Downloadfejl - Mac eller browser?
Fra : Storm

Dato : 18-10-02 12:13

Måske et lidt gråzone eksempel, men:

<http://www.logotypes.ru/list_e.asp?cat=m>

Her vil jeg f.eks. downloade et Mac logo, (de har skiftet layout, jeg
har kunnet før) men nu får jeg kun asp filen downloaded.
På pc er der ikke problemer. Er det mine browsere IE 5.0 og IE 5.2.1
eller er det en Mac ting?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-10-02 12:35

On Fri, 18 Oct 2002 13:12:56 +0200, Storm wrote
(in message <1fk932p.9juge31d6lo92N%Ninzen@ofir.dk>):

> <http://www.logotypes.ru/list_e.asp?cat=m>

Jeg kan fint downloade MacOS_logo med Chimera, men filen hedder noget
underligt, jeg ikke kan åbne, nemlig MacOS_log.ai ‹ det er nok derfor du har
problemer.

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-10-02 12:38

On Fri, 18 Oct 2002 13:35:13 +0200, David Blangstrup wrote
(in message <0001HW.B9D5BE910004DB3FF0284600@news.cybercity.dk>):

> [...]
> underligt, jeg ikke kan åbne, nemlig MacOS_log.ai ‹ det er nok derfor du har

Åh, jo, den åbner fint i Image ReadyŠ Synd man ikke må sende billeder her
[og ja, nu ikke en masse svar, som jeg godt kender, vel ‹ I andre ]

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 18-10-02 12:42

Storm skrev:

> [...]
> har kunnet før) men nu får jeg kun asp filen downloaded.
> På pc er der ikke problemer. Er det mine browsere IE 5.0 og IE 5.2.1

Der er ikke noget galt. IE kan bare ikke helt finde ud af, at den downloader
en ZIP-fil. Prøv at åbne download.asp med StuffIt Expander, så bliver logoet
pakket ud.

David > Det er en Illustrator-fil (.ai) :)

--

MVH
Lars Mikkelsen

macazine.dk

Fra : Storm

Dato : 18-10-02 14:58

Lars Mikkelsen <lars@silkjaer.dk> wrote:

> [...]
> pakket ud.
>
> David > Det er en Illustrator-fil (.ai) :)

Ja, det er så, og det virker jo perfekt med zip.
Super. Lidt pinligt at skulle gå omkring en pc
- tak

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jakob Bock

Dato : 18-10-02 15:16

Storm skrev:

> [...]

Serveren sender følgende Content-type oplysning:

application/x-zip-compressed

Du kan -- hvis du gider -- oprette denne type i IE > Preferences > File
Helpers. Vælg "Add..." og udfyld følgende:

Extension: .zip
MIME type: application/x-zip-compressed

Under "File Type" vælger du så StuffIt Expander, og 'ZIP ' som "File type",
og under "Handling" "Post-Process with Application" -- som så også skal være
StuffIt Expander.

Når du fremover downloader "application/x-zip-compressed"-filer pakkes de
automatisk ud.

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Storm

Dato : 18-10-02 15:55

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> StuffIt Expander.
>
> Når du fremover downloader "application/x-zip-compressed"-filer pakkes de

Det gider jeg godt. Men jeg har ikke succes med det.
Kan du se om jeg har gjort noget dumt?

<http://home19.inet.tele.dk/storms/iepref.pdf>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jakob Bock

Dato : 18-10-02 16:09

Storm skrev:

> Det gider jeg godt. Men jeg har ikke succes med det.
> Kan du se om jeg har gjort noget dumt?
>
> <http://home19.inet.tele.dk/storms/iepref.pdf>

Det ser jo rigtigt ud. Jeg går ud fra, at programmet ZipIt også kan pakke
filer ud...

Jeg bruger selv Mac OS 8.6, og her virker det som forventet.

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Storm

Dato : 18-10-02 21:32

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> Det ser jo rigtigt ud. Jeg går ud fra, at programmet ZipIt også kan pakke
> filer ud...

Ja, den kan.
Men min ZipIt version er Classic, men jeg kunne heller ikke med IE 5.0.
Default star .asp filen jeg downloader til at åbne med Apple System
Profiler, og hvis jeg prøber det, så sker går den i sort - nej hvidt.

Hvis jeg vælger Stuffit Expander istedet, får jeg ikke mulighed for at
vælge File Type zip, men kun sit. Men resultatet bliver nøjagtigt det
samme. Hvid skærm i Apple System Profiler.

