DNS hosting
Fra : Jesper

Dato : 21-01-01 21:35

Jeg leder efter en dns host ( primær og sekundær) til mit dk domæne.
Er der nogen der kender en billig løsning, som er 'anerkendt' af
dk-hostmaster.
Det billigste jeg kan finde ligger på ca 300-400 kr om året.

Fra : Hauge

Dato : 21-01-01 21:49

Hejsa

"Jesper" <list@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> dk-hostmaster.
> Det billigste jeg kan finde ligger på ca 300-400 kr om året.

WOL, vistnok 250 + moms i oprettelse, og gratis i fremtiden, bruger det
selv.

Mvh Hauge

Fra : WOL - Martin Holk Ra~

Dato : 21-01-01 22:21

Hauge skrev i meddelelsen <94flk5.2g0.1@CUThrcnet.dk>...
>WOL, vistnok 250 + moms i oprettelse, og gratis i fremtiden, bruger det
>selv.

De 250,- er inkl. moms.

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Martin Holk Rasmussen (Hostmaster) / World Online Denmark A/S

Fra : Jesper

Dato : 21-01-01 22:33

Hvad hedder produktet hos WOL, jeg kan ikke finde på hjemmesiden.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 21-01-01 23:13

"Jesper" <list@e-box.dk> wrote Sun, 21 Jan 2001 22:33:14 +0100 :

>Hvad hedder produktet hos WOL, jeg kan ikke finde på hjemmesiden.

Det står ikke offentlig nogen steder.

Du kan flytte dit domæne til World Online, også faxe ind med den
pegnings ændring du har brug for, husk nøje at beskrive hvad du har
brug for.

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvvvvv.gummiand.dk/

Fra : Hauge

Dato : 21-01-01 23:20

Hejsa

"Morten Kjaer Nielsen" <mortens.usenet.spamtrap.fra.20012001@gummiand.dk>
wrote in message news:0lnm6t8dbdq8vvsscdeidiaoecsom02iln@nntp.gummiand.dk...
> Du kan flytte dit domæne til World Online, også faxe ind med den
> pegnings ændring du har brug for, husk nøje at beskrive hvad du har
> brug for.

Og gør det meget grundigt, og vær sikker på at det er forstået i den anden
ende, eller at begge ender er enige om hvad der skal laves

Mvh Hauge

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-01-01 22:02

Jesper skrev:

>Det billigste jeg kan finde ligger på ca 300-400 kr om året.

Det ser ud til at DHT har fået produktet lanceret:
http://www.dht.dk/produkter/webforward.shtml

- 20,- pr. måned.

Jeg bruger det ikke selv, men bruger DHTs webhotel, det fungerer
ganske udemærket. For nylig har de lanceret AdminWeb, der giver en
masse muligheder, jeg ikke har set meget af hos så mange andre
udbydere: http://www.dht.dk/adminview/

- På siden kan man se alle mulighederne.
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Morten Trab

Dato : 21-01-01 22:45

> Det ser ud til at DHT har fået produktet lanceret:
> http://www.dht.dk/produkter/webforward.shtml
>
> - 20,- pr. måned.

Jeg benytter selv DHT's WebForward, og er YDERST tilfreds, både med support
(mine problemer bliver rettet inden for 3 - 4 timer i arbejdstiden).

Mvh. Morten

Fra : Peder Fugl

Dato : 22-01-01 10:14

Hejsa,

Lasse Hedegaard wrote:

> Det ser ud til at DHT har fået produktet lanceret:
> http://www.dht.dk/produkter/webforward.shtml
>
> - 20,- pr. måned.

Ideen ser rigtig god ud med Web-admin (for folk der er kyndige udi
RR's).

MEN jeg lavede lige en "dig dht.dk" som (bla.) siger:

;; AUTHORITY SECTION:
dht.dk. 1h43m42s IN NS ns2.dht.dk.
dht.dk. 1h43m42s IN NS ns.dht.dk.

;; ADDITIONAL SECTION:
ns2.dht.dk. 1d10h5m48s IN A 194.239.148.36
ns.dht.dk. 13h28m23s IN A 194.239.148.35

Hvis det er den primære og secundære DNS de også tilbyder i forbindelse
med deres produkt-løsning er det jo et lidt kedeligt scenario :-/

Jeg havde gerne (af stabilitetsgrunde) set at NS1 og NS2 stod på to
forskellige net (lokalt & externt).

Æder e.g. en gravko eller andet sjowt deres IP, er dit domaine nede
indtil der igen etableres IP ...

Er der nogen der ved om DTH (som et "plaster på såret") er multihomed
med *alternativ* linieføring ?

