Busleje
Fra : SonofonoS

Dato : 17-10-02 09:26

Hej

Vi er 7 mennesker der vil på skiferie i uge 6. Nogen der kender et billigt
sted at leje en minibus til Frankrig?

SonofonoS

Fra : Mark Beaumont

Dato : 17-10-02 15:49

SonofonoS wrote:
> Vi er 7 mennesker der vil på skiferie i uge 6. Nogen der kender et
> billigt sted at leje en minibus til Frankrig?

Nu skriver du ikke hvor i bor, men det kan med fordel gøres
i Flensborg.

http://home.foni.net/~schaeferhaus/flensburg/autovermietung.htm

Vh Mark

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 19-10-02 06:10

Davs.

> Vi er 7 mennesker der vil på skiferie i uge 6. Nogen der kender et billigt
> sted at leje en minibus til Frankrig?

Nu hænger pris og kvalitet sammen og det at køre til Frankrig i en billig
bil, det kan jeg ikke anbefale. Noget andet er så, det er jo bare en stor
bil i skal have. En minibus kræver stort erhvervskort og diverse beviser for
at måtte køre den tur.
--
Mvh. Kai Hoffmann

Web-hotel med mulighed for spamfilter på mailen.
www.hoffmann.cc

Fra : Eliasen

Dato : 19-10-02 09:11

"Kai Hoffmann" <nospam@hoffmann.cc> wrote in message
> [...]
> bil i skal have. En minibus kræver stort erhvervskort og diverse beviser

Ikke helt, Kai. Så længe de ikke er flere end 8 pers. klares den fint med
det alm. kørekort. Havde de været flere, skulle erhvervskortet kun i brug
såfremt der havde været tale om at det var en arrangeret bustur med
betalende passagerer. Det "store" kørekort dækker også buskørsel.

--
Eliasen

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 20-10-02 09:51

> [...]
> såfremt der havde været tale om at det var en arrangeret bustur med
> betalende passagerer. Det "store" kørekort dækker også buskørsel.

Ok så tager vi den lige igen. Er der mere end 8 pladser, så er det stort
kort. Er der penge involveret i det, det være sig leje af bil, betaling for
tur eller andet, så skal det være erhverv. Låner du så en bil med mere end 8
pladser og du har kort til det, så er det ok. Du skal så bare huske at du
kun må køre 50 km væk fra hjemsted for bil, med mindre du har det hvide
bevis. Hvis du så vil køre udland, så skal du også have det blå bevis.

Fra : Eliasen

Dato : 20-10-02 10:58

> Ok så tager vi den lige igen.

Ja, lad os lige det.

> Er der mere end 8 pladser, så er det stort
> kort.

Korrekt.

> Er der penge involveret i det, det være sig leje af bil, betaling for
> tur eller andet, så skal det være erhverv.

Forkert. Føreren med det store kort må til enhver tid leje et køretøj for
egne midler, proppe de mennesker ind han vil og fragte dem hvorhen de vil,
sålænge passagererne ikke betaler for turen.

> [...]
> kun må køre 50 km væk fra hjemsted for bil, med mindre du har det hvide
> bevis. Hvis du så vil køre udland, så skal du også have det blå bevis.

I øvrigt er dine kommentarer i første svar overflødige, da SonofonoS skrev
at de var syv der ville på skiferie.

--
Eliasen

Fra : René Ipsen

Dato : 30-10-02 21:06

> Forkert. Føreren med det store kort må til enhver tid leje et køretøj for
> egne midler, proppe de mennesker ind han vil og fragte dem hvorhen de vil,
> sålænge passagererne ikke betaler for turen.

Du tager fejl, Eliasen.
Du må ikke leje en udlejningsbus (over 8 pax) og føre den ud af landet uden
erhvervskort.
Besøg www.chaufførnyt.dk - her diskuterer man regeringens forslag om at
tillade, at "amatør"chauffører kan køre til udlandet uden erhvervskort, og
uden blåt bevis

Hilsen

René
Erhvervschauffør