Men stadig kan jeg gøre det manuelt. Så det er jo ok.
Men der må jo være en grund til at det ikke funger som du beskriver det
gør for dig.

> Jeg bruger selv Mac OS 8.6, og her virker det som forventet.

Okay - hvor får jeg sådan en
Bruger du IE(X)?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-10-02 16:06

On Fri, 18 Oct 2002 16:55:29 +0200, Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

[snip]

> Det gider jeg godt. Men jeg har ikke succes med det.
> Kan du se om jeg har gjort noget dumt?

Ja, du skal bruge Stuffit Expander i stedet for ZipIt. ZipIt er til at
komprimere, men du er jo interesseret i at dekomprimere. Det kan
Stuffit Expander.

Fra : Storm

Dato : 18-10-02 21:32

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> Ja, du skal bruge Stuffit Expander i stedet for ZipIt. ZipIt er til at
> komprimere, men du er jo interesseret i at dekomprimere. Det kan
> Stuffit Expander.

I mit verdensbillede er de parallel-programmer, hvor ZipIt først var en
pc ting og Stuffit en Mac ting, og nu er de begge på begge platforme.
Måske er mit verdensbillede forkert. Men det er ikke det, der er skyld i
mit nuværende problem, er jeg "sikker" på.

Jeg lykkedes jo også straks med at gøre som Lars foreslog (og Ben) at
åbne .asp filen i både Stuffit Expander og ZipIt, der er bare min File
Helper jeg ikke kan få til at hjælpe.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-10-02 16:30

Hej Nina

Prøv 'ZipIt for Mac', - du kan finde den på www.versiontracker.com.

Storm wrote:

> Ja, det er så, og det virker jo perfekt med zip.
> Super. Lidt pinligt at skulle gå omkring en pc
> - tak

mvh. Erik richard

Fra : Ben Knudsen

Dato : 18-10-02 12:35

Ninzen@ofir.dk writes:
>På pc er der ikke problemer. Er det mine browsere IE 5.0 og IE 5.2.1
>eller er det en Mac ting?

Omdøb filen til XXXX.zip, så kan du åbne den.

Ben

Fra : Villy Erichsen

Dato : 18-10-02 16:18

Storm wrote:

> [...]
> har kunnet før) men nu får jeg kun asp filen downloaded.
> På pc er der ikke problemer. Er det mine browsere IE 5.0 og IE 5.2.1

Jeg prøvede lige med Netscape - ingen problemer. En Zip fil på
skrivebordet - pakke ud med Stuffitexpander - en .ai fil åbne i
Illustrator - alt OK.
Så snuppede jeg lige IE 5.0 og ganske rigtigt : download.asp - smid den
på Stuffitexpander - en .ai fil - værsgo
PS: Jeg kører 9.2 lige nu - jeg skal ikke lege »Jaguar« i dag - men have
en fredagsbajer sammen med min fortyllende hustru som serverer gule
ærter i dagens anledning.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Storm

Dato : 18-10-02 21:32

Villy Erichsen <brita-villy@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> Så snuppede jeg lige IE 5.0 og ganske rigtigt : download.asp - smid den
> på Stuffitexpander - en .ai fil - værsgo

Jeg har smidt alle andre browsere ud. Men måske bør man samle på
browsere... Hvilken Netscape? Eller har du bare i tidens løb været
dygtig til at sætte dine Browser File Helper Settings

> PS: Jeg kører 9.2 lige nu - jeg skal ikke lege »Jaguar« i dag - men have
> en fredagsbajer sammen med min fortyllende hustru som serverer gule
> ærter i dagens anledning.

Hvad er nu den af - hvor er vi så henne - gule ærter... - på en fredag.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-02 02:54

Hej Nina

- Hvis det er til Mac OS X.1.x / X.2.x, så bør du vælge Mozilla 1.1 og ikke
Netscape 7.
- Hvis det er til Mac OS 9.2.x og din computer er hurtigere end +400mhz vil
jeg stadig anbefale Mozilla 1.x fremfor Netscape 7.
- Hvis du kræver høj sikkerhedsklassificering og kører alm. Mac OS 9.x, bør
du vælge Netscape Communicator 4.8/128bits versionen.
- Hvis det 'bare' er som en 'reservebrowser', så kan du bruge både Mozilla
1.1, Opera 5.0 og iCab 2.82 i både alm. Mac OS og Mac OS X.

Hold dig indtil videre væk fra Opera 6, den er decideret langsom og dårlig i
klassisk Mac OS, men kører dog rimelig i OS X.

Storm wrote:

> Jeg har smidt alle andre browsere ud. Men måske bør man samle på
> browsere... Hvilken Netscape? Eller har du bare i tidens løb været
> dygtig til at sætte dine Browser File Helper Settings

mvh. Erik Richard

Fra : Villy Erichsen

Dato : 19-10-02 11:11

Storm wrote:

> Jeg har smidt alle andre browsere ud. Men måske bør man samle på
> browsere... Hvilken Netscape? Eller har du bare i tidens løb været
> dygtig til at sætte dine Browser File Helper Settings

4.7.9 - og jeg har ikke pillet ved noget som helst - programmet kan åbenbart
selv finde ud af det.

> Hvad er nu den af - hvor er vi så henne - gule ærter... - på en fredag.

-så er der en hel weekend til at dampe af.

Fra : Storm

Dato : 19-10-02 12:11

> -så er der en hel weekend til at dampe af.

Forhåbentlig i fri luft. - En _lang_ cykletur.
Mænd - gule ærter - og små lukkede rum er ihvertfald en rigtig dårlig
kombination

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-10-02 23:16

In article <1fk9oxt.1xitos21c5uiwxN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Jeg har smidt alle andre browsere ud. Men måske bør man samle på
> browsere...

Det skulle ikke være nødvendigt. Brug Chimera (gerne nigthly build via
ChimeraKnight) som primær bruser og IE som sekundær. Så skulle du kunne
se alle sites.

Fra : Storm

Dato : 23-10-02 21:41

> Det skulle ikke være nødvendigt. Brug Chimera (gerne nigthly build via
> ChimeraKnight) som primær bruser og IE som sekundær. Så skulle du kunne
> se alle sites.

Det har jeg så gjort. Derefter ville jeg lave tricket med at lave en
genvej fra favorites.html i IE til en lignende for Navigator/Chimera.
Men jeg finder ingen /Users/Mig/Preferences/Navigator/favorites.html
- kender nogen hemmeligheden?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-10-02 22:36

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> genvej fra favorites.html i IE til en lignende for Navigator/Chimera.
> Men jeg finder ingen /Users/Mig/Preferences/Navigator/favorites.html

Det er en xml fil, så du får nok ikke umiddelbar mulighed for at bruge
den i IE. På min maskine ligger den her:

~/Library/Application Support/Chimera/Profiles/default/
ank5e7c9.slt/bookmarks.xml
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-10-02 23:01

In article <1fkj5df.gsnbdijxye0wN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Det er en xml fil, så du får nok ikke umiddelbar mulighed for at bruge
> den i IE.

man kan hedigvis importere almindelige html bogmærke lister - desuden
tror jeg at man kun sjældet har brug for IE, idet Chimera spiser stort
set alle websider.

Besides, if you can't get a decent kernal panic <icq://131382336>
or two in a month, what's the point of living? <aim://reippuert>

Fra : Storm

Dato : 26-10-02 12:43

> man kan hedigvis importere almindelige html bogmærke lister - desuden
> tror jeg at man kun sjældet har brug for IE, idet Chimera spiser stort
> set alle websider.

Ja, den tacklede også mit oprindelige "download-problem" huritgt og uden
bøvl eller omstændlige julelege.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 24-10-02 21:17

> Det er en xml fil, så du får nok ikke umiddelbar mulighed for at bruge
> den i IE. På min maskine ligger den her:
>
> ~/Library/Application Support/Chimera/Profiles/default/
> ank5e7c9.slt/bookmarks.xml

Kedeligt, det har jeg haft stor gavn af på tværs i OS 9 og X browser.
Selvfølgelig går en import hurtigt, men...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 23-10-02 22:56

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Men jeg finder ingen /Users/Mig/Preferences/Navigator/favorites.html
> - kender nogen hemmeligheden?

kik i /Users/Mig/Library/Application\
Support/Chimera/Profiles/default/7w5mzs9m.slt/bookmarks.xml

Men det er jo en xml fil så den kan vel ikke bruges sammen med IE!?

Martin

Fra : David Blangstrup

Dato : 18-10-02 21:53

On Fri, 18 Oct 2002 17:18:22 +0200, Villy Erichsen wrote
(in message <3DB0263D.48FE45A@adslhome.dk>):

> men have
> en fredagsbajer sammen med min fortyllende hustru

Fortyllende? Nå, hun drikker også

Fra : Villy Erichsen

Dato : 19-10-02 11:12

David Blangstrup wrote:

> On Fri, 18 Oct 2002 17:18:22 +0200, Villy Erichsen wrote
> (in message <3DB0263D.48FE45A@adslhome.dk>):

> Fortyllende? Nå, hun drikker også

Nej - jeg tager selv de 2 vi skulle have delt.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-10-02 16:26

Hej Nina

- Sjov site, meget simpel i sin opbygning og lynhurtig...

Nej, jeg har ingen problemer med at downloade filer fra den. Men det
ligger tilsyneladende på en Windows server, siden alle filer er i .zip
format.

Har du prøvet at kklikke på 'Preview' og derefter på 'Download' i
nederste højre hjørne af preview vinduet?

- I øvrigt, - så véd jeg fra nogle kontakter derovre, at Rusland er det
land, hvor Mac'en er det mhurtigst ekspanderende computermærke.

mvh. Erik Richard

Fra : Storm

Dato : 18-10-02 21:32

> Har du prøvet at kklikke på 'Preview' og derefter på 'Download' i
> nederste højre hjørne af preview vinduet?

Jo, det gav samme resultat. Det er måske nok en selvfølge - det er
samme link: <A HREF="download.asp?id=3234">

> - I øvrigt, - så véd jeg fra nogle kontakter derovre, at Rusland er det
> land, hvor Mac'en er det mhurtigst ekspanderende computermærke.

De er totalt uhæmmede med pirateri ihvertfald...

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-10-02 03:00

Hej Nina

Storm wrote:

> Jo, det gav samme resultat. Det er måske nok en selvfølge - det er
> samme link: <A HREF="download.asp?id=3234">

Ja, det fandt jeg også ud af... Jeg fandt også, at nogle af de downloadede
logoer havde forkert Type & Creator, - på nogle stod der TEXT/ttxt, hvor der
skulle have stået TEXT/ART5. - Såsnart man ændrer til 'ART5', får man en
ganske normal .ai fil

> De er totalt uhæmmede med pirateri ihvertfald...

Sig hellere at de er meget entusiastiske, - det lyder bedre..., men OK,
der er temmelig meget pirateri, - dog ikke så meget som i Kina, - heller
ikke målt pr. 100.000 brugere iflg. opl. fra BSA, som jo forsøger at
'inddrive' piratpengene...

mvhl Erik Richard

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 20-10-02 00:15

> [...]
> der er temmelig meget pirateri, - dog ikke så meget som i Kina, - heller
> ikke målt pr. 100.000 brugere iflg. opl. fra BSA, som jo forsøger at

Er det en statistik som BSA har lagt ud på nettet? Elller findes den kun
på print?
Jeg er nysgerrig og kunne godt tænke mig en henvisning. Jeg kan ikke
umiddelbart finde det på bsa.org ...

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-10-02 06:38

Hej Mich

Det var en udtalelse, en 'repræsentant' for BSA kom med i DR P1 Radioavisen
sidste år i forbindelse med, at Kina beholdt deres status som 'mest begunstiget
handelspartner', - BSA havde ellers kæmpet mod denne ved et ihærdigt lobby
arbejde i Kongressen, - stadig iflg. 'repræsentanten.... - Kina fik jo
godkendelsen ved 'at love' at kæmpe mod pirateriet... - Det gælder i øvrigt
også for musik royalties, - dem er de heller ikke særligt glade for at
betale...

- Gad egentlig vide, hvordan det kan være, at BSA har en 'officiel
repræsentant' i Danmark, når vi ikke herhjemme anerkender deres såkaldte
'myndighed', - men det skyldes vel, at BSA er totalt i lommen på M$....

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-02 08:39

In article <3DB240E3.560FECCC@mail1.stofanet.dk>, Erik Richard Sørensen wrote:
> - Gad egentlig vide, hvordan det kan være, at BSA har en 'officiel
> repræsentant' i Danmark, når vi ikke herhjemme anerkender deres såkaldte
> 'myndighed', - men det skyldes vel, at BSA er totalt i lommen på M$....

De har da myndighed til at få foretaget gogedundersøhgelser, hvilket ind
imellem sker.

De har mindre at lave i Kina, hvor Microsoft igen gerne ser at man
begynder at piratkopiere deres produkter. De har det problem at det
offentlige er skiftet til Open Source. Og de vil hellere have en stor
markedsandel med få betalende kunder end slet ingen markedsandel.
Samme grund til at MS i starten nedlagde veto mod at BSA skulle
lave opsøgende arbejde. Det var dengang MS havde mindre markedsandel
end WordPerfect, Corel og Lotus.

