ikke nogle
tilsvarende for RMI? Eller skal man virkelig opfinde sin egen property
for hvor man kan f.eks finde rmiregistry'en, osv?

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer
for the Java(tm) 2 Platform

Fra : Frank Hahn

Dato : 19-10-02 08:38

"Frederik Hansen" <nospam-thanks-frederik@roirex.dk> wrote in message
> [...]
> tilsvarende for RMI? Eller skal man virkelig opfinde sin egen property
> for hvor man kan f.eks finde rmiregistry'en, osv?

Er det ikke en del af Certified Programmer testen at man skal kunne læse
suns dokumentation for RMI ?
Default porten er 1099.

Hvis du kører JBoss eller andre servere, der anvender JNDI,
så bliver du nødt til at ændre een af disses porte, da JNDI også
defaulter til 1099.

MvH
/Frank

DESCRIPTION
The rmiregistry command creates and starts a remote object registry on the
specified port on the current host. If port is omitted, the registry is
started on port 1099. The rmiregistry command produces no output and is
typically run in the background. For example:

Fra : Frederik Hansen

Dato : 19-10-02 11:45

Hej Frank

> Er det ikke en del af Certified Programmer testen at man skal kunne læse
> suns dokumentation for RMI ?
> Default porten er 1099.

Hehe, jo, det er det vidst, og jeg ved sådan set også at default porten
er 1099, men jeg vil gerne have mulighed for at ændre den, og det skal
være med standard properties, ligesom man kan med
org.omg.CORBA.ORBInitialPort, hvis det findes..

--
Venlig hilsen

Frederik Hansen

Sun Certified Programmer