Peder

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 22-01-01 13:56

Peder Fugl <pf@fabel.RE.MOVE.dk> writes:
> Jeg havde gerne (af stabilitetsgrunde) set at NS1 og NS2 stod på to
> forskellige net (lokalt & externt).

Man får hvad man betaler for.

Ovenstående er iøvrigt ubehageligt udbredt. Det er som om folk der
sælger DNS ikke rigtigt har forstået hvorfor der skal være to servere
(nej, det er ikke kun fordi man opnår hardware/software redundans.)
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Jacob Albers

Dato : 22-01-01 16:44

On 22 Jan 2001 13:55:53 +0100, Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org>
wrote:

>Man får hvad man betaler for.

Jamen jeg har hørt man i USA kan få.... *s*
So agreed.

>Ovenstående er iøvrigt ubehageligt udbredt. Det er som om folk der
>sælger DNS ikke rigtigt har forstået hvorfor der skal være to servere
>(nej, det er ikke kun fordi man opnår hardware/software redundans.)

Coming real soon now [tm] er en NS på vores sekundære linje fra Telia,
som så ersttatter ns2.dht.dk --> 194.239.148.36.

Albers

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-01-01 16:56

Jacob Albers skrev:

>Coming real soon now [tm] er en NS på vores sekundære linje fra Telia,
>som så ersttatter ns2.dht.dk --> 194.239.148.36.

Jeg var netop ved at skrive en mail til dig hvor jeg ville foreslå det
:)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Peder Fugl

Dato : 22-01-01 17:24

Hej,

Jacob Albers wrote:

> Coming real soon now [tm] er en NS på vores sekundære linje fra Telia,
> som så ersttatter ns2.dht.dk --> 194.239.148.36.

Lyder som en fornuftig disposition - omend det bedste naturligvis var at
hoste den på en extern location, f.eks. hos nogen med et tilsvarende
virke man så kunne køre sekundær for.

Men ellers synes jeg det er rigtig "friskt gået" end sådan et lille
hyggeligt SelfCare interface

Fortsat held og lykke med det :)

Peder

Fra : Peder Fugl

Dato : 22-01-01 16:52

Hej,

Lars Balker Rasmussen wrote:

> Man får hvad man betaler for.

Jah, men det er jo basalt ingen begrundelse for ikke at opstille en så
vital funktion som DNS på en seriøs måde - specielt da ikke hvis man
agter at udbyde tjenesten som et produkt, der skal hoste kunders domains
pegende ud på kundernes egen locations.

> Ovenstående er iøvrigt ubehageligt udbredt. Det er som om folk der
> sælger DNS ikke rigtigt har forstået hvorfor der skal være to servere
> (nej, det er ikke kun fordi man opnår hardware/software redundans.)

Tjah, hvis de får bøvl med deres link lære de det vel hurtigt på den
hårde måde når brugerne begynder at brokke sig

Peder

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 22-01-01 20:20

> [...]

>sælger DNS ikke rigtigt har forstået hvorfor der skal være to servere
>(nej, det er ikke kun fordi man opnår hardware/software redundans.)

Øh - hvad giver den sekundære server da ud over redundans? Eller
betragter du måske ikke Internetforbindelsen som en del af
"hardware/software"?

Jeg synes faktisk det er aldeles tåbeligt at der er et formelt krav om
altid at have to servere. Masser af DNS-servere beskriver alligevel kun
resurser (webservere o.l.) som sidder for enden af den samme
Internetforbindelse - måske endda på samme maskine som den ene
DNS-server. Hvis sådan en forbindelse/server går ned, så er det helt
ligegyldigt om DNS-serveren også er nede.

Rent teknisk kunne fx min hjemmeserver, og masser af mindre
firmaservere, sagtens være den eneste DNS-server for deres eget domæne,
og det ville stadig ikke være DNS der var det svageste led i kæden.

Det ændrer naturligvis ikke ved at to eller flere DNS-servere er
særdeles fornuftigt hvis de beskriver resurser på flere maskiner eller
bare med stort oppetidskrav. Men det behøvede ikke være obligatorisk
for alle domæner.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 22-01-01 21:02

Jesper Dybdal <jdunet@u4.dybdal.dk> writes:

> Øh - hvad giver den sekundære server da ud over redundans? Eller
> betragter du måske ikke Internetforbindelsen som en del af
> "hardware/software"?

Nej. Internetforbindelsen er typisk uden for almindelige
virksomheds direkte kontrol.

> [...]
> DNS-server. Hvis sådan en forbindelse/server går ned, så er det helt
> ligegyldigt om DNS-serveren også er nede.

Nej, mail kan stadig afleveres til sekundære MX'er.

Vi sidder f.eks. på Uni-C's net, men har sekundær mail og DNS hos
TDC. Så vi er stort set sikret

Det ville naturligvis være fedt hvis DNS blev udvidet med sekundære
indgange for anre protokoller, men sådan er det altså ikke endnu. Så
kunne man have en sekundær web- og ftp-server stående ude i byen.

> [...]
> særdeles fornuftigt hvis de beskriver resurser på flere maskiner eller
> bare med stort oppetidskrav. Men det behøvede ikke være obligatorisk

Nix. Hobbydomæner behøves jo ikke at være oppe hele tiden, men til
gengæld hostes de ofte af firmaer, der burde have råd til redundans
(primært fordi der sjældent skelnes mellem hobby- og kommercielle
sites.)
--
Lars Balker Rasmussen "Woo hoo!?"

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-01-01 14:35

Peder Fugl skrev:

>Ideen ser rigtig god ud med Web-admin (for folk der er kyndige udi
>RR's).

Yup, og det fungerer bare!

>Hvis det er den primære og secundære DNS de også tilbyder i forbindelse
>med deres produkt-løsning

Det er det.

>er det jo et lidt kedeligt scenario :-/
>Jeg havde gerne (af stabilitetsgrunde) set at NS1 og NS2 stod på to
>forskellige net (lokalt & externt).

Du har ret.

>Æder e.g. en gravko eller andet sjowt deres IP, er dit domaine nede
>indtil der igen etableres IP ...

Ja.

>Er der nogen der ved om DTH (som et "plaster på såret") er multihomed
>med *alternativ* linieføring ?

Det mener jeg ikke, men spørg Jacob Albers [albers(o)DHT.dk]. Han er
meget åben for forslag, så send det til ham, det kan være han hopper
på idéen :)
--
venligst
/Lasse

Tjen penge på nettet:
http://tjenpenge.com/

Fra : Peder Fugl

Dato : 22-01-01 17:10

Hej,

Lasse Hedegaard wrote:

> Yup, og det fungerer bare!

Ja naturligvis - under normal drift - hvis ellers det der bliver banket
ind er fornuftigt ;)

> Det mener jeg ikke, men spørg Jacob Albers [albers(o)DHT.dk]. Han er
> meget åben for forslag, så send det til ham, det kan være han hopper
> på idéen :)

Måske læser han med her og skynder sig at finde en seriøs DNS ude i byen
/ på den anden side jorden, der vil drive den sekundære, evt. for en
tilsvarende modydelse ...

Peder

Fra : Dennis Skærup Højlun~

Dato : 21-01-01 22:10

Jesper wrote:

>Jeg leder efter en dns host ( primær og sekundær) til mit dk domæne.
>Er der nogen der kender en billig løsning, som er 'anerkendt' af
>dk-hostmaster.

http://kleinweb.dk/ -> pegning

Bruger det selv.

--
Dennis Skærup Højlund Andersen (http://dennisandersen.dk)

Har du besøgt FDF Hobro for nyligt? http://fdfhobro.net

Fra : Henrik Hammerschmidt

Dato : 22-01-01 03:08

Jesper wrote:

> [...]
> dk-hostmaster.
> Det billigste jeg kan finde ligger på ca 300-400 kr om året.

En mulighed er måske:
http://www.pi.dk/
som jeg bruger.

--
Henrik Hammerschmidt. Copenhagen. Denmark ..
When we learn all the answers, they change the questions.

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-01-01 09:04

> [...]
> dk-hostmaster.
> Det billigste jeg kan finde ligger på ca 300-400 kr om året.

www.azero.dk

deres produkt domain link, pris hvist nok 6,- per måned.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Ghashûl

Dato : 22-01-01 21:02

www.mydns.com - gratis.

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

We ain't done till this battle has been fought and won
The victory, how sweet it be, is already ours
Holding the stars, is the man that carries my scars
Always the same, I wear his name with no shame
Here in this Battle Cry, we will never die
-P.O.D. - Tribal

Fra : Jesper

Dato : 22-01-01 22:17

Ja men kan det (mydns.com) bruges til et dk domæne ,set i lyset af
dk-kostmasters krav om godkendt tech.contact?

Fra : Ghashûl

Dato : 27-01-01 19:04

On Mon, 22 Jan 2001 22:16:50 +0100, "Jesper" <list@e-box.dk> wrote:

>Ja men kan det (mydns.com) bruges til et dk domæne ,set i lyset af
>dk-kostmasters krav om godkendt tech.contact?

Jeg bruger www.ghashul.dk hos mydns.com.

Kender ikke til det krav.