Future Entertainment ; Med told og fra Sve~
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 18-10-02 14:25

Flere har iøjeblikket oplevet store ventetider med deres forsendelser fra
FE.

Det viser sig, at de nu sender deres film fra Sverige, og flere har været
ude for, at der skulle betales told (!!) for modtagelse af DVD'erne.

Det må så være slut med FE, som billig leverandør, nu..?

Altså.....told på DVD'er sendt fra Sverige !?

Fra : ML-78

Dato : 18-10-02 14:32

> [...]
>
> Det må så være slut med FE, som billig leverandør, nu..?
>
> Altså.....told på DVD'er sendt fra Sverige !?

Det lyder meget mærkeligt. Men jeg har dog selv oplevet meget lange
ventetider på mine sidste bestillinger fra dem. For det første tager det en
evighed for dem at afsende bestillingen. Dagen efter jeg havde henvendt mig
til dem for at høre, hvor de blev af, blev der så afsendt én af filmene -
som jeg stadig venter på at modtage, nu 9 dage efter afsendelse. Jeg håber
de hurtigst muligt får rettet op på deres service, som ellers har været
upåklagelig indtil videre.

ML-78

Fra : Martin Helbo

Dato : 18-10-02 14:43

"Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det må så være slut med FE, som billig leverandør, nu..?
>
> Altså.....told på DVD'er sendt fra Sverige !?

Det forklarer hvorfor jeg har ventet 11 dage på en bestilling.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Per.K

Dato : 18-10-02 16:55

"Martin Helbo" <helbo@webhiker.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Mouritsen" <milesSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det forklarer hvorfor jeg har ventet 11 dage på en bestilling.

> [...]
Min sidste bestilling tog 14 dage at komme frem, det er alt for lang tid.

Venligst Per

Fra : Ole Kofoed

Dato : 18-10-02 15:40

> Det må så være slut med FE, som billig leverandør, nu..?

Tak for oplysningen, jeg har nu afbestilt de 3 DVD jeg havde ordre på.

> Altså.....told på DVD'er sendt fra Sverige !?

Der er en på DAHF's forum der har modtaget FE forsendelser fra Canada, måske
de nu sender over Sverige hvor DVD'erne kun er i transit hos et
"lufthavnsfirma".

Mvh.

Ole

Fra : Max

Dato : 18-10-02 21:25

On Fri, 18 Oct 2002 15:25:17 +0200, "Thomas Mouritsen"
<milesSLETDETTE@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Det må så være slut med FE, som billig leverandør, nu..?
>
>Altså.....told på DVD'er sendt fra Sverige !?

Damn, havde ellers kun hørt godt om dem, så jeg synes
jeg vil prøve dem for første gang, MEN nu er der næsten
gået en måned uden jeg har fået min film fra dem!, jeg kan heller
ikke pt kommer ind på deres side......det noget lort :(

hvad er deres mail adr. ?

hv
Max

Fra : HKJ

Dato : 18-10-02 21:30

"Max" <no@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> gået en måned uden jeg har fået min film fra dem!, jeg kan heller
> ikke pt kommer ind på deres side......det noget lort :(

Deres side virker fint herfra. Men deres levering er lidt langsom, jeg kan
se at en af mine ordre står som shippet 8/10 og den har jeg ikke modtaget
endnu (de har heller ikke sendt "Despatch confirmation", som de plejer).

sales@futureent.com

Fra : Martin Helbo

Dato : 19-10-02 14:06

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> endnu (de har heller ikke sendt "Despatch confirmation", som de plejer).

Den fik jeg nu på min ordre, sendt 7/10. men jeg har heller ikke modtaget
den endnu.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Kristoffer Møller

Dato : 18-10-02 21:40

"Max" <no@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:t0r0rukd2iv99vvt253h2munelbsp22tco@4ax.com...
> jeg vil prøve dem for første gang, MEN nu er der næsten
> gået en måned uden jeg har fået min film fra dem!, jeg kan heller
> ikke pt kommer ind på deres side......det noget lort :(

Siden virker fint her.

Der har været lidt et par postings på dahf, hvor FE
regner med at problemer med "extra charges" er løst i starten af næste uge.

Lad os se, inden vi helt afskriver FE.

mvh
Kristoffer

Fra : Max

Dato : 19-10-02 10:51

On Fri, 18 Oct 2002 22:39:48 +0200, "Kristoffer Møller"
<kristoffer@mail.no-maps-dk> wrote:

>Siden virker fint her.
>
>Der har været lidt et par postings på dahf, hvor FE
>regner med at problemer med "extra charges" er løst i starten af næste uge.
>
>Lad os se, inden vi helt afskriver FE.

