Magnus har fået fred (færdig mail)
Fra : Helle Nielsen

Dato : 18-10-02 18:24

Hej.

D. 9. august fik vi Magnus fra en gård hvor killingerne altid har levet
udenfor og selv har måtte fange hvad de havde brug for af føde. Han var
meget kælen, tillidsfuld og enormt tryg allerede fra første dag. Desværre
døjede han med øjenbetændelse og orm. Hans mave var stenhård og meget
udspilet og det skyldtes simpelthen alle de orm der lå proppet inde i hans
mave. Nu 2½ mdr efter har vi ofret 3500 kr på dyrlæge og skånekost på ham -
det er mange penge. Han har fået 4*kur mod øjenbetændelse og 3* kur mod orm.
3*kur med penecilin og 2*kur med binyrebarkhormon. Udover det har han fået
adskellige tuber Zoolac, Intestinal skånekost fra Eukanuba hver dag til 15
kr dagligt. Intet har virket og i de 2½ mdr har han haft konstant diarre. Vi
har været til SÅ mange konsultationer og tjek hos Dyrehospitalet i Svendborg
og der er 4 forskellige dyrlæger som har undersøgt ham. Hans opførsel var
helt normal, kvik, masser af energi, stor appetit på mad og vand og en
masse energi til leg og en meget flot pels.
Han var en utrolig god og glad kat. Meget kælen og tillidsfuld.

Dyrlægen ville gerne tage nogle blod-og afføringsprøver men det ville koste
1500 kr + behandling af en evt. funden sygdom. Hans immunforsvar var meget
svækket og hans fremtidsudsigter var ikke for stærke - han ville nemt komme
til at fejle noget resten af livet. De mente at det var hans tyktarm og det
ville blive en lang og bekostelig behandling. Vi valgte at give ham fred
selvom det var enormt svært. Hold op hvor vi græd.
Aldrig i mit liv har jeg følt mig SÅ ond og så slem - han stolede på mig og
så vælger jeg at udnytte min magt over hans liv og død. Føj det var hårdt.
Men vi kunne ikke mere og dyrlægen rådede os til at give ham fred på trods
af han ingen smerter eller feber havde. Nu er det slut - vi fik chance for
at sige farvel men puuha, det er det hårdeste man kan gøre!

Vil derfor informerer Jer om at Magnus ikke lever mere men har fået fred.
Min elskede Magnus - elskede ham så højt!

Venlig hilsen Helle

Fra : Bente Jepsen

Dato : 18-10-02 19:07

Hej Helle.

Sikke dog en trist dag. Han har sikkert ikke haft det
for sjovt til sidst, ham Magnus.

Jeg har engang set, i et katteblad hos min dyrlæge, et
billede af en kattetarm med spolorm. De havde øde-
lagt selve tarmen, så måske det er det der er sket med
hans mave.

Du må trøste dig med at du har gjort, hvad du synes
var bedst for ham, også efter dyrlægens råd.

Også mange trøsteknus til dig

Bente

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-10-02 20:05

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> writes:

> [...]

> af han ingen smerter eller feber havde. Nu er det slut - vi fik chance for
> at sige farvel men puuha, det er det hårdeste man kan gøre!

Jeg er sikker paa at han har tilgivet dig, men det vil du jo nok
foerst erkende for alvor naar du moeder ham ved regnbuebroen...

> Vil derfor informerer Jer om at Magnus ikke lever mere men har fået fred.
> Min elskede Magnus - elskede ham så højt!

En masse troestespinbrum & ditto kindgnid fra Melissa

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : AEK

Dato : 18-10-02 21:51

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse

> Vil derfor informerer Jer om at Magnus ikke lever mere men har fået fred.

Ååh Helle, det gør mig ondt på dine vegne.
Hvor må det være hårdt, at du inden for kort tid har mistet to katte.

Trøsteknus fra Anya
Og trøstespind fra Oscar, Tøsen & Tilde.

Fra : Ann K.

Dato : 18-10-02 22:54

Hej Helle.
Du siger at du "udnyttede din magt" ved at bestemme om Magnus skulle
leve eller dø... Ja - måske nok... Men mon ikke Magnus selv ville have
truffet samme beslutning, hvis han havde været i dine sko?
Hvad er der af livskvalitet, når livet skal forgå med konstant svækkelse
og sygdom?

Nej - du er ikke ond... du er en god, kærlig og ansvarlig katteejer!

Mvh Ann

Fra : Kate

Dato : 19-10-02 19:51

Stakkels dig, at miste endnu en kat.
Jeg kan nu godt følge beslutningen, selvom det er en rædselsfuld
beslutning at stå overfor. Som du beskriver det havde det ikke været
værdigt for Magnus.
Håber du vil kunne se, når den største sorg kommer lidt på afstand, at
du gjorde det rigtige for Magnus.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar