Problemer med håndværker
Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 18-10-02 11:52

Hej gruppe jeg håber nogen kan give lidt råd i forbindelse med følgende
situation:

Mine forældre har et problem med en blikkenslager. De skulle have indlagt
fjernvarme i deres hus og har i den forbindelse indhentet tilbud fra en
blikkenslager. Han påbegyndte arbejde for ca. uge siden, arbejdet skulle
ifølge aftalen være afsluttet mandag (dette fremgår ikke skriftligt af
tilbudet). Pga. af lidt problemer blev systemet først tilsluttet tirsdag,
også fint nok.
Desværre virker systemet ikke, der er intet varmt vand og ingen varme i ca.
½ af værelserne, resten af værelserne er der lidt varme i. Blikkenslageren
bliver gjort opmærksom på dette tirsdag og erkender at systemet ikke virker
som det skal, han er dog ikke klar over hvad fejlen er, men han vil se på
det onsdag. Onsdag og torsdag sker der ikke noget, på trods af flere
telefoniske henvendelser, hvor han lover at komme og løse problemet.

Udover dette har der været andre småproblemer.

Hvorledes står mine forældre mht. til at få problemet løst? Kan de gå til en
anden blikkenslager og få problemet løst fra den første blikkenslagers
regning? Hvor langtid kan man med rimelighed forvente at skulle acceptere de
beskrevne mangler?
Hvorledes står de juridisk?

Det skal siges at de ikke har betalt noget endnu.

På forhånd tak for hjælpen,

Lauge