Det er lidt mærkeligt at et firma der er så meget imod Open Source
og gratis software har opnået deres markedsandel ved at deres
produkt er blevet piratkopieret.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-10-02 02:18

Hej Povl

"Povl H. Pedersen" wrote:

> De har da myndighed til at få foretaget gogedundersøhgelser, hvilket ind
> imellem sker.

Nej! BSA har _absolut_ _ingen_ myndighed i Danmark! - end ikke til at kunne få
lavet en fogedsag. Det er der dom for i Østre Landsret fra svjh. 1998 eller 99,
hvor de havde tiltvunget sig adgang til en virksomhed i Hillerød området, som de
havde mistænkt for at bruge piratkopier - i form af kun at have købt et meget
begrænset antal MS licenser til et langt større antal computere. Mistanken var
begrundet, men firmaet ville ikke anerkende BSA og deres 'ret' og kørte sagen til
domstolene.

I DR P1 'Markedspladsen' (i forb. med den daglige 'Orientering') blev dommeren
interviewet, - jeg mener det endda var den daværnde formand for dommerstanden -
Kallehauge. Han gjorde det helt klart, at BSA ingen som helst adkomst har til at
kunne komme på en arbejdsplads, - uanset om de havde en begrundet mistanke eller
ej. Derimod skulle det forurettede firma - her MS - selv foretage sig det
fornødne ved en ganske alm. politianmeldelse. En fogedkendelse er ikke lovligt
middel for BSA! Ligeledes har BSA som organisation ingen juridisk ret til at
anmelde en person / firma for pirateri

> De har mindre at lave i Kina, hvor Microsoft igen gerne ser at man
> begynder at piratkopiere deres produkter.

Hvem er 'de'? - BSA? - Kina anerkender heller ikke BSAs myndighed og retsstatus,
- (igen iflg. 'Markedspladsen'). Og iflg. både MS og BSA piratkopieres der som
aldrig før i Asien, - både i Kina, vietnam, Syd- og Nordkorea....

> De har det problem at det offentlige er skiftet til Open Source.

Det er nu meget få lande, hvor det endnu er sket, - Svjv. er Frankrig indtil nu
det eneste land, hvor det er sket, men andre følger efter, og jeg håber også, det
sker herhjemme, - og så er MS's dage som den totalt dominerende inden for
software talte!

> Og de vil hellere have en stor
> markedsandel med få betalende kunder end slet ingen markedsandel.

Det skulle da så kun være med den begrundelse, at når de så 'snupper' nogle
'syndere', så får de jo enorme summer ind i licenser og 'bøder'. - Der er
eksempler fra USA på, at udover licensen har MS krævet erstatning i
millionklassen fra selv privatpersoner, og de har desværre i flere tilfælde
vundet disse retssager.

> Samme grund til at MS i starten nedlagde veto mod at BSA skulle
> lave opsøgende arbejde. Det var dengang MS havde mindre
> markedsandel end WordPerfect, Corel og Lotus.

Hm... Den har jeg aldrig hørt før, - tværtimod har MS opfordret og betalt BSA for
at gå endda meget hårdt til værks i Nordamerika...

> Det er lidt mærkeligt at et firma der er så meget imod Open Source
> og gratis software har opnået deres markedsandel ved at deres
> produkt er blevet piratkopieret.

Det kan man måske godt sige, men når der er lavet så mange piratkopier, så
skyldes det formentlig først og fremmest de skyhøje priser på produktet. Og når
det så viser sig, at nogle af produkterne rent faktisk også er særdeles brugbare,
tja, så 'falder hammeren' på et tidspunkt, når de nu synes, at 'det her har varet
længe nok, - nu vil vi se skejser...'.

- Jeg indrømmer da gerne, at især Word 5.1a og 6.01 har nogle endda rigtig gode
egenskaber, mens de nyere - 98 og 2001 - er blevet nogle enormt store monstre med
et hav af ting, som alm. brugere ikke har nogen som helst brug for. Jeg bruger
selv stadig helst Word 6, når jeg bruger Word, - også selvom jeg udmærket véd,
den har sine fejl og mangler i nogle ting, - så er det stadig sammen med Word
5.1a de to mest helstøbte TB programmer fra M$.

mvh. Erik Richard