Ok,tak

vh
Max

Fra : ole alm

Dato : 19-10-02 10:43

Thomas Mouritsen <milesSLETDETTE@privat.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det må så være slut med FE, som billig leverandør, nu..?
>
> Altså.....told på DVD'er sendt fra Sverige !?

Jeg købte "Lagaan" på DVD fra FE i tirsdags, de sendte onsdag, og jeg modtog
den i går fredag - det var sku da hurtigt nok for mig Og den er sendt
fra England.

Fra : LBH

Dato : 20-10-02 03:56

Der er noget galt her, man skal ikke betale told fra et EU land til et
andet.
Hvis man får en toldopkrævning er det simpelthen ulovligt.
Det er jo velkendt at toldere ikke ligefrem er udstyret med en intellegens
der er "den skarpeste kniv i skuffen", men hvis man skal betale told fra
Sverige er der tale om svindel
og man kan klage til Direktoratet for Toldvæsenet, og få pengene retur.

De Bedste Hilsner

Lars

Fra : Michael Westi

Dato : 20-10-02 04:35

> Jeg købte "Lagaan" på DVD fra FE i tirsdags, de sendte onsdag, og jeg
modtog
> den i går fredag - det var sku da hurtigt nok for mig Og den er sendt
> fra England.

Generelt heller ingen problemer her hos mig.
Jeg bestilte nogle dvd og cd´er d. 17/10. Fik en dispatch i dag på dem alle.
Regner med at de
kommer senest tirsdag. Jeg har indtil nu bestilt varer hos FE ca. 20 gange.
Med en enkelt undtagelse er varene(DVD eller CD) kommet inden for en
uge. Den hurtigste levering jeg har haft, er 3 dage.

Så det har fungeret fint for mig. Og håber det fortsætter
--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Fra : Emil Rune

Dato : 20-10-02 11:27

"Michael Westi" <michael.westi@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uge. Den hurtigste levering jeg har haft, er 3 dage.
>
> Så det har fungeret fint for mig. Og håber det fortsætter

Yeah well....Jeg har problemer med dem; pt. har jeg 8 film på vej med
posten, de blev bestilt i starten af oktober og var allesammen afsendt
senest 8 oktober. Jeg har stadig ikke set een eneste af mine bestilte
film...
Jeg bliver lidt harm hvis Pest Danmark har tænkt sig at bonge mig for
told....

Hilsen Emil

Fra : ML-78

Dato : 20-10-02 12:43

> [...]
> film...
> Jeg bliver lidt harm hvis Pest Danmark har tænkt sig at bonge mig for

Dem der bliver opkrævet told af forsendelser fra FE skulle vel egentlig have
mulighed for at kræve pengene tilbage af dem. Der står nemlig følgende på
deres side (under "Shipping"):

"There are no hidden costs.

The price you see is the price you pay, including all taxes to European
destinations only."

ML-78

Fra : Tenzel Kim

Dato : 20-10-02 16:42

ML-78 wrote:

> Dem der bliver opkrævet told af forsendelser fra FE skulle vel egentlig have
> mulighed for at kræve pengene tilbage af dem. Der står nemlig følgende på
> deres side (under "Shipping"):

Du skal ikke kræve tolden tilbage af FE men derimod det danske toldvæsen
da de ikke skulle ha krævet den i første omgang.

Tenz.

Fra : ML-78

Dato : 20-10-02 17:10

> Du skal ikke kræve tolden tilbage af FE men derimod det danske toldvæsen
> da de ikke skulle ha krævet den i første omgang.

Det er selvfølgelig rigtigt hvis det er told- eller postvæsenet, der har
begået fejlen. Men som en anden har nævnt kan det være, at pakkerne med FE's
nye forsendelsesmetode kun har været i transit i Sverige, og at de derfor
opfattes som værende sendt fra Canada (eller hvor de nu oprindeligt blev
sendt fra). Hvis dette er tilfældet, er det FE's fejl.

ML-78

Fra : Quarter

Dato : 20-10-02 17:59

det løser jo ikke problemet med at der ikke kommer nogen skdie film til os
hungrende DVD - seere.

Det ser ud som om at de films der er sendt d 7 og 8. oktober "hænger" ?

Fra : ML-78

Dato : 20-10-02 23:08

> det løser jo ikke problemet med at der ikke kommer nogen skdie film til os
> hungrende DVD - seere.
>
> Det ser ud som om at de films der er sendt d 7 og 8. oktober "hænger" ?

Det problem løser sig af sig selv - filmene kommer jo frem alligevel. Jeg
synes det er værre at have et 4-disc box sæt til £35 afsendt 9. oktober der
"hænger", og som jeg nu risikerer at skulle betale endnu mere for.

ML-78